4 motion passatit tuhoaa taka-apurunko ongelmat jotka on iso epidemia nyt. 2.8 v6 uudempi, varsinkin sähkökaasulla aivan vitun mahtava kone. Oikeasti. Vääntää tosi hyvin jo 1000rpm ja jaksaa naukua myös ylhäällä. Koneeseen saatu ympättyä tosi hienosti vääntö ja kierroskoneen luonne. Eikä ole mikään janonenkaan vaikka on torsenin kanssa. Mitään kummempia tyyppivikojakaan niissä ei ole ja monta 500tkm ajettuakin myynnissä ollut. Automaatti juu pilaa suorituskyvyn (w8kin automaatilla hitaampi kuin v6 man) ja luotettavuus heikko. E: noista corradoista g60
Syksyllä piti katsurin käskystä taka-apurunko vaihtaa naisen käyttöautoon. Eijjou nelivetoon ikinä tehty tarvikkeena... Onnex löyty varmaan purkaamon viimeinen itelle. V6 + torsen + manuaali = aivan upee talviauto Ollu meillä jo 9,5 vuotta ilman suurempia huolia ja murheita. Miulla saattas olla tallissa kunnostuskelpoinen taka-apurunko tukivarsineen ja vakaajan kera...
Se onkin persvittu kun taka-apurunko on se heikoin lenkki muuten todella hyvin ruostetta vastustavassa autossa. Toki kyllähän sen kunnon metallimies fiksaa. Vw foorumillahan oli joltain ulkoa puhallettu ja massattu runko pettänyt parin vuoden jälkeen eli vaatii hyvää huomioita kun haluaa tehdä hyvän. Onneksi vag tapaan ei kovin iso työ irrottaa apurunkoakaan.
Pikkusen leimalla kasvo k#rpä ohttaan ku vm.2002 ja 275tkm ajetusta ei etes muuta sanomista löytyny....
Yhellä nuoremman polven sankarilla tässä lähellä seisoo nurmikossa kax tommosta taka-apurunkojen takia...
Toisaalta hyvä homma kun halvalla saa varaosakoneita, laatikkoja ja muuta voimansiirtoa. Vaikka niille ei kovin usein kysyntää ole.
Kyllä se laahain ongelma jatku vielä 2.8 24v ja 3.2 koneissakin. Mutta ei lähellekkään niin pahana kuin alkupään 2.8 12v koneissa. Varaosalaahaimet sit kestää paljon paremmin kuin alkuperäset asennus osat. Vr6 on kestävä kone, täysin ylimitotettu akakerrasta noille 170-190hp tehoille. Ahdin kiinni ja menoksi. Älkää pelotelko taka-apurungolla, kun tossa -98 tuntuu perse vähän veltolle kurveissa... Ehkä ois vaan puslat tai talvirenkaat yms, vaikka katsuri kehu alustaa kesällä katsastuksessa.
Kurkkaa rohkeesti alle vaan. Se saattaa mennä äkkiäkin vaikka olis ihan hyvältä vuosi sitten näyttänytkin.
Jos menee ja ostaa 3B Passatin, ei voi kun kattoa peiliin ja syyttää ihteään… Lähihistorian varmaan paskin sätös miltä valmistajalta tahansa. Ja vielä "reemium"... Kyllä tuulipukukansa tietää!
Ja monenko Passatin kokemuksella olet moiseen tietämykseen päätynyt Taisi olla puhe 3BG 4-Motion mallin taka-apurungosta joka hiukan eri juttu kuin joku vajaavetone 3B ... PS.En omista tuulihousuja saatikka koko pukua
Eihän siinä 3bg Pasuunassa voi olla juuri yhtään vielä ruostetta, kun kuulemma samanikäinen Mersu ruostuu pahemmin. Oma kahden yksilön kokemus kyllä osoittaa päinvastaista. Hyvä auto kyllä muuten Paskatti, paitsi valot ja laiskuus automaatilla.