Oldsmobile 1942 ihmettelyä ja kiroilua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja 42olds, 16.3.2016.

  1. tinareki

    tinareki Double Gearhead

    Väittäisin, että suurin syy "6V-kammoon" ovat hapettuneet liittimet ja yleensäkin vanhat piuhat, jossa on hapettumien ja nitkaantumien takia iso sisäinen vastus ja vielä reikiä eristeissä. Myös hapettunut tai loppuun palanut latausrele aiheuttaa tuskaa ja ihmettelyä.
    6V sähköt oikein mitoitetuilla piuhoilla ja liittimillä pelaavat ihan yhtä varmasti kuin 12V.
    Huom. 6V systeemissä virta on 2x isompi kuin 12V, joten piuhojen poikkipinta-ala täytyy myös olla 2x isompi, ettei ala tulla liikaa vastusta piuhoissa...
    Ei ole myöskään ollut mitään ongelmaa starttaamisessa, terve 6V akku uusilla kaapeleilla pyörittää isoakin moottoria ihan pirteästi.
     
  2. 42olds

    42olds 2nd gear

    Kesä alkaisi olemaan ohi ja suurinpiirtein talo on remontoitu. Olisi siis aikaa taas paneutua tähän romuun.

    Yövuoron kuluksi googlailin tuohon uuteen ostokseen peltejä. Samalla ajattelin, että löytyisiköhän tähän vihdoin ja viimein helmapellit reprona. No löytyyhän ne. Nuo kun olisi ollut myynnissä (tai mistä sitä tietää vaikka olivatkin, mutta en vain löytänyt) jo keväällä, niin olisi monta kirosanaa saastynyt. Ja aikaa. Mutta ebayssähän noita myydään. Myyjä lomalla, mutta lähettää ne 17.päivä jenkeistä tänne. Eli nyt sitten odotellaan niitä ja sen jälkeen laikataan omat kötöstykset veks.

    Koska en oikein voi hitsaushommia jatkaa, niin ajattelin keskittää seuraavaksi tarmon tuohon tankkiin. Vanha tankki vuotaa jostain ja uusi tankki on ostettuna. Sen täyttöputki on vain laikattu niin, että vähän teettää hankaluuksia.
    Jos laitan tankin täyteen vettä, niin uskallan varmaan hitsata sitä?
    Vai hommaanko jostain vain jotain tank sealeria ja käsittelen sillä tankin?

    Penkit on ollut verhoilijalla jo reilut puoli vuotta. Sovittiin, että harjoittelee niillä, joten harjoitelkoot nyt. Ja mihinkäs niitä olisinkaan tarvinnut,kun autokaan ei ole ajossa. Tarjotut meksikoviltit eivät kelvanneet huonon laatunsa takia, joten musta/puna-nahkaiset niistä tulevat.
    [​IMG]
    Tuommoinen väriyhdistelmä olisi haaveissa ja penkit jäljittelevät vähän sitä.

    Kromit ovat huonossa kunnossa, joten fiksuinta on vissiin hiekkapuhaltaa ne ja maalata?
    Ja sen jälkeen kokeilla tätä


    Eiköhän siinä ole tarpeeksi. Keskiviikkona tallipöhnät ja siivous. Siitä se siellä palelu alkaisi, että saisi tämän kuntoon ja pois edestä, kun GT Torino saapuu. Täytyy varmaan siitäkin tehdä jonkinmoinen projektitopikki, koska siinäkin on yllättäen tekemistä ja Fordeistakaan en tajua mitään.
    [​IMG]
    Ellei joku halua vaihtaa tuota johonkin 2 oviseen chevyyn :rolleyes:
     
    Muokattu: 2.10.2016

Kerro tästä muillekin!