Juu toimii ja moldatuissa tapauksissa lähes pakollista. Se on tosiaan tapauskohtaista ja hiuksen hienoista asioista joskus kiinni. '50 lukulaisessa ei yleensä toimi maalattu puskuri, etenkin jos maskissa on kromia.
Jooh vaihoin MV6 Omegan siihen kaikilla herkuilla "kyllä se nyt on helppo myydä Omegaan verrattuna". Ja vitut. Noh tiedän enskerralla. Yhtä vaikee myydä kun Omegatkin.
600e möin puoltutulle sit loppupeleissä, halvalla tuo meni mutta sain omani pois siitä edes, ja tuon hetken mielihärön pois elämästä Nyt voi keskittyä sit oleennaiseen, tiukka viikonloppu Satelliten kimpussa lapsen kaa.
Mulla on edelleen 100a fetissi, kun se oli se eka kun kortin sai. Et seuraava OD:lainen, joka järkevään hintaan suht ehjää sellaista kauppaa, vois vaikka ilmoittaa siitä mulle...
Perhana ku ei hoksannu, iteki vasta möin oman 100A:n (vuonna 1997 ja 700 markalla, seurailkaa jos tulee myyntiin kalliimmalla niin linkatkaa tänne ja lynkatkaa myyjä)
Viimesellä matkalla ratsunilla Sotkamoon hakemaan Satelliten kampiakseli et voi luovuttaa tän ostajalle sit. Vain 300km suuntaansa.
Meillä oli vika EX:än kauppakassina 2002 ja kun erottiin myin sen 2007 Kyl mä silloin pitkään mietin, että mitä teen 100a:n kanssa, mutta kun talli ei ollut vielä valmis, niin ajattelin ettei se tossa kuusen alla parane ja pistin sen kiertoon. Nyt sitten sellaisesta kuusen alla maanneestakin pitäisi maksaa tonni https://www.nettiauto.com/datsun/100/9855766 enkä mä ihan niin arvokkaaksi sellaista millään miellä.
Jos puskurit on alunperin ollut kromia, niin järjestäin ns.korin väriin tai hopeaksi maalatut puskurit antaa halvan ilmeen, ja fiiliksen että nyt on loikattu vähän matalammasta kohtaa aitaa. Kun kattoo esim.jätkien VIP:iä. Kevyet kuttaperkapuskurit on maalattu lähimmäksi kromia mitä ruiskulla pääsee ja sen huomaa. Ei ole halvin ja helpoin ratkaisu, mutta lopputulos jotain ihan muuta kuin hopealla tai metskusinisellä vedetty. Näyttää hyvältä ja tekee paljon kokonaisilmeeseen. Homma korostuu mitä arvostettumpaan autoon ja korimalliin mennään. Tää on yksi osatekijä, minkä takia hyvin usein esim. Ruotsissa ja jenkeissä rakennetut autot eroittuu edukseen, vaikka muuten olisi kaikissa priima viimeistely ja työnjälki. Suomi huussin näkee siinä kasassa kilsan päästä...
Nyt tuli kyllä turhan kova yleistys. On niitä, sanaotanko vaikka, trailer queeneja, Suomessakin. Jo parillakin duunikaverilla on ns. näyttelytason autot "jotka pärjäis vaikka Ruotsissa". Ittee ne ei edes sinänsä kiinnosta koska tykkään ajaa autolla jolla myös uskaltaa kuskata vaikka remppatarvikkeita tarvittaessa.
Kyllä näkee, että äijät vanhenee kun satikoista unelmoi. Itsellä oli aikoinaan 2 kpl eikä oo kyllä ikävä.
Minä kuljin 90luvun alkupuolella 5kk Kiirunassa töissä 100A Datsunilla. Lämmin auto. Termariin kaffia ja SU iltapäivällä Kalajoella nokka kohti Kiirunaa. Piece of cake. Niin ja auto oli tietenkin katsastamaton yms.
Voi sitä tuskaa kesällä istua shortseissa 100A mustilla penkeillä, varsinkin kun niissä oli ne prkleen metallirinkulat..... Auts
https://www.nettiauto.com/ford/mustang/9568867 Enpä ole ennen kuullutkaan Mustang SVT:n Terminator-mallista. Tehtaalla tällätty mekaaninen ahdin löytyypi.
No 100A on täälläkin koettu. Sain semmasen joskus kaverilta työpalkaks, ku tein sen caminoon dieselöinnin (5.7) Täytyy myös sanoa että siinä ratsunissa ei ole mitään ominaisuuksia jota ois jääny kaipaamaan, koskee kyllä myös kaikkia muitakin japsikotteroita.
Jooh ei kyllä ikävä jää Datsunia, tällein pitkänä ihmisenä varsinkin, ihan perseestä ajella pitkää matkaa. Joku 160cm vois vielä mukavasti istua siellä.