Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Monestikin tehtaan tehomallit maksaa aika paljon enemmän kuin vastaava suorituskyky "laiskemmasta" lastuttamalla. Minkäs takia sitä haarasteautoa sitten saa virittää, eikö sekin kannattaisi ostaa sellainen ettei harmita heti valmiiksi?
     
    karpo29 ja Karpov tykkäävät tästä.
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä se muakin riso joskus kun toiset teki tonnien konerempan että sai saman tehon mitä parinkympin lastulla...

    Tai vaikka maksais sen 500e sitten.
     
  3. isalmela

    isalmela Gearhead

    Tähän Karpov jo vastasikin, mutta lisätään sen verran että mersun dieseleissä on myyty tehokkaampaa versiota jotka ovat ohjelmointia lukuun ottamatta täysin samoja. 180cdi oli muutamissa vuosimalleissa täysin samaa rautaa kuin 200cdi ja 220cdi.
     
    mpower ja Karpov tykkäävät tästä.
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Kyllä esim 6,5td gm myllyn kun lastuttaa esim kojolla,saa aika hemmetin tehokkaaman ja kulutuksen pienenemään ja saa lootaan vaihdot haluamiksiin ym ym.
     
    Karpov tykkää tästä.
  5. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Toine sana: Saasteet. Jos 200nm tulee lisää vääntöä ja kulutus tippuu, jotain pitää tulla poutkesta ulos enempi. Muuten tehtaan kuvittelis käyttäneen ainakin ton kulutuksen tippumisen hyödyn vakio ohjelmissaan vaikkei tehoja oliskaan lisännyt. Joku ei täsmää siinä yhtälössä että tehtaan miljoonilla palkatut inssit häärää surkeemman softan (jopa niille tehtaan vakiotehoille!!) mitä joku lastuntekijä firma järjestään joka autotehtaassa.

    Kolmas sana on katteet: Jos jotain 120 heppasta myydään hinnalla X, kannattaa tehokkaampaa versiota myydä hinnalla X+jotain ja vielä tehokkaampaa versiota X+jotain+jotain vaikka se itse peruskone oliskin sama kaikissa malleissa 100 hepasta 250 heppaan ja pelkällä softamutoksella tehty tehonlisäys ts. money for nothing tehtaalle,asiakas maksaa vaan paremmasta softasta tuhansia enemmän tehtaalle versus tilanne missä jo sitä 250 heppasta myytäisiin sillä 120 heppasen hinnalla.
     
    Muokattu: 2.12.2017
    TimoN ja Karpov tykkäävät tästä.
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Nissan tyyliset mehupillit,niin ei pääse niin joutuin saastetta ulos.
     
  7. ramman

    ramman Double Gearhead

    No miulla on se "tehtaan tehoversio" käyttöautona. Vakoiona 476 hp / 700 nm. Silti on vähän pitäny ottaa softalla lisää eli nyt on 530 hp 750 nm....ja vieläkin ois varaa ottaa reilusti lisää.
    Ja sen takia on softailtu kun on mahdollista, niin miksipä niitä tehoja sieltä ei ottaisi mitä on otettavissa :cool:
     
    palontie, J.J. ja Pertti K tykkäävät tästä.
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jorkatin kun otti putkesta pois niin alko diesel kyllä kitkustamaan miehekkäästi.
     
    mikkis83 tykkää tästä.
  10. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Eikä meidän kannata paljoa stressata jonkun "saasteiden" takia.....Syystä, että silloin joskus jos täältä sattuu ilma loppumaan, niin me emme ole sitä kokemassa.....Itse en ainakaan yhtään ajatusta uhraa jollekkin ilmaston saastumiselle.....Ja tämä iki-ihana suomi ei pysty maailmaa pelastamaan (vaikka eturivissä muna pystyssä sitä kaikin tavoin yrittääkin aina ensimmäisenä)...
     
