Nettiautosta bongattua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

1. viikinki75

viikinki75 Gearhead

Silti vähän ihmettelen, mikä tän tekstin taustana on: "-alunperin ollut aito 409ss."
    Ei luulis tommosessa liikkeessä, missä jenkkejä myydään muutenkin, olevan pelkkä erehdys?

Eiköhän tuo ole jo kaupanpurun peruste, kun ostajalle selviää, että on alunperin kutosella, eikä "aito 409ss".:rolleyes:

Muokattu: 3.6.2020
    Peeaa ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  2. Charger´69

Charger´69 Gearhead

No jos näin on niin kyllähän tuo selvä harhaanjohtaminen on.

3. Peeaa

Peeaa 3rd gear

Skylark -69 tuli nettiautoon. Myyjän mukaan on todella harvinainen, kun on 2D HT Coupe, puoli vuotta vain tehty. Ei minusta kovin harvinainen ja tehty varmaan 10 vuotta kaikkiaan o_O

Muokattu: 4.6.2020
  4. el borrachitos

el borrachitos Gearhead

No ei tota korimallia valmistettu kuin ’68-69. Ensimmäiset Skylark nimellä kulkeneet Buickit tuli jo 50-luvun alkupuolella ja viimeiset joskus 90-luvun lopussa. Mutta noita A-korisia tehtiin 64-72. Muutaman vuoden sykleissä suunnilleen tuli korimuutoksia rungon pysyessä samana

5. teddy99

teddy99 Gearhead

Merkki ja malli? W-Mäkitalo Mäk1-11/2000..... Siis mikä?? Käyttöönottovuosi 1966, rekisteröintivuosi 1976 ja muutoskatsastettu 1980... Siis ajeltu menemään 10 vuotta ilman rekisteröintiä? Rekisteriotteen kohdassa korirakenne: Avo peltikori ja vuorostaan kohdassa huomautuksia tai erikoisehdot: Lasikuitukori. Katsastusmiehen maanantai aamun ensimmäinen työ erittäin kostean viikonlopun jälkeen? Aika erikoinen juttu joka tapauksessa.
    https://www.nettiauto.com/volkswagen/kupla/11388270

Muokattu: 6.6.2020
  6. Peeaa

Peeaa 3rd gear

Eli oletko siis myyjän kanssa samaa mieltä, että on harvinainen, koska on 2D HT ja coupe, ja valmistettu vain noin puoli vuotta?

7. Buick462

Buick462 3rd gear

8. el borrachitos

el borrachitos Gearhead

No en, mutta huuhaata myös sanoa että on valmistettu joku kymmenen vuotta. Mulla on ollut useampi ’60s Buick, myös ’68 avo Skylark, kyllä mä näistä jotenkin olen perillä.

9. kimmok2014

kimmok2014 2nd gear

10. kippis

kippis Gearhead

bilteman pissanestesäiliö on kiva lisä ton hintaluokan autossa =)

11. Riuska-Petteri

Riuska-Petteri 3rd gear

En tiedä onko alunperin ollut punainen matto mutta itse olisin kyllä laittanut mustan kun uusinnan aika on koittanut. Jotenkin riitelee muuten mustan sisustan kanssa.

12. Fuselage

Fuselage Gearhead

Musta matto pitäs olla, en ole myöskään ikinä nähny viininpunasta kattoa.
    Mutta kummiskin sähköikkunat, 3 nopeus pyyhkijät... mutta rumpujarrut edessä.

13. Peeaa

Peeaa 3rd gear

Skylark 2D HT:ia on tietääkseni tehty lähemmäs 10 vuotta. Toki 69 mallia vain yhtenä vuonna ( vai onko sittenkin vain puoli vuotta, niinkuin myyjä väittää) Itse olen toki noviisi näissä asioissa, mutta mututuntumalla vain mietiskelin...

