Nuo kanttikopat on kyllä tehokkaasti ruostuneet pois. L-diesel ja automaatti ei taida oikein hätäisille sopia..
Minusta tuo tekniikka olisi ollut mitä mainioin yhdistelmä kesäisiin siirtymiin, olis varmasti hionut kaiken hötkyilyn ajosta pois.
On siinä L koneessa se hyvä ominaisuus että pitää rungon etuosan ruosteettomana öljyvuotojensa ansiosta.
Kyllä nämä näköjään liikkuu tähänkin hintaan. Päätin viimein viikonloppuna myydä yhden harrasteauton pois, ja kun sain tänään iltapäivästä rahat tilille, niin heti soittoa tämän myyjälle, mutta siellä oltiinkin jo ostajan kanssa koeajolla.
Joo niin on. Ilmaisin asian ehkä vähän epäselvästi ja väärin sanoin. Tuo väliaikaisratkaisu oli jo edellisen omistajan aikana. Sisään tosin pääsee kaikki muutkin. Sillä kai se edellinen omistaja sanoikin, että ne pitäisi tehdä. Ja varmasti noi systeemit on viritetty ihan vaan leimaa varten. Vesittää tuon kahvattomuuden idean. Ite pähkäilin joskus yhdessä omassa customissa siloitettujen ovien kanssa tota lukitus/avaus-systeemiä. Sähköavaushan tuohon pitää rakentaa. Ja mekaaninen avaus piiloon.
Hyvin on tolla hinta noussut 2 kuukaudessa. 4000 -> 9900€ https://www.nettiauto.com/chevrolet/chevy-van/11519838 Ja tuskin on vikojakaan korjattu. Silloinen omistaja kertoi olevan laatikkovikainen, mutta pystyy kyllä ajamaan. Moottorin vikavalo ainakin paloi, ja pirusti kaikkea pientä vikaa. Välissä oli ainakin uksi omistaja.
"Kauppa voidaan myös tarvittaessa tehdä kokonaan etänä" Hieno mainoslauseke! Jos ei tolla viimeistään sinetöidä puotia, niin jo on ihme!! Niin varmaan voidaan myyjän puolelta tehdä, mutta kuka ostaja haluaa ostaa etänä vähintään 3oo tonnia veivatun ja 25 vuotta vanhan käyttö vanin? Ehkä jonkun uuden auton oston enterillä vielä jotenkin ymmärrän, tai klassikon jenkeistä. Mutta suolassa kylvetettyä vania en..
Mä ostin vuosi sitten uuden auton sähköpostilla. Hain vielä pimeänä lokakuisena iltana tihkusateessa varttia ennen liikkeen sulkemista. Tiettyjä asioita olis voinut sopia huolellisemmin, auton varusteet esimerkiksi. Päivänvalossa huomasin kaikkea pientä, mitä naapuriliikkeen koe-ajoautossa oli ollut, mutta tuosta "hyvin tingitystä" oli jäänyt. Automaattinen tihku ja lähestymissummerit saikin jäädä kauppaan, mutta ikävöimään jäin kumimattosarjaa, tavaratilan muovikaukaloa, roiskeläppiä ja kattokonsolia. Lisäksi, yllättävän edulliset talvirenkaat paljastuivat yllättävän halvoiksi talvirenkaiksi.
Juuri näidenkin pikkujuttujen takia haluan olla näkemässä mitä olen ostamassa, jos se on järkevästi mahdollista. Tai sitten kyseessä pitää olla todella halpa tai sellainen malli mitä on erityisesti haluamassa, maksoi mitä maksoi. Käyttökikkareissa eikä ko.ilmoituksen ikäisissä vaneissa sitä magneettia ei ainakaan mulle ole niin paljon, että sokkona ostaisin.
Joo, en oikein voi suositella kenellekään. Oli kiire, liike kahden kaupungin päässä. Toki oltiin käyty siellä ostattelemassa yhtä toista autoa, samassa liikkeessä oli kuitenkin parempi diili sellaisesta autosta, jota käytiin koe-ajamassa kotikaupungissa. Vaihtari oli jo katsottu edellisellä kierroksella, joten pyysin tarjouksen postilla, joka sit hyväksyttiin. Pieniä juttuja oltais voitu myyjän kanssa ehkä tehdä molemmat toisin, noista kumimatoista jne. hän olisi voinut myydä ne kalliilla, kun nyt mä käyn hakemassa ne biltemasta halvalla.
Tämän sällin autot haluan jatkossa ,todellakin nähdä ennen ostoa. Ostin joskus tyypiltä huutokaupasta , ajokuntoisen , museoleimakuntoisen -63 Classicin . Muuten hyvä mutta , ei sillä pitkälle olis uskaltanu ajaa, ei jarruja, vaihteet ei menny päälle ja kone kolkotti ja unohti vielä kertoa missäpäin suomea sen olis saanu museoleimattua , noilla vioilla ja sillä maalipinnalla.
Suurimmalla osalla ei ole mitään hajua mitä se museoleima oikeasti vaatii, tuota lausetta vaan kylvetään noissa myynti-ilmoituksissa aina kun yli 30wee auto kyseessä "helpolla museoleimaan" jne. Eli siihen lauseeseen ei todellakaan kannata luottaa pätkääkään ennenku ite on auton nähnyt. Toki se toisen helpolla voi olla se toisen mahdoton, että tulkintakysymyskin
Tähån samaan olen kiinnittänyt itsekkin huomiota.. Ja tätä näkee erityisen paljon kun nettiautosta ottaa pikalinkin: museoautot. Ymmärtääkseni täällä olisi tarkoituksena olla museorekattuja kamppeita, mutta suurimmassa osassa ilmoituksissa juurikin tämä ei museossa, mutta helpolla museoon teksti...
Just myin viikonloppuna yhden museoauton ja ihmettelin ilmoitusta tehdessä, kun en löytänyt enää kohtaa mistä olisin pystynyt valitsemaan noita kategorioita. Ilmoitus meni kuitenkin automaattisesti klassikoihin ja museoautoihin, että onkohan niin että niitä ei enää edes voi itse valita, vaan nettiauto päättää automaattisesti mikä menee mihinkin?
Iän puolesta meni automaattisesti klassikoihin, ja tekstistä poimitun sanan museoauto vuoksi myös museoautokategoriaan.
Ilmeisesti automaatti poimii ilmoituksista pelkän museo sanan, eli sen takia sinne sekaan varmaan päätyy noita helpolla/halutessa museoon jne. ilmoituksia, koska minun ilmoituksessani ei lukenut museoauto.