    rane58, wilburi ja palontie tykkäävät tästä.
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Niin ollaan varmaan vähiten saastuttavimpia sivistysvaltioita,ja siitäkin kuristaa ensimmäisenä lisää pois:mad:
     
    rane58 ja wilburi tykkäävät tästä.
  12. mpower

    mpower Double Gearhead Bannattu

    Niin,onhan se noinkin,kuitenkin esim.Mersulla sama moottori,eri tehot ja hintalappu.Turbodieseleissä on yleensä paljon tehopotentiaalia varastossa.Itsekin skeptinen olin noihin juttuihin aikoinaan,ihan piruuttaan ja kokeilunhalusta vein pajalle ohjelmointiin.Hymyssä suin kotiin ajelin,toisaalta normaaliliikenteessä harvoin tehoa tarvitaan,silti mukava on ohittaa kun tietää tehoa olevan tarvittaessa.Ja niin ihmeellistä kuin onkin,omiin kokemuksiin perustuen kulutus on pikkasen laskenut millä sinänsä minun kilometreihin verraten ole paljonkaan merkitystä.Tyytyväinen olen kyllä,ei se ohjelmointi mun mielestä humpuukia ole kuitenkaan.
     
  13. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Se mikä itelle oli uutta niin uudehkoista vapareistakin saa ohjelmoinnilla lisätehoa kun nimenomaan noita saastejuttuja jätetään vähän pienemmälle painoarvolle. Ei toki sellaisia määri kuin turboista, mutta kuitenkin. E500:sta näytti että 20-30 heppaa ja saman verran nyyttoneita saisi lisää, mutta oli tarjolla vaan muutamaa vuotta uudempaan kuin tuo minun.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Nojoo, nuo silti suht pieniä. Kuitenkin kunnon ohjelma ettei mikään maf huijaus kuten vanhemmista?
     
  15. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    En tiiä.
     
  16. TimoN

    TimoN 3rd gear

    Sikäli mikäli mä mitään ymmärrän tästä asiasta, niin tuo teksti on täyttä asiaa. Jos ei päästöistä tarttis välittää, niin kovasti toisennäköisiä teholukemia voitaisiin ottaa varsinkin dieseleistä, eikä varmaan olisi kummoista huolta edes siitä takuusta.

    Juu ei meidän kannata, eivätkä noi lastuntekijät niistä kyllä varmasti pätkääkään stressaakaan. Mut autotehtaiden niistä pitää stressata, niillä ei nykyään ole mitään vaihtoehtoa.

    Ja itse asiassa tutkimusten mukaan esim. Keski-Euroopan isoissa kaupungeissa jos nyt oikein muistan, niin tuhansia ihmisiä kuolee vuosittain ennenaikaisesti hiukkaspäästöihin. Se ei noin inhimillisesti ajatellen ole kovin vähäpätöinen seikka ja juuri tuota asiaa on saatu oleellisesti paremmaksi sillä, että autojen päästövaatimuksia on kiristetty. Oli Tekniikan Maailmassa tuosta juttu ihan hiljattain.

    Ei se tosiaan Suomessa ole ollenkaan samanlainen ongelma, mutta eipä noita kansainvälisiä päästönormeja sen mukaan mietitä, kuinka paljon niitä Suomessa tarvitaan. Suomessa muuten isoin hiukkaspäästöjen aiheuttaja on käsittääkseni kotitalouksien puulämmitys, joka tietyillä asutusalueilla on ihan todellinen terveysriski. Mut se ei liity tähän (eikä tää koko juttu liitty tän topicin aiheeseen)...
     
  17. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Niin, kun esimerkiksi talon keskuslämmitys kattilassa voi polttaa ihan mitä vain....Siihen kun ei sivullisilla ole nokan koputtamista...
     
  18. timant

    timant 2nd gear

  19. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Kuuluu kategoriaan....Samantien deletoitavat, koska myyjän pitää tietää myytävälle tuotteelle hinta!!!.....Aika erikoista olis käydä kaupassakin, jos hyllyn kupeessa lukis "ei hinnoiteltu"........Itse kävisin tasan 2 kertaa ko.kaupassa....eli ensimmäisen ja viimeisen!!!
     
  20. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Niin toihan on jotain komeasti alle 10Ke, ko ei oo poliisi malli. 2004 on se p71 jonka haluat.
     

Kerro tästä muillekin!