Oldsmobile Delta 88

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ++++++, 9.6.2010.

  1. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    VIHDOINKI sain itteäni niskasta kiinni ja The Grand Old Lady eli mun delta 88:runko meni talliin monen vuoden seisonnan jälkeen. Rungon putsaus ja toisen taka runkoaisan oikaisu ja sitten kori työnalle. Tästä se lähtee. Teen tonne mun kotisivulle http://kanadanvani.fi oman osion Deltan kasaantumisesta kunhan kerkeän. Aikuusten oikeesti nyt tehdään Delta takaisin tien päälle!
     
  2. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Pitäisi kanssa vahvistaa runkoa sekä korikiinnikkeiden takaisin hitsausta.

    Voikos ton korikiinnikkeiden korjauksen tehdä ilman korin kokonaan irroitusta rungolta?

    Esim pattinkia korin ja rungon väliin ja miggiliimaa korikiinnikkeisiin.

    Kerran tehnyt ton auto atomeiksi ja kasaan metodin, eikä viitsisi ihan heti tehdä uudelleen, on jonkin verran hommelia.
     
  3. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Voi, niin mä tein sen Cutlassiin. Puoli kerrallaan.
     
  4. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kuvakansio http://kanadanvani.fi/Ol/Olds.htm kasassa. Homma ei etene :poff: kun tuli hieman ongelmia :oops:
     
  5. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Onko porausvaraa?

    Poraamalla ehkä saa vielä kelvollisen...

    ...ja virheistä pitäisi oppia. :odroll:
     
  6. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Joo noi virheet on ainoita jotka opettaa kunnolla :odroll: . Ei vaan saisi tehdä niitä..... Koneessa on nyt lillunut muutaman päivän naftaa reijissä ja kolmesta pytystä se jumi alkaa pikkuhiljaa valua läpi. Koneen kans ei nyt vaan saa hätäillä ettei särje mitään muuta. Huomenna onneksi loppuu päivystys mutta sitten pukkaa pari viikkoa viikkokunta keikkaa joten hetkeen ei homma etene. Tarttee vaan saada toi kone nätisti pois rungolta ja kun kampi ei pyöri pitää ottaa turbiinin kans pois. Onneksi on noita "varakoneita" joten seuraavaksi nostetaan seuraava 307:ka rungolle ja jatketaan hommia sillä. Periksi ei anneta :wink: ja kun projekti on venynyt jo lähes 10v niin ei muutama päivä meinaa mitään. Taaskohan kevät yllättää harrastajan :poff:
     
  7. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    ...ainahan kevät yllättää. :lol:
     
  8. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Pari sivua sitten olleeseen avo-Delta keskusteluun lisättäköön nämä kuvat ihailemastamme laitteesta kaksi vikkoa sitten Teivon swapissa :

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    [​IMG]
    älä maalaa p"#¤ seinille :rotfl:
     
  10. Lintzi

    Lintzi 3rd gear

    ^^ Komee avo! 8) Mun avo meni viikko sitten talviunille. Tuoreen leiman kera! Tosin tuulilasista tuli merkintä otteeseen, joten mitäs raati sanoo: Käykö esim. pitkäkaton tuulilasi Deltaan?
     
  11. mesev8

    mesev8 3rd gear

    käy!omassa -79deltassa on -85 pitkäkaton tuulilasi
     
  12. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    :D :D Noin kolmen viikon nafta (pois se musta) liotus auttoi. Tänään alkoi männät liikkua joten hymyä huuleen vaikka kus#"¤&n vastatuuleen. Jos vaikka huomenna sais koneen pois nokalta niin vois asiat mennä jossain vaiheessa eteenpäin. Toivottavasti saa hoonamalla sylinterit vielä kuntoon :odroll: . Aika näyttää :wink: Täysin pilalla ei toikaan lohko oo 8)
     
  13. Kettu77

    Kettu77 1st gear

    Howdy!

    Uusi jäsen ilmoittautuu 1979 Delta kasikasilla. Vanha diesel-taksi, nykyään 403cid.
    Tarkoitus saada siitä soiva peli talven aikana, aasinsiltana kysymykseeni.
    Löytyykö keneltäkään ylimääräistä sitä korin takakulman muoviosaa (varmasti löytyy ihan oikea nimikin) joka jää puskurin ja takakontin väliin? Vänkärin puoleinen takakulma nimittäin rutussa ja kyseinen osa puuttuu. Puskuri on tosin uusittu. Toki tarvitsen kaikkea muutakin mutta tämä on ykkösenä listalla sillä auto menee piakkoin maalattavaksi. '79 purkudeltan omistajat HOX! Minusta saa hyvän ostajan!
     
  14. esmi

    esmi Gearhead

    Mistä noihin löytyy takapuskuri 1977-79 vissii samanmalliset? ittellä 79 puskuri mätä,kaipais ehjää!.
     
  15. fennia

    fennia Gearhead

    Tuuhan tontille kattelee mitä tarvit ennenkuin lumet tulee. Tota kulman muovia ei kyllä muistaakseni enää ole, mutta paljon muuta nippeliä löytyy vielä:

    viewtopic.php?f=18&t=117905
     
  16. Kettu77

    Kettu77 1st gear

    Kovin on pitkä matka lähteä penkomaan paikkoja...
    Ei sattuisi löytymään kuskinpuoleisia ovia sedaniin suht terveillä pelleillä?
     
  17. avolav

    avolav 3rd gear

  18. dean77

    dean77 1st gear

     
  19. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    tuli tuosta puskurista mieleen että on siinä amerikan joe hokassu laitta ronskilla otteella rautaa,ja kumminki se ruostuu 35 vuodessa käyttökelvottomaksi.mie ainaki teen orkkis puskimista verkon painot ja läträän lasikuijusta keviämmät,painon säästöä tulee toistasataa kiloa
     
  20. Substitute

    Substitute Gearhead

    Ne puskurit on noin järeitä jenkkien törmäyskestävyysvaatimusten takia. Tuo 77-70 takapsukuri on pulteilla kasattu ja sen voi purkaa. Mulla löytyy ylimääräisenä kaksi ehjää yläkappaletta jos jollakulla on sellaisille kova tarve. Sisärautoja on myös alumiiniversiona, vaihdoin omaan projektiin sellaiset eteen ja taakse.
    Jos on vielä ehjät puskurit, niin niiden purkaminen ja koteloiden ruostesuojaaminen on ihan hyvä tulevaisuudenturva.
     

Kerro tästä muillekin!