Öljypohjan tiivisteen vaihto konetta irroittamatta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Big_Easy, 27.4.2008.

  1. Big_Easy

    Big_Easy 1st gear

    Onko mahdollista irrottaa 307:sta öljypohja niin, että kone on autossa kiinni? Näyttäisi että öljypohjan tiiviste vuotaa, mutta voiko alakerta vuotaa jostain toisesta paikasta niin, että öljypohja on aivan öljyssä? Niin, ja auto on siis öljyä vuotava farmari Buick.
     
  2. DX

    DX Double Gearhead

    En ole ikinä kokeillut mutta luulisin että on, olettaen että buikkisi on näitä kahdeksankymmentälukulaisia ja oldsin koneella.

    Ensin koittaisin silti kiristää ö-pohjan pultit, saattavat olla suorastaan auki koska korkkitiiviste on kutistunut, koneenkiinnityskorvat tosin joutuu siinäkin tapauksessa vähintään löysäämään että keskimmäisetkin pultit saa kiristettyä.

    Vaihtoehtoisia paikkoja jotka osittain/kokonaan ö-pohjan suttaa on paljon, vaatinee mahdollisesti konepesun ja tarkemman tutkimuksen siitä mistä alkaa suttaamaan ensimmäisenä.

    Ainakin kampuran stefat, jakopäänkopan tiiviste, öljyproppu, ö-suodatin/ sen jalka, imusarjan takatiiviste ja murtunut öljytikun putki ovat mahdollisia vuotopaikkoja.
     

Kerro tästä muillekin!