Nokka-akseli SBC:n?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja hot1930, 31.12.2011.

  1. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Millaista akselia overdriveraati suosittelis tälläiseen letukan pikkulohkoon?

    Motti -86 4-pulttinen (0,30) 350, ruttua 10,5:1, rpm-kannet, rullavipat, rpm-imusarja, 650 db, peltisarjat.

    Perävälitys 3,28:1, Th2004r, turbiini 2080 rpm stall.
     
  2. tapio

    tapio Gearhead

    Millainen auto ja minkälainen käyttötarkoitus?
     
  3. Ade62

    Ade62 Gearhead

    Esim Lunati 60101 vois olla sopiva. Perävälitys on aika harva, sitä pitää kompensoida alhaalta vääntävällä koneella.
     
  4. max

    max Double Gearhead

    Uuden vuoden aattona saa varmaan vähän rönsyillä
    Ajattelin älytöntä imusarja viritelmää tänä aamuna mihin mulla löytyy kaikki komponentit.

    Weiand tunnel ramin alaosa,yläosa kiillotettu sinkku kaasari plenumi(Pomonan Swapista 10 taalaa) ja kirsikka kermakakun päälle eli BM:n adapteri kahdella Weberille...varmaan toimii hienosti ja silkkaa 70-lukua.

    Ja tuli mieleen sun 30 rodi.

    P.S Ostin sulta Front Runnerit pari vuotta sitten
     
  5. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Toihan kuulostaa sopivan häiriintyneltä :rotfl:

    Joo, siis ihan normi cruisailuun tulee ja painoa koko paketilla n.1100 kg (sis.+90 kiloisen kuskin) :oops:

    Toi Lunati vois varmaan olla ihan jees.
    Aikaisemmin oli Comp Cams Thumper hyd.retro fit roller, ja tällä nokalla oli aika rajusti jälkikäyntiä. Käytin octane buusteria ja piti sammuttaa vaihde päällä ettei kone höristele itsestään.
    Eli nyt pitäis kyllä löytää sellainen laahurinokka ettei jälkikäynti vaivaa, mutta eteneminen olisi kuitenkin ripeää.
     
  6. max

    max Double Gearhead

    Tarkoitatko sitä,että kun näissä tumpereissa on tiukka nokkakulma,niin sen takia kävisi jälkikäyntiä?

    Oletko varma että ei olisi jostain syystä päässyt palotilaan öljyä?
     
  7. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Niin iso mekaaninen rullakärsä mitä kennet antaa noston myötä periks, joka lienee noissa luokkaa 0,575- 0,580"?
    Kevyt auto joten vois mun mielestä hieman "ylinokittaa" stalliin, perävälitykseen ja puristuksiin nähden...
     
  8. kime2

    kime2 Gearhead

    Millaset männät koneessa on et rpm-kansilla saa ruttua tuon 10,5:1,tasapäillä kun ei normidekkauksella tule kuin 10,0-10,1 ellei sit kansia ole laskettu..
    Jos tasapäät ja kansia ei laskettu niin loistava nokka tuohon pakettiin olis Cranen Z-274,mut jos ruttu tosiaan on tuon 10,5:1 niin sit hyvä nokka ois Compin XE284,kummastakin kun on vastaavilla rutuilla kokemusta :wink:
     
  9. max

    max Double Gearhead

    Masa,mulla on pukissa työn alla hyvin samankaltainen 350 kone kuin sulla.Erona että männät kahdella taskulla,kannet Brodix IK 200,imusarjaksi ehkä Victor jr.

    Mulla olis jättikokonen Crower mekaaninen rulla ja vähän pienempi Lunati hydy rulla,joita ajattelin em.mottiin.....no lääkkeet tekivät tehtävänsä ja tajusin,että molemmat ovat "overkilleja" kun ajoneuvo on kaiken lisäksi smogitettava.

    Kime2 suosittelema Crane Z-274 on ollut harkinnassa,mutta kun näitä IK 200 kansia "penkitettiin" niin mulle todettiin,että näitä kansia pitää "nokittaa" että niistä saa parhaan hyödyn irti.

    No,tämä oikea "nokittaminen" on mulle aika lailla harhailua pimeässä,niinkuin ilmeisesti sullekin.
     
  10. hot1930

    hot1930 Gearhead

    No niin, sainkin sopivasti kaverilta uuden XE284:n joten sitä sitten kokeillaan :odroll:
    Männät ovat "pattipäiset" Speed-Pro H618P, ruttua taulukon perusteella päätellen pitäis olla noin 10,5:1 (tosin palotiloja ei ole tarkistusmitattu).
    http://www.dirttrackthunder.com/speed-pr.htm
     
  11. nuffield

    nuffield Gearhead

    Jatketaanpa vanhaa ketjua kysymällä että mikä olis hyvä nokka 400:seen joka on lähes vakio kunnossa. Kannet on 76cc palotiloilla, männät std. tupla taskuilla liekkö aluperäset? Imusarja olis edelin tunnelrami+ 2x holley 600 vakuumi, pakosarjat pukinsarvet ja tuo kone olis tulossa x-runkoseen letukkaan eli lähinnä vääntöä haetaan? Nykynen nokka on Compsin 12-210-2 liekkö vähän tussu tuohon koneeseen? Ja kannattaskos tuohon tasa-lakisia mäntiä vaihtaa kun menevät vaihtoon ainakin osittain?
     
  12. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Vakioon 400:seen tuo on ihan hyvä nokka jos alavääntö on tärkee, ja vaihtamalla ne vakiokeinut 1.6 rulliin tulee nostoakin lisää. Sama nenä laitettiin joskus mikkikantiseen 400:seen ja se liikutti scotsdalea kyllä iloisesti.
    Isommalla nokalla saa tietysti yläpäähän tehoa lisää, mutta sit vähintäänkin ne tasapää-männät että tulee puristuksia. Jokatapauksessa jos mäntiä vaihdat niin flat-topit.
     

Kerro tästä muillekin!