Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. KKOSKINEN

    KKOSKINEN Gearhead

    Kuskinpenkin reunan repsahdusta ei oikein voi välttää. Kuvien ottamista kyllä. Mulla alkoi yhdestä satatonnia ajetusta varisemaan vaahtomuovit murusina lattialle.
     
    juko7 tykkää tästä.
  2. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Tämä Volvo 240 myynti-ilmoitus sai minut hyvälle tuulelle: Vuosimalli 1988 ja hinta 10 000 euroa.
    "Myydään vain lämpöisen tallipaikan omistavalle" Jonkun pitäisi käydä kokeilemassa käytännössä, jotta jos lätkäisee 10 000 euroa myyjän lapaan ja sanoo samalla ettei mulla tosin ole autotallia tälle, niin lähettääkö myyjä ostajan rahoineen takaisin sinne mistä tulikin?

    "Hinta on asiallinen mutta ei 'perusmallin" On tärkeää uskotella itselleen ilmoituksessa, että auto on tuon arvoinen. Tai kai sitten Volvo harrastajat arvostavat meikkipeiliä ja 5-vaihteista laatikkoa varsin kovasti? Perusmallin DL:ssä kun ei tuollaisia varusteita ole.

    "p.s. Tekstiviestein ei ole tullut ensinmäistäkään järkevää tiedustelua ... eikä oikein @-postiinkaan" :rotfl:
    No onpa kumma juttu. Mistähän tätä vikaa kannattaisi alkaa etsiä?

    https://www.nettiauto.com/volvo/240/12561011
     
    Stang_81 ja Peeaa tykkäävät tästä.
  3. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    :p
    Pitääkö laittaa oma nimi verellä alle, että lupaa säilyttää volvoa lämpösessä eikä ota sitä normaalirekisteriin eikä vedä sivuluisussa suolaloskassa eikä puhko ovipahveja kaiuttimille jne.

    Hyvä aihiohan tuo olisi.
     
  4. Isamu

    Isamu Gearhead

    En näe tuon volvon olevan mitenkään 10ke arvoinen, mutta pienellä vaivalla saisi paljon arvokkaamman/siistimmän näköisen kun uhraisi yhden lauantain detaljointiin.

    Perusteellinen pesu, vahaa pintaan, rengaskiilloke, ulkomuoveille kirkaste/suoja-aine, matoille ja penkeille tuhti pesu, sisämuoveille sutia ja oikeaa ainetta jne
     
    Kruunusaari ja isalmela tykkäävät tästä.
  5. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Tuon volvon hintapyynnin voisi ehkä ymmärtää joku hard-core volvo-mies (ei suomesta?), jos ajokilometreistä olisi kaksi nollaa pois??
     
    Stang_81 tykkää tästä.
  6. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    Peeaa ja Isamu tykkäävät tästä.
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  8. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Toi on itellä Android puhelimes ongelmana, ku Nettiautoo lataa kuvat nii ei saa käännettyä. Käyn sit muijan iPhonella ne kääntelemäs.

    Eipä se iso vaiva olis noita jollain toisel laitteel käännellä, olis mukavempi tiirustaa sitä melkein 50ke autoa
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ton vuosimallin sarkerin kuvat ny voi olla vaikka ylösalaisin. Ja kas niinhän ne onkin!
     
    Solvent tykkää tästä.
  10. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Eipä tästä ole montaa vuotta, kun tollasiakin siistejä 240 volvoja sai parilla tonnilla. Duunikaveri osti jotain ton verran ajetun farkku 240 volvon 2300 maksoi ja sai siitä enemmän myydessä.
     
  11. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    https://autot.tori.fi/vaihtoautot/muut/muut/93323973

    tämä cougar oli aika pitkään myynnissä yksityisellä alle 14000 hintapyynnöllä ja eikä mennyt silläkään hinnalla kaupaksi. Kyllähän museoautossa jotkut yksityiskohdat pistää silmään, kuten penkkien suomi verhoilut.
     
  12. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Itse lataan kuvat nettiautoon chromella ja käyn kääntämässä firefoxilla kun niin tuntuu onnistuvan paremmin:)
     
    Solvent tykkää tästä.
  13. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Ei taida vanhat Volvot käydä kauppaansa enää edes ruottinkielisellä pohjanmaalla häävisti,saati nyt tohon hintaan ja noilla seutuvilla sentään Volvot ikiajat olleet jenkkiautojen kera erittäin suosittuja käyttöautoja ja harrastekohteita,siis PV stä Amazoniin ja vielä jatkuen 100/200 sarjaisiin takavetoisiin herrastraktoreihin.
    Virityskohteita ja jopa korimuunnoksiin suosittuja aihioita jostain syystä,olisko valmistusmaan vuoksi.
    Muistaakseni pikkukasejakin sai luvallisesti kilpiin moisissa jotkut velhot,siis aikoina kun nuorissa riitti intoa ja säännökset todella jäätävät joustavuudeltaan.
     
  14. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Vanhat Volvot on varmaan siirtyneet siitä luotettavien käyttisten sektorilta enempi harraste/elämäntapa-auton suuntaan. Onhan tuoreimmillakin jo ikää kohta 25 vuotta, eli sen verran että normaalit autot on yleensä jo tuossa vaiheessa paalattu. Ei näy kovin paljoa 90- saatikka 80-luvun Nissaneita ja Ooppeleita liikenteessä enää. Nykypäivän ihmisille tuntuu olevan niin kauheaa jos auto vie yli kympin satasella sekalaisessa ajossa ja se on takavetoinen ilman mitään luistonestoja ja vastaavia, vaikka kardaanivolvot on kyllä minun kokemuksen mukaan turvallisia ja loogisia viedä talvikelissä, siinäkin valmistusmaa varmasti vaikuttaa. Harrasteautoina 100/200/700/900-sarjalaiset elää minusta aika kovaa nousukautta ja etenki nuorisoa tämmöset laatikkoautot tuntuu kiehtovan. Uudempien Volvojen turbokoneita asennellaan ja nythän niitä uusimpien sääntöjen mukaan pystyy leimaamaan jo vaikka LS-sarjan kaseja sinne, toisin kuin joskus ennen muinoin jotain Roverin pikkukaseja...
     
    JYR ja Isamu tykkäävät tästä.
  15. grantorino

    grantorino Gearhead

    Tuommoinen vanha 200 sarjan Volvo kuluttaa n. 15-18l/100 kaupunkiajossa ja maantielläkin on vaikeata päästä kymppiin satasen nopeudessa.
    Kulutus on kuin pienikoneisessa Amerikan autossa.
     
    Stang_81 tykkää tästä.
  16. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Puuttuu vaan se amerikan autojen suorituskyky.
     
    grantorino tykkää tästä.
  17. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    siis äänimaailma ja pehmeys.
     
    Catiska tykkää tästä.
  18. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Ainakaan 307Y leppäjeepissä ei varsinaisesti liimaa selkää selkänojaan.
     
    Peeaa ja Isamu tykkäävät tästä.
  19. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Legendaarisen Esson baarin juttuja...11 - 12L voi mennä puhtaassa kaupunkiajossa, matka-ajossa 8 - 9 L ja oman painosta asuntovaunuakin vetää helposti 10 - 12 L.
    Paljon vaikuttaa onko 4 vai 5-vaihteinen vai tomaatti ja 2.3L kuluttaa noissa aina vähemmän kun 2.0L...noita ollut itellä ja faijalla niin paljon että tiedän.
     
    Isamu tykkää tästä.
  20. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Aika makee Chargeri ja viimesen päälle tekniikalla.
     
    -71 MoPar tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!