Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Keltaisen pörssin ilmoituksissa piti olla hinta. Kun on soittanut sataan ei-hinnoiteltuun ilmoitukseen, iskee taisteluväsymys kun huomaa että ne jotka eivät uskalla laittaa hintaa näkyviin, haaveilevat kuuta taivaalta!
     
    Isamu, Rollercam, juko7 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. spinout

    spinout Gearhead

    Ei selviä hinta joskus kysymälläkään, niinku yllä aiemmin mainittiin. On ilmoja pidelly. Sitten nämä "myydään eniten tarjoavalle". Mitään tilastoa ei oo pidetty mitä on tarjottu, kunhan joku heittää sievoisen summan, jolloin alkaa raksuttaa tai sitten toiveiden mukainen mielikuvitusukko on tarjonnut mojovia, jonka pitäisi ylittää..
     
    Muokattu: 5.11.2021
    Peeaa, Rollercam, kad_boost ja 1 muu tykkäävät tästä.
  3. tapsah

    tapsah 2nd gear

    joo, kyllähän tuo autismin kirjo hämmästyttää tavallista ihmistä; joku kerää myytävien autojen hintatietoja , joku ajokilomeetri määriä, mihinlie tarpeelliseksi kokemaansa tarkoitukseen... no, autistilla on autistin huolen aiheet..se hälle suotakoon..
     
    Rollercam tykkää tästä.
  4. kippis

    kippis Gearhead

    juuri näin kun charger69 asian ilmaisi.
    plus jos lisätään että olishan se jo etukäteen hyvä tietää haluaako myyjä 10000 vai 20000, vai jotain siltä väliltä koslastaan, meinaan jos hinta alkaa olee puolet enemmän kun on aikeissa maksaa niin alkaa olee aika hiljasta keskustelu langan toisessa päässä, ehkä molemmissakin =)
     
    Rollercam ja juko7 tykkäävät tästä.
  5. juko7

    juko7 Gearhead

    Näissä keskusteluissa ne, jotka ovat sitä mieltä ettei hintaa kannata laittaa näkyviin, eivät yleensä tuo esiin, että mitä hyötyä hinnan poisjättämisestä on kenellekään. Ainut argumentti on epämääräinen "hinnoittelu ei kuulu muille". Ontuva perustelu, kun hinnan saa kuitenkin selville kysymällä. Hinnan ilmoittamisesta on minusta paljon hyötyä: ostaja voi suoraan vertailla hintatasoa muihin autoihin, ja oikea hinnoittelu ja sen ilmoittaminen auttaa kaupanteossa myös myyjää.
     
    Rollercam ja Isamu tykkäävät tästä.
  6. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Hinnan poisjättäjä toivoo että joku tarjoaa vahingossa liikaa. Hinnoittelemattomista kiinnostuva toivoo että myyjä pitää sitä vahingossa vähempiarvoisena kuin se on. Molemmat pettyy.
     
    FuryIII '71, Marklin, kad_boost ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Jos hintaa ei ole mainittu, niin kokemukseni perusteella myyjän hintatavoite on AINA 3-4 kertaa auton reaaliarvo. Siksi sitä myyntihintaa ei voi laittaa ilmoituksessa näkyviin, kun mm. overdrive foorumilla naurettaisiin myyjän hintapyynnille. Ja kun nimi ja paikkakunta näkyy ilmoituksessa, niin kylänmiehetkin nauraisi myyjälle kylän baarissa. :odsmile:

    Palataan aiheeseen, eli ilmoitusten bongaamiseen: Miten joku pystyy ottamaan näin paskoja myyntikuvia....?
    https://autot.tori.fi/vaihtoautot/alfa-romeo/gt/90375429
    Ostaja saa etsiä Belgian suunnasta paperit ?
     
    Seevu, Isamu ja viikinki75 tykkäävät tästä.
  8. Nupa

    Nupa Gearhead

    Amerikan nettiautosta bongasin eilen, pieni fiba myyjällä kun myi "rare original factory made convertible".
    No, eihän 2geniä (70-81) saanut avona tehtaalta kuten ei alun kolmostakaan, joku on ottanut yhteyttä, että hei korjatkaapas ilmoituksenne. Se en ollut minä vaikka mieli teki.
    Nyt lause korjattu muotoon "The fact that these cars were sold directly off the showroom floors of various Chevrolet dealerships as new cars make them as close to a factory Z28 Convertible as it was possible to get in 1981." As to their rarity, a post on the discussion forum noted: "NCE converted about 400 between 1979-1981 and only about 100 are known to still exist, and almost all are owned by collectors." ja poistettu myynnisä, tuskin meni kaupaksi.
    Mutta joo, noita 2g avoja muutama mennyt vuosien mittaa pari kappaletta ohi, tollanen olis ihan hieno harvinaisuus kyllä omistaa...
    https://www.ebay.com/itm/175007620637?hash=item28bf445e1d:g:hb0AAOSwqpJgy~gd&autorefresh=true&nma=true&si=h3Ax8jNU3i2emQq71Lss81AGDSg%3D&orig_cvip=true&nordt=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
     
    Peeaa tykkää tästä.
  9. Arkkumies

    Arkkumies 1st gear

    Nyt pistetty paremmaksi kuin Helgen farkku:
    https://www.nettiauto.com/chevrolet/caprice/12512929

    "Huippuhyvin pidetty klassikko Caprice! Harvinaisen tästä yksilöstä tekee mm. Väri, kunto sekä pehmeät alkuperäiset takapenkit!"
    Eipä ole sedaneissa kovia penkkejä vastaan tullut...

