Olds 88 ja tietysti Diesel

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja sartuo, 14.5.2007.

  1. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Kun nyt tuli juttua noista oldsin diisseleistä, niin mulla on kans projektina orkkis Cutlass Cruiser diisseli, toivottavasti siitä saan joskus aikaiseksi sellasen käyttis harrasteauton.

    Mutta sanokaas paljonko on olemassa alkuperäisiä diesel farmareita ajossa tai ajokunnossa.
    Mulla on -81 Electra, tosin tällä hetkellä se vartoo uusia kansipahveja, mutta ajoon takaisin tulossa kuitenkin.

    Tiedossa on yksi -79 olds delta jossa on vielä diisseli nokalla, on kyllä ollut jo useemman vuoden pois liikenteestä.
     
  2. Aako

    Aako 1st gear

    Tuo on mulla nyt... puskuri...hä... missä...paljoko€
     
  3. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Ni-in, vuosimallin 1985 orggis-diesel Olds tai Buick wagon ois kyllä kova sana. Riittikö diesel-tuotannon rippeitä enää mallivuoden '86 farkkuihin, vai vietiinkö kaikki moottorit sulattoon, joita ei tilattu '85 autoihin?
     
  4. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Mulla on Suomi-diesel Custom Cruiser 1981..



    [​IMG]
     
  5. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Entinen naapuri ajeli ympäri vuoden 79 diesel deltalla.. Ainakin viime talven oli liikenteessä.
     
  6. Harri S

    Harri S Double Gearhead

    Lahden Calssic Car Showssa juttelin pitkän tovin sen Mikkeliläisen Mustakilpisen museorekisteröidyn -79 Diesel Deltan omistajan kanssa.

    Se puna-hopea-värinen museorekattu seisoikin siellä harrasteparkin reunalla, kun kävin sitä pällistelemässä.
    Jutustelun perusteella ei pitäis tulla ongelmia tämän omani museorekisteröinnin kanssa ja tuon Mikkeliläisen auton omistaja sanoikin, että jos jotain ongelmaa siellä etelässä museorekkaamisen kanssa tulee, niin aja auto tänne Mikkeliin.

    Kiitkoset kaikesta infosta vielä sinne Mikkelin suuntaan.

    Aako: YV:tä puskimesta laitettu tulemaan kuvan kera.
     
  7. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Tuo on hyvä kysymys valmistuiko 1986 dieseleitä linjalta. Todennäköisesti ei, vaan tuo johtuu Suomen villistä tavasta laskea auton vuosimalliksi ensimmäinen virallinen käyttöönottovuosi.

    Munkin farkku on vm. 1980, valmistettu loppuvuodesta 1979, laivattu Suomeen lie jopa vuoden -79 lopussa tai -80 alussa. Auto oli ollut GM:n esittelyautona kiertäen dealereiden näyttelyitä Suomessa ilmeisesti koe-kilvillä. Auton ensimmäinen omistaja osti joitain kymmeniä tuhansia ajettuna esittelyautona 1981, ja silti auto rekattiin ensimmäisen virallisen rekisteröinnin mukaisesti malliksi 1981. Tämä selvisi, kun etsin langanpäähän auton ensimmäisen "omistajan".

    Luultavasti nuo 1986 dieselit ovat Suomessa vuonna 1986 ensirekisteröityjä 1985 mallivuoden autoja?

    Ja koneet eivät kai lähteneet sulattoon, vaan GM-Goodwrench möi niitä Crate-koneina vuosia..
     
  8. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Muistaako kukaan milloin noita GM-Goodwrench -moottoreita vielä sai? Siis uusia 5,7 dieseleitä.
     
  9. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Jonnekin 80-luvun lopulle kai? Mondellolta taitaa saada yhä tehdasuusia puolimoottoreita sikahintaan? Tai ainakin sai joku vuosi sitten. Olivat kai ostaneet varastoa ja vieläkin muutaman on hyllyssä?
     
  10. gunslinger

    gunslinger Gearhead

    Täälä ajellaan päivittäin STW electralla jota liikuttaa Goodwrenchin 350DX. Ei tuo vielä kauaa ole ollut, mutta hetkeäkään en oo katunu. Kone tuntuu pelaavan moitteeta, ei vuoda minkäänlaisia nesteitä ja (ainakin jos auton painon ottaa huomioon..) on ripeäkin vielä :D

    Eikö nuita Goodwrenchin koneita oo saanu enää 80-luvun jälkeen? Koneen kunnosta oisin veikannu että se on ehkä 15 vuotta uudempi.. :-? Miten se ylipäätään eroaa tehtaan DX-koneesta, vai eroaako mitenkään?
     
