Oldsin kallistuksen vakaajan kiinnitys/iskunvaimennin.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja tammercity, 23.8.2006.

  1. tammercity

    tammercity Gearhead

    Katsastuksessa tuli Olds delta sedaniin pieni vika lista eikä sitä leimaa nyt ihan ekalla irronnut.

    Yhtenä syynä oli kallistuksen vakaajan puutteellinen kiinnitys oikealla edessä eli minua edeltävä omistaja oli jättänyt yhden "tiivisteen" pois sieltä kiinnityksestä (kuva) ja aiheutti näin välyksen sinne vakaajaan.

    [​IMG]

    Iskunvaimennin testistä tuli myos jälkitarkastus samaiseen oikeaan etukulmaan ja vaimennuskyky oli riittämäton.

    Tuli vaan mieleen että olisiko mitenkään mahdollista että tuo iskari antoi liikaa periksi testissä koska tuo kallistuksen vakaaja oli välyksellinen?
    Vaihdoin meinaan tuon kallistuksen vakaajan kiinnityksen uuteen ja ainakin näin käsituntumalla vaikuttais että iskarit antaa yhtä paljon periksi molemmilla puolilla nyt kun nokkaa niiaa.

    Kannattaako mun nyt suoraan uudet iskarit hommata vai uskaltaisko sitä leimaa kokeilla nyt tollain jos sitten vasta talvella niitä iskareita vaihtelis uusiin :oops:
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Eipä juuri kallistuksenvakaaja vaikuta iskarin tehoihin tai tehottomuuteen. Luultavasti se iskari on yhä finaalissa? Käsin heiluttelemalla kun ei oikein saa iskareiden kunnosta kuin perusselon..

    Mutta ainahan voi yrittää.. Tosin voi tulla ylimääräinen näyttömaksu..
     
  3. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Laitoin caprice farmariin etuiskareiksi korkeapaine KYB:t pari-kolme vuotta sitten maksoi 80-90eur muistaakseni pari, ja olivat ja ovat vieläkin todella jämäkät ainakin Gabrieliin verrattuna, käsin ei jaksanut paina kasaan eikä kauhean pahan hintaset. Myyjä sanoi ett 240 volvossa ois saman näköset iskarit. Suosittelen jos ne käy oldsiin, ja iskarikauppaan meinaat mennä.
     
  4. tammercity

    tammercity Gearhead

    No perskules, tartteekin kysyä tosta lähi vauhtipuljusta noita.
    Taitaa se kannattavammaks varmaan vaihtaa suosista noi iskarit kuin onneensa luottaa :odroll:

    Kiitoksia vaan molemmille vastanneille 8)
     
  5. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Kerro jos laitat, muuttuko jämäkämmäksi, ja mitä maksoi.
     
  6. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Hmm, enpäs ole tarkasti katsellut, mitä se täryjyrä tekee. Jos se pomputtaa molempia pyöriä yht'aikaa, niin vakaaja ei tee mitään. Mutta jos se pomputtelee pyöriä miten sattuu, niin silloin vakaajan jousiominaisuus astuu peliin. Jos puuttuva pusla aiheuttaa välystä, niin silloin jousitus muuttuu hyppäyksellisesti, kun välys poistuu metallin ottaessa metalliin. Toiseen suuntaan kallistuessa ilmeisesti alapuolella oleva pusla ottaa vastaan iskun. Eikös ne katso iskarien eroja vähintään yhtä paljon kuin sitä tiessä pysymisen %-tasoa?

    Toisaalta harvoin uudet iskarit ovat haitaksi kenellekään olleet.
     

Kerro tästä muillekin!