    "Toista näin hienoa ei luultavasti tästä maasta löydy! Huippuhyvä historia!"

    Joku ruttu konepellissä on kun vääristää peilikuvaa
     
    Peeaa tykkää tästä.
  10. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Tuo on sama joka myytiin taannoin huutokaupat.comissa hintaan 11200€. Montaa yhtä siistiä ei varmaan löydy tästä maasta kun enimmät on mattamustia tai muuten paskottu.

    Edit: ...tai arvostuksen puutteessa muuten vaan ajettu loppuun.
     
  11. Arkkumies

    Arkkumies 1st gear

    Totta, onhan tuo tosi siisti, mutta ei 15k € siisti. Ei edes liikkeessä. Markkinoita kalliille Capriceille ei ihan heti taida löytyä. Ehkä kaikki aikanaan, täydelliskuntoiset 80-luvun Foordin leppäjeepit alkaa nousta jo hinnoissa rapakon takana.
    Tyhmä se on joka maksaa, ei se joka pyytää, mutta kaikella rajansa. Onhan toi vissii lähemmäs 200tkm ajettu.
     
  12. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Niin, 11200€ siitä juuri maksetiin taannoin. Ei 15000 mutta toista kymppiä kuitenkin. Markkinat on toki rajalliset.

    Meillä laatikkocapricet ja vastaavat on aivan eri asemassa kuin vaikka jenkeissä. Farmareita tuotiin tänne käytettyinä niin älytön määrä, että niitä on vieläkin joka paikka täynnä toinen toistaan huonokuntoisempia ja arvostus sen mukainen. Siististä ei makseta mielellään yhtään ekstraa, kun "sehän on vaan tommonen perus leppäjeeppi". Tavallaan sedanit sai pyytämättä saman halveksunnan, vaikka niitä täällä on vain murto-osa farkkujen määrään verrattuna (käytännössä vain ne uutena Suomeen tulleet arviolta 100-200 yksilöä, miinus luonnollinen poistuma plus muutama muutto- ja tuontiauto lisättynä). Amerikassa 80-luvun Capriceja on nykyään myynnissä hyvin vähän ja hinnat yleensä eri luokassa. Myös kasari g-bodyjen hinnat siellä on raketoineet, mutta meillä sama ei vielä oikeen näy. Mutta näinhän se menee että kysyntä ja tarjonta määrittää hinnan ja Amerikasta ei varmaan kukaan tänne saakka ostamaan minttiä Capricea...
     
    Stang_81, Kustom STW ja juko7 tykkäävät tästä.
  13. tammercity

    tammercity Gearhead

    Vähän turhan "arkinen" caprice, vaikka suht siistiltä näyttääkin (kuvissa). Hintaan nähden pitäisi kyllä melkein olla jo 350 konehuoneessa. Ei jatkoon.
     
  14. mopo-ukko

    mopo-ukko 3rd gear

    Siisti on mutta ei minusta 15 tonnin arvoinen.Kyllä -80 lukusetkin alkaa nostaa hintojaan,niillä on kuitenkin ikää 40 vuotta ja tarjontaa melkein vähemmän kuin vanhemmista.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  15. Larry

    Larry Double Gearhead

    Oishan se ihan mukava ja toimiva käytäntö kun päivittäistavarakaupoissakaan ei olisi tuotteita hinnoiteltu. Tosiostaja kyllä kysyy mitä maksaa maksalaatikko. Hittojako se hinta muille kuuluu.
     
    juko7 ja kad_boost tykkäävät tästä.
  16. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Hmm missä vaiheessa uudet Hemi syrjäyttää vanhat A-body V8:silla.... Esim tänä 7k. Nähnyt myös 6k halvimpia. Kummiskin tehoja ihan hyvin, mukavuuksia enemmän kuin jaksaa luetella. Ai teho/painosuhde, hei se on GT sarjan auto :D :D :D
    https://www.nettiauto.com/chrysler/300c/12514375
     
  17. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Bullshit. Operoitko myös tunnuksella Rihma täällä oodeella ?
     
    Rollercam tykkää tästä.
  18. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Siis mitä?
     
    Rollercam tykkää tästä.
  19. JC5IEDM

    JC5IEDM 3rd gear

    BRAKE DRUM varmaan kyselee tuota (tunnuksella Rihma operointia) Rollercam:lta.
     
    Rollercam tykkää tästä.
  20. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Mainittakoon tuosta Capricesta vielä, että jos olisin nyt ostamassa 15000€ tai edes 10000€ budjetilla harrasteautoa, en ostaisi sillä museokelpoista 80-luvun Capricea, vaikka Capricehullu olenkin. (Sen sijaan ostin jo sen kolmen tonnin Capricen ja yritän sen "pelastaa", mutta en museoon...)
     
    Peeaa, Isamu ja Kustom STW tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!