oldsin loota mietiskelyä ja pieni ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja sauli, 26.4.2011.

  1. sauli

    sauli 1st gear

    eli -85 custom cruiser 307 - th-400 paketilla.

    tuossa vaihteen osoittimessa mittaristossa on prnDd21, mitähän tuo pikku d meinaa? onko vain 4 vaihteisissa lootissa? pani miettimään että mikähän loota tuossa on mahtanu alunperin sitte olla ei sen vakavampaa. lootan olen omasta mielestäni tunninstanut 4 sataseksi öljypohjan perusteella, 3 vaihdettakin on.

    sitte ongelma, pakki menee todella ikävästi jysähtämällä päälle. kaikki muut sitte aivan normaalisti, mistähän mahtaa johtua ja mitähän asialle kannattaisi tehä. en ole tälläiseen koskaan edes öljyjä vaihtanut joten vinkkejä tähänkin otetaan mielellään vastaan
     
  2. BT.justice

    BT.justice Gearhead

    pikku d on ylivaihde,siinon ollu th 200 4r joka on 4-vaihteinen,jysähdyksestä en osaa sanoa,kardaanin ristikot? :O
     
  3. saresks

    saresks Gearhead

    Just toisin päin, D on ylivaihde. Tai tarkemmin: ajoalue, jolloin ylivaihde kytkeytyy olosuhteiden niin salliessa.

    d taasen alue, jossa 1-2-3 -vaihteet mahdollisia.
     
  4. BT.justice

    BT.justice Gearhead

    mulla ainaki kaikissa vehkeissä on ollu just tuo ympyröity PIENEMPI d ylivaihde.
     
  5. saresks

    saresks Gearhead

    Juu juu, mutta kun kaveri kysyi järjestyksestä prnDd21, mitä siinä litaniassa d meinaa, viittaa se kolmanneksi viimeiseen pykälään, ja se on noissa lootissa 1-2-3 -alue.
    Vai mitäs se Sauli tuumasi?
     
  6. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ottamatta kantaa onko siellä ympyrän sisällä pikku vai iso d niin se ympyröity tarkoittaa ylivaihdetta.
    [​IMG]
    On muuten laatikoista huonoin vaihtoehto laitettu loikkarin tilalle jostain syystä.
     
  8. Verkkis

    Verkkis 1st gear

    mikäs siitä huonon tekee? raskas eikä oo ylivaihdetta?
     
  9. saresks

    saresks Gearhead

    Joo + laiskat välitykset ja painavat pyörivät massat.
     
  10. sauli

    sauli 1st gear

    oli sitten iso tai pikku d, miten sen haluaa ymmärtääkkin. sitä juuri kyselin että mitähän meinaa tuo toinen siinä kaaviossa koska lootassa ei kyseistä vaihtoehtoa kuitenkaan ole. tuohon on edellisen omistajan toimesta vaihettu tuo 307 laakerivikaisen 455 tilalle, oisko kestävyyden takia tuo 4 satanen isolohkon kanssa.

    kiitoksia muuten vastauksista
     
  11. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No th 400 kestää kyllä mitä tahansa...
    Ja voihan syy olla myös sekin että on jostain syystä hajonnut alkuperäinen th200r4, ja on sattunut sopivasti olemaan ehjä nelisatanen nurkissa...
     
  12. ChevyCaprice

    ChevyCaprice 2nd gear

    Palataan tuohon ongelmaan, mulla kun on just samanlainen ongelma th7004r:ssä. Miksi muut vaihteet menee niin sievästi, mutta pakki "pamahtaa"?
     
  13. saresks

    saresks Gearhead

    Todennäköisimmin liian korkea tyhjäkäynti ja/tai yleinen kuluneisuus voimansiirrossa. Onhan siellä aina vähän pakollista väljyyttäkin, joka sitten tuntuu voimansiirron kytkeytyessä "toiseen laitaan".

    Ainakin 200-4r:ssä on uudemmissa malleissa modauksia, joilla pyrittiin hidastamaan pakin kytkeytymistä.
     

Kerro tästä muillekin!