1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Nettiautosta bongattua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Petri R.

    Petri R. 3rd gear

    Näin varmaankin on ollut, mutta auton katsastuksessa tänäpäivänä pätee se laki joka on voimassa tänään, eikä esim. 90-luvulla.
     
  2. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    No joo, en jaksa rupee vääntää katsastusmiehen(?) kanssa asioista, joista mulla ei nykypäivänä ole käsitystä. Ennen oli ennen. En tiedä, miten nykypäivänä. Luovutan.
     
  3. Petri R.

    Petri R. 3rd gear

    En ole katsastusmies, enkä myöskään se nimismies jolta ne yhtä kuuluisat turboluvat täytyy erikseen anoa :D No joopa joo.

    Normalisoidaan tilanne hienolla Buickilla. Tämä oli kaverillakin joskus. https://www.nettiauto.com/buick/electra/9275634
     
    isalmela tykkää tästä.
  4. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Mutta päteekö ne tehorajat takautuvasti vanhoilla säännöillä muutettuihin. Useimmat säännöthän ei päde, ainoastaan voimaantulohetkestä eteenpäin. Tosin, jos lähtee uudestaan muuttamaan vanhoilla säännöillä rakennettua, silloin ainakin sovellettaneen nykysääntöjä. Mutta yritetäänkö tuota kiertää niin että väitetään tehdasuuden 600-heppaisen crate-mosan olleen siellä jo 70-luvulta?

    Edellä siis omaa pohdintaa lähes ilman mitään faktaa.
     
  5. stealth

    stealth 3rd gear

    Chevrolet Monte Carlo
    5.0turbo
    ID 8199021.

    Metalliväri coupé henkilöauto




    Vuosimalli 1982 Moottori 5.0 l, Bensiini
    Rek.nro RRJ-635 Mittarilukema Ei ilmoitettu
    Vetotapa Takaveto Sijainti
    Kiuruvesi, Pohjois-Savo
    Vaihteisto Automaatti Päivitetty 25.05.2017

    [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    Chevrolet Monte Carlo 5.0turbo
    Lisätiedot
    hyvin toimiva ja ruosteeton, Turbo Pontiacin koneella oleva Monte.hyvä ajaa ja Vääntävä kone.sisällä verhoiluissa ajan patinaa.kysy lisää.Katsastetaan ennen myyntiä.


    Tuossa on hemmetin ruosteeton kori ja konekkin oli hyvässä tikissä, ainakin parivuotta sitten kun oli vielä mulla. harmittaa että hävitin.
     
  6. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Jos trafilta tai auton omistajalta ei löydy mitään faktaa vanhojen sääntöjen aikaisista muutoksista, niin kai silloin on sovellettava nykyään voimassa olevia pykäliä? Jos on esittää vaikka vanha hyväksytty muutoslupa, niin se lienee voimassa edelleen.
     
  7. stealth

    stealth 3rd gear

    Taitaa olla tuo kw/kg sääntö, sen jälkeen kun se sääntö astui voimaan. Takautuvia sääntöjä ei ole. Tuossa montessa ei ollut rek. otteessa kuin kaasutin, koneen koko ja turboahdin, ei mitään tehorajoja, näin ollen tehoja ei edes koskaan kysytty.
     
  8. Karpov

    Karpov Gearhead

    Ei varmaan ole kysytty mutta voiko tolla perusteella olettaa että 500hv ihan ok?

    Ei mulla pikapissakaan tehot otteessa lue. Voin silti veikata että inssiä kiinnostais jos laitan siihen 500hv.
     
  9. Marklin

    Marklin Gearhead

  10. stealth

    stealth 3rd gear

    No riippuu ihan vuosimallista ja minä vuonna muutokset on suoritettu. Kyllä muakin kiinnostas jos siinä olis 500 kw onko muuten TBI:rotfl: ?
     
  11. Karpov

    Karpov Gearhead

    Eikai se silti vuosimalliin vaikuta paitsi jos auto sellanen että ollut jotain 400hv myllyä samassa korimallissa?


    Muistaakseni monessa 1000hv katupelissä on leimalle vedetty ahdot minimiin tai muuta vastaavaa? Tai otteeseen merkitty ahtopaine tms. Ainakin jossain myynti-ilmossa kun joku kysy mites laillisuus, oli joku tällänen suorite.
     
  12. Mopuristi

    Mopuristi 3rd gear

    Niin tuli, vasta 90-luvulla. Samoin se tehopainosuhde.
     
  13. stealth

    stealth 3rd gear

    Eipä niitä katsureita pahemmin tunnu tehot kiinnostavan, sämpylää katsastaessakin auto lähti jarrutesteriltä niin että halli raiku ja lakua jäi hallinlattiaan ihan kiitettävästi, jäi sanomatta että lähde varovasti testeriltä:D ei se silti aiheuttanut yhtään ylimääräistä kommenttia, tosin ei tuossa kyllä tuhatta heppaa ole, eikä mitään erityisemmän provosoivaa päälleppäin.
     
  14. partakukko

    partakukko 1st gear

  15. Tired

    Tired 2nd gear

  16. wiwwe

    wiwwe 2nd gear

    Tulevaisuuden keräilykohde varmaankin
     
  17. Bukero

    Bukero 2nd gear

    Karpov tykkää tästä.
  18. Karpov

    Karpov Gearhead

    Ois hyvä aihio, g body farkut muutenkin harvassa.
     
  19. 6PPC

    6PPC Gearhead

    ja vielä turbon papereilla
     
  20. miguelo

    miguelo 3rd gear

    Niinpä, farmarikorisena olisikin mainio ja sleeperhenkinen katuauto, varsinkin pienen tehonlisäyksen myötä.

    Ohessa linkki vanhaan myyntiesitteeseen, mistä selviää myös teknisiä tietoja GN turbo-buickista:
    https://m.imgur.com/gallery/JnupJ
     

Kerro tästä muillekin!