Nettiautosta bongattua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. 1320

    1320 Gearhead

    Tuota harmittelin viime kesänä jossain, hieno Packard pilattu totaalisesti. :wc: Jos mä haluaisin ajaa uudella autolla, ostaisin sellaisen kaupasta enkä alkaisi modernisoimaan ( =pilaamaan) vanhaa.

    Old School is Cool, noita pro touring sun muita ällöttäviä himmeleitä näkyy ihan liikaa.
     
    malvasto, isalmela, musta pässi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. budweiser

    budweiser Gearhead

    Onneks meitä on joka junaan nii kaikille riittää mieleisiä, tarpeeks kun on kilsoja takana noilla wanhoilla tekniikoilla nii lopulta huomaa että parempaaki on tarjolla. Multa peukku pelkästään ylöspäin. Jättäkää mobilisteille ajokelvoton museotavara ja roddarit laittakaa toimivaa tilalle.
     
    tooke, Isamu, Lemmu ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. fsvaasam

    fsvaasam 3rd gear

    Pilattu totaalisesti kuulostaa melko trollilta tällaisella "hotrod" foorumilla:poff:
     
    Isamu ja H-V tykkäävät tästä.
  4. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Oksennus tuli suuhun pelkästään kun näki bling bling vanteet. Onneksi ei ollut tekniikka kuvia ympäristössään.
     
    malvasto tykkää tästä.
  5. Bowtie

    Bowtie Gearhead

    Saa ja pitääkin modernisoida, sehän on harrastuksen suola. Eikös ´32 Ford pikkulohko-Chevyllä ole sekin tekniikaltaan alkuperäistä modernimpi...? Ton Packardin osalta voidaan sit olla montaa mieltä miten esim. vanteet sopii, omasta mielestä tommoset ei sovi edes siihen 300C:hen mistä tekniikka on napattu. En myöskään ole tollasten rolled pan-viritysten suuri ystävä, kun tommoseen kuitenkin kuuluu kromipuskurit, mut joo, jokainen rakentelee omansa kuten haluaa.
     
    tooke ja H-V tykkäävät tästä.
  6. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Onhan toi nyt aika retee, isosta autosta on saatu pienillä kikoilla pullopersesian näkönen. Komee käärmenahkainteriööri on huomattavasti hienompi kun se harmaa terryleeni, mitä näissä näkyi 90-luvulla tai nykyajan meksikonviltti. Kojelauta ja ratti on mitä kuuluu, näitäkin on nähty, että on silvottu joku 2000-luvun kanta-auton kojelauta tai sit on harmaapohjaset autometerit alumiinilevyssä. Vanteetkin on ok, kun ne ei ole viispuola american racingit. Minkähän vuoksi toi hieman epämääräinen takapuskuri on jäänyt kiinni? Olis "samaa pataa" keulan kanssa jos se olis ruuvattu irti eikä kuntokaan ole "show".

    Mieluummin noin, kun jossain navetan takana odottamassa "tosimobilistin" inspiraatiota.
     
    Isamu, H-V ja Inlinee tykkäävät tästä.
  7. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

    No harrastushan on tiemmä alkanut silleen että on olemassa olevista tarpeista tehty jonkun näköinen auto. Keminmaalla sanovat että "this is called hot rodding". Minunkin mielestä nuo vanteet ovat karmean näköiset mutta minun ei ole tarvinnut maksaa niitä joten eipä niistä sen enempää.
     
    Isamu ja Peeaa tykkäävät tästä.
  8. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Gearhead

    Ja Packard'in entisöinti vaatii luultavasti enemmän rahaa kuin tämmöinen fixaus.
     
  9. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Ihan ok jos tällainen rakennetaan jostain huonosta aihiosta josta ei oo mitään järkee alkaa tekeen originaalia. Arvostan silti enemmän alkuperäistä/ old schoolia
     
    isalmela tykkää tästä.
  10. f34

    f34 Gearhead

    Nykyään Venäjällähän ne harrastaa just tuommoista. Uutta tekniikkaa vanhoihin kuoriin.
     