  11. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Kaverilla olis tollainen Olds, muistaakseni `84. On nyt aikas joutilaana kun pisti vanhempaa jenkkiä ajopelikseen.
     
  12. raggar

    raggar Gearhead

    Mulla on varaosina -84 käyttöönotettu -85 caprice stw, orkkis diesel.
    Tekniikka siitä on jokapäiväsessä käytössä -79 käyttöönotetussa -80 capricessa, se on alunperin pensavehe.

    Toisessa venttiilikopassa on joku viivakooditarra, olisko sitte tommonen goodwrench-kone, tai jotain.

    Jännä moottori muuten, öljyä vie ainakin 3 litraa tuhannelle, savuttaa ja haisee järkyttävän pahalle. Silti lähti viime talvena -22 asteen pakkasesta lämmittämättä käyntiin :eek: Oli kyllä roikassa, mutta ei paljoo lämmenny ku kellokytkin ei tykänny kylmästä :-?
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tuta tuta.. ..ei mtn goodwrench, vaan oikeita tehataan D ja DX motteja löysi yllättäen löysi yks Buick guru minkä nimeä en mainitsi. Aikakausi oli late 80 early 90. Aro-Yhtymä tais olla linkki tohon ja niitä mottoja olisi saanut tosi halvalla. Kenellekkään ei kelvannut. Sad but true.
    Vähän aikaa ennen tota sai uuden LS6 motin halvemmalla kuin D tai DX dieselin. Sitten pelmahti tontille tosi halpoja uusia tehtaan diesel motteja. Ei kelvannut kenellekkään silloin.
    Vilkuna oi missä olit silloin? Olisi edes yksi avarakatseinen tosiharrastaja löytynyt silloin.
    Mua jäi toi kaivelee. Varsinkin näin jälkikäteen avaudun pienessä simassa.
     
  14. Rokki77

    Rokki77 1st gear

    täältä löytyy 2 79 vuoden olds 88:sia molemmat muutettu bensa tekniikalle ja itsellä ei kaipuuta jenkki dieseliin. tuli yhden vanin takia tramoja näihin amerikan riisseleihin!!! :mad:
     
  15. Herra Kurppa

    Herra Kurppa 1st gear

    Toissapäivänä tuli tehtyä kaupat -82 Delta 88 Royale dieselistä, osanottoja saa esittää.. Alunperin ollut taksina, ja jossain elämänsä vaiheessa nokalle nostettu tuoreempi DX-motti. Moottorin jatkeena TH200.

    Oldsi ei ole tällä hetkellä kilvissä, mutta mitään suurempaa vikaa ei pitäisi olla leimaamisen esteenä(kuuluisa pitäisi.. ;)). Katsoo nyt, kun saa sen omaan talliin ihmeteltäväksi, nätisti ainakin se kävi, kone kuulema rempattu joku aika sitten. Jos ei muutaman vuoden seisominen vaihtelevissa oloissa ole mitään kauheuksia saanut aikaan, niin tarkoitus olisi heittää hakkapeliitat alle ja ajella ainakin tämä talvi sillä, ja haistella että mitä isompaa harrastamista laite vaatii.

    Hauska taas omistaa laite, jossa ei omaa tarvetta ajatellen ole mitään järkeä.. :rotfl:
     
  16. Obi

    Obi 1st gear

  17. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    - Oletko jo liittynyt Oldsmobile Clubiin?
     
  18. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Niin! Tervetuloa! www.oldsmobile.fi 8)
     
  19. Batmobile

    Batmobile Double Gearhead

    Mulla oli ´84 CC, alkuperänen diiseli. Oli ensimmäisenä omistajana eläinläääkäri, jonka työautona siis toimi. Ei tietoa nykytilasta.
     
  20. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Vähän vanha lainaus, mutta sallittaneen?

    Uuden Goodwrenchin moottorin osti C-10:n eräs herra vuonna 1993. Eli ainakin silloin niitä vielä sai, eikä hintakaan ollut hirvittävä 16 000 mk. jotakin ilmansuodattimen jalkaa, imusarjaa sekä kaasuvaijerin kiinnikkeitä myin siihen. Olisiko ollut alkuperäinen -81 DX versio ja uudessa moottorissa oli D:n kannet?
     

Kerro tästä muillekin!