Olds farkku kolina kun kääntää vetarista+ jarrun laahaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja sdfsd, 12.6.2016.

  1. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Nyt päässyt jo ajeleen tolla mutta takajarru kuumenee jo 5km matkalla hirmusesti. Kengät palautuu ylös ankkuria päin ja kaiken tulis olla oikein siellä. Sääsin kengöt jo niin kauas ettei ota yhtään kiinni kun pyörittää rumpua mutta silti laahaa. Lasittumatkin kengissä ihan epämääräset.

    Sit havainto että kun pyörittää vetarista kuuluu sellanen toktoktoktok ääni on kovempi sillon kun antaa vauhtia ja säilyy hiljasempana kun odottaa että perä pysähtyy.. menee vauhdin mukaan toi tokotuksen taajuus.

    Eli mitös nyt? Onko laakeri sökö ja tekee tollasta?
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Ei jumalauta voi saatana

    Se paskapultti on katki ja tappi ei tule ulos. Koitin eilen joku 8 tuntia sitä, tänään perä irti niin saa pöydälle. Olipas taas kiva remontti.

    Sit vielä osuin peräöljyisine käsineni vasaralla välityksen rattaaseen ja tuli sinnekkin joku vekki kun lipes kalut kädestä. Täytyneeköhän sekin nyt sitten vaihtaa vai miten tarkkoja mahtavat olla tollasten suhteen.

    Vois silloset gm inssitkin vetää sen eräänkin esineen päähänsä.
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Osta Cadillac. :D
     
  4. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Voin olla väärässäkin, mut luulen et ne gm:nkään inssit ei varmaan uskonu et joku turakainen toisella puolella maapalloa ajaa saati harsii kasaan noita n. 30+(?)v. myöhemmin...:D
     
  5. DX

    DX Double Gearhead

    seuraavaks hakkaat epähuomiossa sen vain lekalla liikkuvan tapin konkeloon sinne banjonkopan perukoille niin saat taas kirottaa aika monta erikoismerkkiä tänne.
     
  6. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    "Vois silloset gm inssitkin vetää sen eräänkin esineen päähänsä..."......niin mikäs tässä episodissa on niiden gm inssien syytä?? ...jäi vähän auki vielä, voitko valaista? :p
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Vitsinä enemmänkin ton pistin. Onhan toi Volvon yms. muut ei c-klipsiset järkevämpiä mun mielestäni. Cadillacissa mulla on tollanen ei c klipumalli.

    Ei mitään, hakataan se tappi sinne sisään ja kirotaan sitten enemmän:D
     
  8. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

    Mulla oli kans kerran keskitapin lukituspultti poikki,supralla hioin tapinpäätä niin paljon että lukituspultti tuli esiin,sit teräväkärkisillä pihdeillä sai kierrettyä pultin jämän veke.
     
    Muokattu: 15.6.2016
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Nyt on tappi ja koko murikka irti ja laakereitakin vähän.

    Uusi ihmetyksen aihe: http://aijaa.com/r7SFtx[​IMG]

    Voiko toi laakeri olla noin karua tekoa tehtaalta? Vasemmalla siis timkenin laakeri missä mun mielestäni normaali pinta. Vai onko pyörinyt? Pesissä ei ollut kummosempia jälkiä vaikka aika karu koneistus sielläkin.

    Meni koko perän korjaukseksi kun noi laakerit osottautui täysin kuluneiksi ja pinionissa sama homma.

    On alkuperäset Hyatt Clark laakerit
     
  10. Substitute

    Substitute Gearhead

    Jos kiinnostaa ja nouto onnistuu, niin minulla on joutilaana yksi farkku Buickin taka-akseli. Jarrukilvet on paikoillaan, mutta jarruosat ja rummut puuttuu. Toimivasta moottorinluovuttaja-autosta irrotettu. Viidellä kympillä sen saisi ja voi avata kopan ennen kauppoja niin näkee sisään, on sisällä tallissa.
     
  11. twincam6

    twincam6 3rd gear

    Oliko perässä minkä väriset öljyt ja tarpeeksi, kun menneet tuohon kuntoon?
    Yleensä nuo ei ihan vähällä hajoa jos ok ölpit perässä.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Oli juu öljyä ja suht normaalin tummat....

    Remppasin perän ja Ei lakannut jarru laahaamasta mutta nyt lasittumia on tasasesti koko matkalla eikä vaan ylhäällä. Kuitenkin tuota lasittumaa on vain auton puoleisessa puolessa kitkapintaa...

    Vaihdoin jousetkin jo kaikki muut paitti niitä jotka pitää kengät kiinni kilvessä. Ne vaihdan kohta.


    Alkaa olla taas suht epätoivosta kun kaikki tuntuu ehjältä eikä hajuakaan mitä seuraavaksi tolle tekis...
     
  13. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    eli kengät kaukana ja laahaa? vai rupeeko ne ajaessa laahaa? onko rumpu halki joka laajenee sit?
     
  14. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Niin, laahaa samalla tavalla oli kengät kaukana tai lähellä. Vedin ihan kauas kengät viimisellä testauksella ja 10 kilsan jälkeen koko pyöräkaari hohkas lämpöä. Toinen puoli ihan viileä.

    Hain pari tonnia ajetut rummut ja ei mitään eroa missään. Kun pyörittelee käsin pyörii nätisti mutta ajossa laahaa. Vedin noita puolelta toiselle ja silti vaan hanttarin puoli laahaa...

    Uutena ilmiönä nyt kengät kaukana tärinä jarrutettaessa kovaa......tätä ei ollut kengät lähellä. Pyörä ei vipota eli vetari ei ole kiero.

    Eli uutta on nyt jouset, kengät, rummut, jarrusylinterit....samat uusittu molemmille puolille mutta silti hanttari laahaa...

    Ja on kasattu oikein kun kahdesta autosta mallia katottu..


    Mitäköhän huomenna koittais?

    Ei enää ideoita kun rummutkin vaihdoin ja noi jouset...olisko jollain muulla?

    Tietty jarrukilpeen en ole koskenut. Miten se oireilee?
     
    Muokattu: 3.8.2016
  15. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Eli rupeeko ne siis laahaa kun on esim. kerran jarruttanut? jos käsin ei laahaa? olisko siellä tukos ennen työsylinteriä? yleisempää kyllä letkuissa, sulla varmaankin putket kyseessä.
     
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Tuon kun tietäisi koska laahaus alkaa.

    Putket on uudet takana molemmat ja jos letku olisi paisunut olis molemmissa jarruissa ongelmia.
     
  17. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    nyt menee oudoks... ei tukosta, eri rummuilla testattu, uudet jarru osat.... pystytkö laittaa kuvan jarruista? en siis epäile kun toinen puoli kerta toimii, mut jotain jos selviäis?
     
  18. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Voin juu pistää. Piipahdankin ottamassa vielä pari kuvaa.

    Omasta mielestäni oikein kasattuja mutta hyvä jos joku löytää jonkun virheen.
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

  20. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Jaa'a. pyöreä pyöriessään ei tee jälkeä vain tiettyihin kohtiin. kengissähän voi tietty olla pienet heitot mut sulla ne on vaihdettu, eli joko rumpu tai vetari? sulla vetari ja rumpu kunnossa? mites ulompi laakeri? vaihdoitko nekin rempassa?
     

Kerro tästä muillekin!