  11. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Onko tuo nyt sen erilaisempaa ku jenkeissäki tunnutaa tunkevan LS+ joku uus automaagi joka toiseen kippoon? Ja täälläki harrastetaa sitä.

    Oon Pertin ja parin muun kaa samoilla linjoilla, parempi ajossa ku ladossa oottamassa kunnostusta, jo kolmatta vuoskymmentä..

    Vanha tekniikka on rock, mut myöskin uus tekniikka autoon et se ylipäänsä liikkuu teillä meiän ilona, on myöskin rock.
     
    isalmela, tooke, Stang_81 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. Isamu

    Isamu 2nd gear

    Tiedä häntä, varmaan joku marisi 50-60 luvulla kun tunkivat oldsin rocket kaseja ja chevyn pikkulohkoja vanhoihin raatoihin miten on autot pilattu totaalisesti modernilla tekniikalla :D

    Moderni tekniikka vanhaan koppaan, siitähän koko roddaus on ponnistanu. Nyt ollaan vaan jo oikeasti modernissa ja hyvässä.

    Mulle taas on tosi vierasta jos ei jonkun näennäisen "aitouden" takia voi parantaa vanhaa autoa ja tehdä siitä toimivamman ja käytettävämmän modernissa liikenteessä.
    Pidetään ne rättirenkaat, tehoton alimittainen jäähdytin, huonot pyyhkijät jne ja sitten autolla ei edes ajeta kun se on niin hankala
     
    Turnn ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  13. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Tuo alimittanen jäähytin on kyllä aika jännä juttu.

    Nää on tehty jenkkien markkinoille pääosin, missä on lämmintä. Ja ne on uutena toiminu siellä. Yleensä se ongelma ei ole alimittanen jäähytin, vaan originaalista huonontunu jäähdytysteho jäähdytysjärjestelmässä, millon mistäkin syystä. Ja sitä korjataan sitten jäähyttimen vaiholla.. Seuraavaks lentää visko mäkeen ja isketään sähköflektejä.. Ja vieläki keittää..
     
    malvasto ja Charger´69 tykkäävät tästä.
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itse kanssa ollu ns vanhan liiton miehiä, isolohko on isolohko prkle... Nyt kun ajanut 4kk tolla Gen 3 5.7 Hemillä.... tekis mieli tunkea moinen tohon Newporttiin kanssa, sen sijaan et remppaa ton 383 ja virittää sitä.
     
    isalmela ja Ftw- tykkäävät tästä.
  15. tapsah

    tapsah 2nd gear

    tuollaisenhan joku entisöi viime vuosisadalla ja sehän ihan merkkitapaus silloin, rahaa paloi varmasti aika tukku kun se aihio oli aivan täys raato...nykyjäänhän noita on entisöintiinkin ihan kohtuu kuntoisiakin saatavilla varmaan murto-osalla siitä mitä silloinen entisöinti tuli maksaan.
     
  16. Charger´69

    Charger´69 Gearhead

    Ite on kans ollu old school meiningillä jo iät ja ajat, isolohko on isolohko prkl, ja blowerilla oleva old school isolohko on maailman kuningas :D Ja vaikka ollut noita viilailtuja nyky Hemejä jo 3kpl ja ovat pirun makkeita ajelupelejä, tehokkaita ja äänimaailmankin saa ihan makiaksi rosteriputkilla jne. virityksillä, niin silti... oon edelleen vanhanliiton tekniikan kannattaja vanhassa autossa :D Kaikella sillä nykymoottorin teknisellä hienoudella ja muovisuudella, koen että se vanhanliiton sivistymättömän räyhääjän sielu on kuitenkin jo kuollut vaikka sitä tehoa olisi enempiki kuten yleensä on. Ja ei, tähän ei nyt auta laittaa sitä yli 300 asteisella nokalla olevan LSx käyntivideota, se vaan ei ole sama vaikka mitä tekis :poff:

