[ Tapaus tuli mieleeni kun luin tämän 3 sarjan BMW:n myynti-ilmoituksen: "Autossa on juuri tehty jakopää joulukuussa 2020 mutta rupesi käymään kolmella tallista ulos ajettaessa niin motivaatio katosi". Yllättävän usein riko-se-itse-miehen auto on rikki remontin jälkeen, olihan täällä 1 sankari jolle tuli aina rikkinäisiä osia amerikasta...ja on varmaan vieläkin, eri nimimerkillä vaan...
Isäukko aikoinaan myi ford transit -73 kippilavalla hyvälle ystävälleni joka puolväkisin sen halus etenkin sen kipin takia. Se tiputteli koneesta öljyä ni kaveri tinkaili hintaa. Isäukko sanoi ettei se ajaessa vuoda, pelkästään paikallaan. No kaupat synty mutta kaveri ihmetteli jälestä päin minulle että ”mistä se isäs tiesi ettei se ajaessa vuoda. Onko se ollu liinoilla sinne auton alle sidottuna ajon aikana?”. Se ei käyntiin lähteny oikeen jos +5 alle meni keli muuten kuin eetterillä. Ei vissiin pahasti kumminkaan pettyny ku 12 vuotta sitä piti. Viimeisessä katastuksessa sitte katsoukko sanoi että lyö vielä kerran vuoden leiman jos lupaat ettet enää tän jälkeen tuo konttorille ikinä. No leiman loputtua myi jollekin joka tartti kippiä.
^Kyllähän vanha Yorkkilainen lähti käymään kolmannella, (3.kierroksella korttelin ympäri hinaten). Noitten omistajille oli helppo tehä jäynää; heitti ransitin eteen palan valkoista paperia niin se luuli että se on lunta eikä suostunut lähtemään käymään.
Se oli perkins se huonosti starttaava, niissähän oli valmiina se eetteriputki. York lähti ihan hyvin käyntiin keli kuin keli. Yorkkihan tuli markkinoille faceliftin yhteydessä 1978 vai 1979 ja sitten muovimaskin tullessa tuli myös 2.5Di. Yorkia ei siis kovin kauan ollut markkinoilla.
Tuon mukaan se York oli 1974 - 84 / 85 facelift eli yli kymmenen vuotta. http://www.autowiki.fi/index.php/Ford_Transit_mk1
Siis Yorkistahan oli eri evoluutio versiota ,en rupee väitteleen asiasta, ihan on omakohtaista kokemusta asiasta...ehkä itsekin muistat sen version missä oli valkee imusarjassa?
Autowikin tiedot ei pidä aivan paikkaansa. Perkins 4.108 moottoria käytettiin 60-luvulla ja aina kunnes York-kone esiteltiin 1972. Perkins lähti paremmin käyntiin kuin Fordin oma. Tätä 4.108 Perkinsiä käytettiin monissa eri automerkeissä ja diisselöinneissä ja myös yleinen venemoottori aikoinaan.
Meillä oli york ja hehkut joka pytylle erikseen. Tai on se raato vieläkin isäukon pihassa, nykyään ei lähde käyntiin kun kärsi vaurioita jakohihnan katkettua. Vuosimallia 1983.
Mä muistan kanssa yhden tapauksen 80 luvun lopulta. Sillon oli viellä kehä ykkösellä pikkuliikeitä. No yhdestä löysin hienon dx corollan 2.0 twincamilla. Hinta oli todella kova,autoa katsellasini huomasin että alla roikkuu hinausköyden pätkä. No menin myyntikoppiin jakysyin että mitä vikaa siinä on? No "ammattimyyjä" totes et ei mitään vikaa,ei vaan lähde käyntiin
Tää isäukolla ollut oli tuskanpunainen -73 malliltaan. Siinä oli liekkihehku ja sisällä kopissa eetteriputki. Tosin pullosta painettiin suoraan ilmanputsariin. Helvetin huonosti silti lähti. Kaverilla oli se roikassa aina kun meni alle +10 lämpötila. Ja laiska oli vaan en tiijä kumpi voittas jos 200d mersun alle -84 malliltaan ja tommosen transun laittas viivalle. Kait netti senkin kertos. Siinä oli tuulilasissa käynnistysohjeet eri lämpötiloille. Joku mielenvikainen yltiöoptimisti nekin vissiin laatinut LSD pöhnässä fordin suunnitteluosastolla. Ja york koneena on sitä kyllä pitänyt aina.
https://www.nettiauto.com/packard/custom-8/11851671 "Kokeillaan nyt näin ilman hinta pyyntii ja tarjouksia kuuntelen mut ei ole 20k auto joten." Kuinka paljon alle 20 se on sitten? onko kellään tietoa?
Ford Mustang GT Roush 560hv 990nm -Rahoitus mahdollisuus jopa ilman käsirahaa. Avoauto 2005 - Vaihtoauto - Nettiauto Onko tuo hv verrattuna vääntöön ihan ok ?