14. kippis

kippis Gearhead

piti oikeen ruveta sivistää skylarkki tietoutta kun oon kans pitäny noita samanlaisina enkä eroja huomannu vuosimallien välillä.
    mut eikös -68 ja -69 ole samoja ?
    sitten kun vertaa noit vaikka -72 niin alkaa erottaa... kylkilista menee aika villisti vanhemmassa, myös sivuikkuna on rouheempi vanhassa kuten myös takapuskuri väännetty mageemmin mutkalle. mittaristo muuttuu kans jossain vuosimallissa...
    kyllä mun mielestä ok hinta tuosta buickista. kelpais jos ei olisi muita harrasteautoja ittellä.

15. hla

hla Gearhead

16. Peeaa

Peeaa 3rd gear

68-72 ovat käsittääkseni samalla alustalla ja hyvin pitkälle muutenkin samanlaisia, ja esim. katto, ikkunat, ovet samat. Mutta joka vuosi on eroavaisuuksia ja 68 ja 69 myös eroavat joiltain osin toisistaan, vaikka yhtäkkiä hyvin samannäköisiä ovatkin. Muistaakseni esim. rattilukko tuli ekan kerran 69 vuonna.

17. teddy99

teddy99 Gearhead

Harvinaisuus on suhteellista. Usein myynti-ilmoituksissa väitetään harvinaiseksi autoa, joita on olemassa kymmeniä tuhansia. Harvinaisuus ei myöskään ole sama kuin arvokas, vaikka moni sen niin olettaa olevan. Erittäin harvinainenkin auto voi olla halpa, jos auto on sellaista mallia, ettei se kiinnosta ketään. Tai kun se on räpelletty pilalle.

Ilmoituksen mukaan Nissan Micra Super Turbo. Jos todella on se, niin lienee ainoa(?) Suomessa. Harmi vaan, että tämä on totaalisesti teiniraiskattu. Tällainen kyllä kiinnostaisi minua, jos vaan olisi älytty jättää räpeltämättä. Tosin vasemman puoleinen ohjaus herättää epäilyn voiko tuo olla sittenkään aito. Juju on siinä, että alkuperäisessä Micra Super Turbossa on moottori, jossa on molemmat, sekä mekaaninen, että turboahdin :odeek:
    https://www.nettiauto.com/nissan/micra/11373967

Talbot Solara VIP Turbo. Myyjän kertoma, ainoa maailmassa, voi tällä kertaa hyvinkin pitää paikkansa. Muttei sittenkään taida herättää juuri kenessäkään omistamisenhaluja? https://www.nettiauto.com/talbot/1510/10937849

18. Lowry

Lowry 2nd gear

Mitä tekemistä jonkun 69 vuosimallin auton harvinaisuuden tai yleisyyden kanssa on sillä, jos saman nimistä autoa on tehty kymmenen vuotta tai yli? Onko esim. joku 60/70-luvun Hemi Chargeri tai Challengeri nyt tusina auto, kun saman nimisiä vehkeitä tulee tehtaalta joka päivä lisää?

19. viikinki75

viikinki75 Gearhead

Eihän se korimalli siitä muutu, vaikka muutoksia tuleekin. 68-72 näyttäisi olevan Wikipedian mukaan sama korimalli.
    Eihän Esim. Capricen omistajat sano -86 Capricen olevan harvinainen, vaikka onkin erilainen kun -85 ja-87. Tai vaikka vanit. sama korimalli 70-luvulta 96 asti, jolloin vaihtui korimalli. Muutoksia oli vuosien mittaan vaikka kuinka, mutta korimalli on sama.

Peeaa ja hzemax tykkäävät tästä.
  20. hzemax

hzemax Gearhead

Noh. Mullon tollain 62 2 ovinen imperiaali, mit o tehty 1010 kpl, ni lahes tulee joka vitun tapahtumas joku äijä nojailemaan oveen, ku mulla on samanlainen tallissa, mutku oon työtön, ni eioo varaa rakentaa sitä kuntoon. Ostaessa aattelin, et nyt on namipala, ko on vaan se 1010kpl tehtynnä, vaan petyin karusti. Suomessa lienee ainakin 2-3 kpl lisäksi tunnen ameriikassa 3 suomiperäis tyyppiä jotka omistaa samanlaisen. VITTU. Vissiin suomen eniten myyty Imperial mulla.

Hoovee, Stang_81 ja viikinki75 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!