Np 241/243 jakiksen purkaminen paikallaan?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Jussi289, 6.5.2016.

  1. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Heps, haku ei tärpänny.
    Mites pitkälle tuon mallin jakolootaa saa purettua paikallaan? Ketju poikki, tai siirtäjä ei kytke nelikkoa. Kytkentä-ääniä kuuluu kyllä, mutta yhteyttä ei synny.
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ketju ei oo poikki, se olis tullu kyljestä läpi, kun se ei mahdu sinne kaksinkerroin!! Onnistuu purkaminen etuplaneettaan asti alla irroittamatta, sulla on todennäköisesti haarukkavika, on ajettu kuivana, se on yleisin vika tuolla oireella... Voi olla muutakin sitten, jos on kuivana ajettu, joten ottaisin sen kyllä irti...
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Täytyypä vähän kurkistella sinne. Minä en oo vielä ajanu sillä oikeestaan ollenkaan, joten voi hyvin olla vaikka kuivakin.
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei sitten korjaannu enää öljyä lisäämällä...
     
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kuluuko se haarukka jotenkin liian kapeeksi, vai särkyy muuten? Vapaalla napista aluetta vaihtaessa lonksahtaa ihan samalla äänellä kun vanha mekaaninenkin. Joku ikäänkuin muuttaa kyllä pyörimistään, tai siis pyörähtää hetken siinä vaihtotapahtuman aikana kun vapaakohta ylittyy.
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, kun ei oo voitelua, haarukan nyloninen liukupala hankaa itsensä pois kun se kytkentäholkki pyörii sitä vasten, kunnes haarukasta alkaa tavara vähentyä ja kun yrität siirtää haarukkaa, kytkentäholkki ei liiku tarpeeksi ja ei kytkeydy. Ihan peruskamaa kaikissa manuaalivaihteistoissa, jonkalainen jakolaatikkokin on...
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jep, täytyy tosiaan avata ja katsoa. Hidas aluekin menee kyl päälle ja toimii, mutta pysyy vaan takavetosena silläkin. Etuperän dildo kyllä kytkee siellä akselin kiinni.
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Silloin se on sa takahaarukka viallinen, se kytkee 2wd-4wd. Etuhaarukka kytkee pikkualueen planeetan kautta...
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Kiitos, johan tässä oli jo jotain, mistä lähteä haarukoimaan...
     
  10. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Noni, eipä mahdu K1500/4L80 yhdistelmässä purkamaan paikallaan, eikä näytä kovin herkulliselta pudottaa kokonaankaan. Öljyä oli 3 litraa, eikä ihan tuoreen näköistäkään, ettei nyt ihan heti ainakaan kuivana ajeltu. Häntä ja takalaakeripukki nopeusanturirattaineen mahtui just pois, ja siitä näkyy ehjä ketju. Muttamutta, mikä hauskinta, noin osittain purettuna nelikon kytkeytymisessä ei tunnu olevan mitään ongelmaa... Siirtohaarukan akselinhan pitää näköjään päästä liikkumaan takalaakeri"pukin" päässä omaan koloonsa, ja katoin jo, että sielläkin on tarpeeksi tilaa, eikä mitään ylimääräistä edessä. Ainakin saman verran se on joskus ollu auki, eikä silikonia ollu säästelty, mutta ei sitäkään ainakaan paljon väärissä paikoissa ollut.
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jep, tarkempi tutkimus paljasti, että ilman takimmaista lukkorengasta akselia saa sen verran sisäänpäin, että kytkentä tapahtuu. Ulosvedettynä ei kytke. Eli eiköhän ne siirtohaarukan liukupalat ole kuluneet tai kadonneet. Paikallaan sinne asti ei pääse, joten alas olisi pudotettava, jos haluaa ehjätä.
     

Kerro tästä muillekin!