Olds 350 ravistaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja haroldhirmuinen, 11.7.2020.

  1. haroldhirmuinen

    haroldhirmuinen 1st gear

    Moro.

    Pientä päänvaivaa tuottanut oldsin käynti. Alkuun ongelma alkoi niin että kasteli aina 6 tulpan. Vaihdoin tulpat, jakajan kannen ja pyörijän. Mittasin puristukset 6:sta ja vertasin 4:een, sama 11bar. Sen jälkeen säädin sytytyksen. Aloittaessa ennakko oli tyhjäkäynnillä yli asteikon, eli +20”, asetin sen 10” ja ennakon säädin toimii hienosti. Asia mikä askarrutti, ajoitusta oli hankala säätää kun lamppu antoi vain satunnaisesti pidempää sykliä. Välillä ei mitään sitten taas hetken hyvin->mykkä. Lamppu on vanha mutta aikaisemmin eri autoissa ei ole ollut ongelmaa. Onko kipinä liian heikko, johdot liian suojatut vai lamppu ei ymmärrä hei jakajan pulssia? Onko jakaja tarpeellista maadoittaa muutoin kuin sen alkuperäisen kolme pinnisen liittimen kautta? Nyt kone mielestäni käy kaikilla mutta aika karkeasti ravistaen, kierroksilla paremmin. Kaikista vinkeistä suuri kiitos.
     
  2. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    Tsekkaa nyt ajoitus toisella lampulla ja varmista ettei dampperin ulkokehä ”vaella”.
     
  3. haroldhirmuinen

    haroldhirmuinen 1st gear

    Kysyn vielä, voiko tuo käydä jos jakaja on jotenkin väärin asennettu?
     
  4. fenix

    fenix 3rd gear

    Kokeile lamppua vaikka toiseen autoon.
    Oma ex-lamppu teki samaa ennen kuin meni kokonaan mykäksi.
     
  5. haroldhirmuinen

    haroldhirmuinen 1st gear

    Tulpanjohtoja mittailin. Käsissä oli kaksi hieman reilut 0,5m johdot. Arvoiksi sain 0,45kohm, mikä on kai ok. Mutta myös 2000 ohm alueella myös sen 450 ohm. Vertailuksi otin ihan tavallisen sytytysjohdon noin sama pituus sain 9kohm mutta 2000 ohm alueella ei mitään. Siis onko johdot aivan pas*at vai todella hyvät?
     
  6. tero79

    tero79 3rd gear

    Haeppas biltsusta polttoaineen painemittari.. Sellanen universaali jossa monta erilaista asteikkoa taulussa.. Revi siitä se muovinen suutinkappale mäkeen ja tuuttaa se letku imusarjaan johonkin pieneen pilliin kaasarin alle... Sit alkaa homma hahmottumaan miten neula mittarissa värähtelee... Saat siitä hyvän tuntuman käsisäätöön jakajalle ja näkee heti josko imusarjan alipaineessa on heittoja.. Vuotava seeti yms...
     
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Joskus on viallinen sytytysmoduli aiheuttanut tuollaista pätkimistä.
     
  8. haroldhirmuinen

    haroldhirmuinen 1st gear

    Pääsin kokeilemaan lampun toisessa autossa. Pätki siinäkin mutta välähdys oli huomattavasti kirkkaampi jokaisella tahdilla. Sen verran YouTubesta katselin videota tuosta q jetistä että ainakin alipainelähdöt on väärin laitettu. Autoa edestä katsoen ne molemmat n.4mm lähdöt on tulpattu ja keskellä alhaalla olevasta n.8mm lähdöstä otettu sitten ennakonsäätimelle alipaine. Ei varmaan ratkaise koko ongelmaa mutta kai tuo olisi hyvä korjata myös.
     
    Muokattu: 12.7.2020
  9. haroldhirmuinen

    haroldhirmuinen 1st gear

    Tarkoitatko että seuraan onko alipaine tasainen? Taitaa mulla tuollainen löytyä, täytyy tarkistaa. Mitä siellä pitäisi olla suunnilleen?
     
  10. tero79

    tero79 3rd gear

    Pistäs soittaen ni helpompi kertoo.. Täällä veivaaminen turhaa ja hidasta.. :) 040-1647366
     

Kerro tästä muillekin!