No miksi nussia pilkkua jos kerran ymmärtää homman. Sitäpaitsi eihän se mikään kirjoitusvirhe ole jos jättää sanan "muutos" pois "katsastuksen" edestä. Ennemminkin ajatusvirhe.
Miksei tuollaista Mussea ei enää saisi (muutos) katsastettua? No varmaan haasteellisin tuo 740 Volvon jousitus itsetehdyllä putkikehikolla? 427 ei sitä paitsi ole 7,5 litraa, mutta toi on nyt pikkujuttu ja saivartelua.
Taitaa ostajapiiri olla aika suppea. Perheen ykkösautoksi ei oikein mene. Autojobbareita tuskin kiinnostaa palapeliautot. Rahaakin pitäisi olla ja vaihdossa ei oikein voi antaa mitään. Potentiaalinen ostaja on joku kisamies tai harrastelija, jolla nyt sattumoisin sattuu olemaan heittää nippu rahaa "leluun". Harvassa on nykyisin setelimiehet.
https://m.nettiauto.com/chevrolet/silverado/11483301 Vähän harmittaa, kun tämä kerkesi mennä ohi 2018. Hintaa taisi olla tasan puolet vähemmän, mutta onhan siihen nyt tietysti tehtykin kaikenlaista sen jälkeen. Poikkeuksellisen hieno on kunto ainakin kuvissa.
Nää -80 ja -90 luvun autot on kyllä vähän väliinputoojia tällä hetkellä. Tuokin Silverado on taatusti tuon arvoinen, mutta silti tuommoiselle voisi kuvitella olevan todella vaikeata löytää ostajaa. Tuolla hinnalla se kuitenkin kilpailee jo aika monen hienon 50-70 -lukulaisen laitteen kanssa. Tätä samaa mietin jo muutama päivä aiemmin, kun facessa tuli vastaan 80-lukulainen museorekattu Caprice. Taatusti oli sen (muistaakseni) 14k hintapyynnin arvoinen, mutta vaikea myydä siltikin tuohon hintaan.
Tää on kyllä totta. Itse tykkään ihan helvetisti omasta kovasti elämää nähneestä 400k ajetusta -90 silveradosta, niin houkuttelishan tuo. Silti jos ois 15 tonnia laittaa nyt autoon, niin tuskin tuohon päätyisin vaan johonkin vanhempaan ja erikoisempaan.
Monella tilanne on varmasti tuo, mutta itse en pidä noita "uudempia" varsinaisesti suorana vaihtoehtona 50-70-lukulaisille, vaan enemmän vielä ns. kesäkäyttiksinä. Muutenkaan en oikein löydä tuossa hintaluokassa vielä kovin paljon kiinnostavaa ja pick uppia toki puoltaa se, että omakotitaloasujana tuntuisi olevan jatkuvasti tarvetta jonkun tavaran/romun kuskaamiselle, ja esim. joku Corvette on vähän huono siihen hommaan. Silti tuo hinta arveluttaa siinä mielessä, että jos tuollaista jostain syystä joutuisi itse myymään, niin epäilen, että vähintään kolmasosa on liikaa. Toisaalta näitä nyt on aika pitkään tullut puoli vakavissaan seurattua, niin monet huonommat/halvemmat tuntuu kuntoonsa nähden paljon kalliimmilta.
Hienohan tuo on kuin mikä, ja näyttää myyjäkin tiedostavan sen enemmän kuin hyvin. Nämä 'köyhät älkööt vaivautuko' myyjät tosin ainakin itseä hieman ärsyttää. Tuo on ensi vuonna museoitavissa, että kyllä nämäkin jo alkaa harrastepeleistä menemään. Lava-autot on varmasti nouseva trendi Suomessakin.
Se on ollut jo muutaman vuoden. Ei ole kuin pari vuotta, kun niitä kuutos-pickuppeja sai puolellatoista tonnilla, jopa kanttikoppaisia oli parin tonnin hujakoilla. Miltä näyttää nyt tarjonta?
Joo en tarkoittanutkaan, että nämä ei menisi harrastepeleistä, vaan lähinnä sitä, että noi vanhemmat ei oikein sovi jokapäiväiseen ajoon kenelle tahansa (eikä nyt kenenkään ympäri vuoden rodilla ajavan tarvitse tarttua tähän).
Toisaalta ns. "täysi läpikäynti" tuntuu olevan aika paljon helpompi nakki kuuskytlukuiseen kansansuosikkiin, mitä ysäriautoon. Millä saa kaikki ne harmaat muoviosat hyväksi? Millä korjaat digimittariston auringonpistoksen?
Vinyylisprayllä saa muovin värin palautettua. Tuon ajan digimittarit on tehty niin karkeasti, että kolvipojat korjaa tinaukset, vaihtaa vuotaneet konkat ja palaneet vastukset
Niin? Pointti ei varmaankaan ollut se että onko tuo jenkeissä kasattu vai ei. Veikkaan että pointti oli siinä, että toi on ihan samanlainen kananmunan puolikas ku kaikki muutkin nykyautot, valmistusmaasta riippumatta. Siitäkin huolimatta että se on "dodge dart". Toi on yhtä paljon dart, ku daewoo, eiku siis "chevy" kalos on muskeliauto.
Dartti oli alunperin edullinen amerikkalainen pikkuauto, varsinainen Amerikan Lada. Sikäli moderni versio on uskollinen esikuvalleen. Minusta ihan hyvä, ettei alettu tekemään väsynyttä retromallia. Eikö tuo ollut alunperin johonkin Intian markkinoille suunnattu?