nova 68,69 onko näitä vielä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja NOVA68, 12.1.2008.

  1. kippo86

    kippo86 1st gear

    Mun tuli myös viime kesänä, ja North Carolinasta :)
    Piti kans katsastaa syksyllä, mut sit tuliki pari muuttujaa, koneen vaihtoa yms.
     
  2. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Tuosta blogista. Halukkaat voisivat lähestyä minua sähköpostitse: petri.ruokamo(miumau)gmail(piste)com

    Katsotaan jos saadaan useampien autojen tietoja kokoon niin pistetään blogi pystyyn :) Muutenkin kiinnostais pitää yhteyttä muihin Novan omistajiin! Näitä kuitenkin verrattain vähän on tässä maassa.

    Omani on saanut tänä talvena 383cid koneen ja alustaan kaikki puslat ja nivelet uutta. Voimalinjan kanssa mennään vielä auton alkuperäisellä TH350:llä ja lukottomalla niin ikään orkkis taka-akselilla. TH200-4R on hankittuna ja odottaa preppausta, lukollinen taka-akseli on vielä "kaupassa" ja siten sekin vasta ens talven projekteja.
     
  3. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Hoppista, pompautetaan tämä ketju ylös.

    [​IMG]

    Tuollainen '72 on matkalla pohjolaan Kaliforniasta, Suomessa pitäis olla syyskuun lopulla niin ehtii vielä ajamaan jonkun lenkin.

    Laittoa autossa on, persaukisen kynnet ei riitä "ehjän" ostoon niin parsitaan sitten ajan myötä..tarkoitus on laitella talvisin paikka kerrallaan parempaan iskuun ja pitää kesät ajossa mahdollisimman paljon.

    ps. ei kellään ole myydä peltivanteita dog disheillä? Myös kromiset rallywheelsit vois kiinnostaa..
     
  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Tyohon vaan sYc logot kylkiin vauhtiviivoihin niin klooni on valmis :)
     
  5. studio57

    studio57 Gearhead

    Mulla on yencon valkoinen tarrasarja hyllys :)
     
  6. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Todennäköisesti ei tuu jenkkoraitoja sitten kun auto maalataan :lol:
     
  7. shr1

    shr1 Gearhead

    Onnittelut! Vanneasiaa paiskasin yv:n muodossa...
     
  8. AlphaBravo

    AlphaBravo 1st gear

    Juuri saapui maahan oma '72 Nova, joten avataan sen kunniaksi nyt viestihistoria. 350 crate-kone ja TH350.
     
  9. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Minäkin hain oman '72 eilen kotiin.

    Laita alphabravo kuvia?
     
  10. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Novan omistajat vois ottaa minuun privalla yhteyttä, oon yrittäny koostaa blogia näistä mutta vasta on kolme autoa koossa joten ei vielä aivan julkaisukelpoinen...
     
  11. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Juu, palaan aiheeseen kun joudan perehtyä ostokseen tarkemmin, nyt kerkesin vain tuutata auton talliin ja olen loppuviikon reissussa.
     
  12. AlphaBravo

    AlphaBravo 1st gear

    Joo, täytyy laittaa kunhan saan säädettyä kuvien kanssa. Toistaiseksi ei ole ehtinyt muuta tehdäkään kuin tutustua autoon. :D
     
  13. AlphaBravo

    AlphaBravo 1st gear

    Tässä kuva: Nova '72.

    Maali on alkuperäinen ja kori on hämmästyttävän hyvässä kunnossa. On varmaan seissyt kuivassa sisätilassa pitkään. Matkamittari näyttää 44000 mailia ja se pitää kyllä kunnon perusteella paikkansa...

    [​IMG]
     
  14. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Hieno peli, tuo oma on vähän vähemmän orkkis, ollut alunperin kutosella ja värikään ei ole edes alkuperäinen sävy.

    Mistäpäin autosi tuli? Oma tötterö tuli San diegosta.
     
  15. AlphaBravo

    AlphaBravo 1st gear

    Orange County, eli ei kaukana San Diegosta.

    Osapuutteita on ja laittoa vaaditaan, joten menee vielä hetki ennenkuin pääsee tien päälle.
     
  16. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Juu, laittoa piisaa omassakin. Tavoite tosin olis ehtiä käydä konttorilla ennen talvea niin ois sitten talvi aikaa parsia..

    Tänään pääsin ajamaan omalla pikkulenkin, oli lataus hukassa niin en ollut ajanut kuin trailerille ja siitä pois.

    Olihan kokemus, meteliä on koska putket päättyy ennen taka-akselia, voimaa sitten vähän vähemmän. Alusta tuntui pirun jäykältä, jotkut uuden näköiset iskarit siellä on.

    Painetta tuntui tekevän syyläriin, päästi ihan reilun sihauksen kun tsekkasin nesteitä, liekkö kuitenkin vielä normaalin rajoissa..
     
  17. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Kemissä pyörin tällaisella. Talven suunnitelmissa "73,000 mailin huolto" ;)

    [​IMG]
     
    cdv70 tykkää tästä.
  18. isoatlas

    isoatlas Gearhead

    Onko tämä sama auto? Otin kuvan 2011 Classic Motor Show:n parkkipaikalta, oma Nova vieressä.
    [​IMG]
     
  19. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Ei ole sama, vaikka yhdennäköisyys on hämäävä aina samansuuntaista väriä ja Chevellen SS-raitoja myöten. Kuvasi auto on vm.1972 (isot pakkivalot) ja on nykyään uudemmalla LS-tekniikalla varustettu. "Tunnen" omistajan naamakirjan tasolla, olen tässä vähän yrittänyt verkostoitua Nova-omistajien kanssa ja osin sitä tarkoitusta ajaa myös tuo työn alla oleva blogi. Laittakaahan privaan viestiä joita kyseiseen blogiin osallistuminen kiinnostaa, tällä hetkellä esittelyt vasta neljästä autosta.

    Omani olen ostanut Los Angelesista tammikuussa 2011 ja hain sen Hämeenlinnasta toukokuun alussa samana vuonna. Olen pyörinyt sillä Kemin+lähistön lisäksi muutaman kerran Oulun ja Rovaniemen tapahtumissa sekä Piteåssa. Kerran käyty Kemijärvelläkin. Iso osa sisustaa, kromilistoja, konepelti, vanteet, moottori (383cid), laatikko (TH200-4R), tankki, bensalinjat, jouset, paljon alustan niveliä ja puslia on tullut parin talven aikana vaihdettua. Taka-akselin vaihtaminen on alkavan talven projekteissa konehuoneen ja eturungon siistimisen lisäksi.
     
  20. Valapatto

    Valapatto 2nd gear

    Livistin taas tallille hetkeksi hiplaamaan, jos kelit antaa myöden niin perjantaina konttorille.

    Pakko oli vähän ajellakkin..kjähkjäh..
     

Kerro tästä muillekin!