    Ei ole käynyt hetkeäkään mielessä että esim vaihtaisin mun Chargerin 440 Magnum moottorin johonki nyky Hemiin, kyllä itse näen tuollaisen moottorinvaihdon älyttömän suurena miinuksena. Kyllä itelle on parasta tässä nykymaailman huipputeknologian oravanpyörässä välillä hypätä suoraan 60- tai 70-luvun fiilikseen sellaisenaan kuin se aikanaan on ollut, täysin mekaanisen laitteen puikkoihin minkä tekniikkakin on sivistymätön, vaihteet tulee hienostelematta takomalla pesään ja moottori käy räkäsesti ja haisee pahalle :rotfl: Itelle nuo moottorit on muutakin kun pelkkää tehoa.

    Kyllä ne minulleki ihan mielenkiintosia on aina seurailla noita pro touring projektejakin ja arvostan melkolailla kaikkea rakentelua kun joku itelleen mieleisekseen tekee, mutta itse en kaipaa sellaista yhtään. Jotenkin sen silloin ymmärrän paremmin kun laitetaan kerralla se Hellcatin viilailtu Hemppa pellin alle, sillon siinä on sen muovisuuden päälle vähä jo muutakin.

    Kannattaa niillä muovimoottoreilla aikansa ajella, ennenku tekkee päätöksen että omaan vanhaankin autoon semmosen laittaa :odwink: Jos se edelleen tuntuu vuoden ajamisenkin jälkeen siltä että tää on se juttu, niin sitte se voi sulle se juttu ollaki.
     
    FuryIII '71, JYR, isalmela ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. budweiser

    budweiser Gearhead

    Mikä nyt on kellekin old schoolia,`60-`70 luvun koneet on jo toimivia liikkumisvälineiden voimanlähteitä ja sinällään jo nykyaikaa, aivan toimivia laitoksia, ehkäpä se periaatteessa nykyaikainen voimanlähde syntyi silloin kun keksittiin kansiventtiilit ja toimiva öljynkierto suodattimineen jotka mahdollistavat paremman tehon ja moottorin pitkän käyttöiän...

    Isolohkot on hienoja missä tahansa ja blowerilla aivan parasta huippua, itsekin niitä laittelen mutta kyllä ne on aika kehittyneitä old school sivuventtiili puksuttimiin nähden...tämä siis vaan omana mielipiteenä mutta kuten vanha viisaus sanoo ”there’s an ass for every seat”...
     
    Peeaa, Charger´69 ja Inlinee tykkäävät tästä.
  18. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Tiedän kyllä "nyt riitti" -tunteen kun on tehnyt pirusti remonttia eikä vieläkään toimi. Itse olin vaihtanut yhteen romuun vaihdelaatikon ja tasapainoakselin ja sitten tuli katsastuksessa pitkä vikalista helppoja juttuja paitsi jarrujen puoltaminen joka johtui umpeen ruostuneesta jarrukilven säädöstä enkä löytänyt mistään ehjää. Ajokuntoinen (joskin kaikin puolin aika rupinen) auto meni myyntiin viidellä kympillä. Kukaan ei ostanut, mutta kun vitutus pikkuhiljaa haihtui ja se ehjä jarrukilpikin löytyi, askartelin auton lopulta leimalle ja ajoon vuosiksi.
     
    isalmela tykkää tästä.
  19. malvasto

    malvasto 3rd gear

  20. grantorino

    grantorino Gearhead

    https://m.nettiauto.com/toyota/corolla/11870643?vifAdCount=0&vifNav=Y

    Tuollaisella kun ajaa 100 km/h, niin on moottorissa kierroksia kuin lentokoneessa:D, taisi olla joku 4100rpm. Joskus nuorena miehenä tuollaisella -74 farmari käyttöajoneuvolla ajelin niin kauan kunnes perä alkoi ulisemaan sietämättömästi ja ajopeli oli pakko myydä pois.
     

Kerro tästä muillekin!