Olympia jäänhoitokoneeseen osia GM

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jtapio, 12.1.2022.

  1. jtapio

    jtapio Gearhead

    Hei!

    Tuossa tuttavan kautta tuli Olympia merkkinen vanha jäänhoitokone ja siihen pitäisi löytää syyläri nyt näin alkuun ja kaasari vanhan kaasujärjestelmän poistoon. Tästä on tarkoitus rakennella jotain muuta kuin jäänhoitoon tarkoitettua kampetta :)

    Syylärissä oli merkintä CU840

    Tekniikkahan on ymmärtääkseni GM blazer V8? Pohjainen.

    Jos löytyisi tähän tietoa, syyläriä ja osia niin olisi enemmän kuin sata jänistä. :)
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Syyläri suoraan US-partsin hyllyssä...
     
  3. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Partsissa 190. Ebaysta postimerkkeineen 330 plus alv plus tulli plus postin vaivanpalkka. Nyt alkaa partsin hinnat olla hyvät.
     
    Seevu tykkää tästä.
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    E-bay ostos saattaa kyllä olla laadukkaampi (paitsi että sama kiinan jäähy sekin), Partsin jäähy on kiinan jäähy, kieltäydyn itse myymästä sellaista paskaa... Materiaalivahvuus heikko. Asiaklkalla oli K5-Blazer ja oli vaihtanut siihen kiinan jäähyn, tilas multa uudet letkut siihen, muhvit niin ohutta materiaalia, että uusi letku aina pullahti pois, muhvi antoi periksi. Ja osassa muovipäädyt vuotaa valmiiksi, kiristyskynnet liian ohutta materiaalia, lämpölaajentuma irroittaa krymppäyksen... Halpa ei oo laadukas... Jos jostain löytyis laadukas Canada-jäähy tai edes se ennen huonoksi kehuttu Made in Mexico -jäähy, sekin on parempi kuin kiinalainen...
     
    kad_boost tykkää tästä.
  5. Olikos toi Spectra just kanukkimerkki? Voin muistaa väärinkin.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Laatuongelmat bongattu. Mulle tuli sekä syyläri että letkut RA:sta. En ota "economy" vaan "daily driver" osia, koska laatu. Sekä syyläri että letkut oli ACDELCOn lapuin. Syyläri näytti ihan jees oloiselta mut oli jotenkin eri kokoinen kuitenkin (1988 Ford että tuskin ne enää työkaluja uusiksi tekee) ja tartti laittaa fylliä, jotta pysyy kolisematta kiinnikkeiden välissä. Ilman olis varmaan hajonnut. Letkut vaatii kunnon klemmarit, koska letkut ei ole ihan mitoissaan. Oli kikkailtava klemmarien kanssa, kun punkasi letkut liitoksista ulospäin ja ylävesiletku haki paikkaa hihnan kylkeen jossa se pian puhkeaa. Kaikki on pa""aa paitsi k""i.
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Saman merkkinen se on USPartsin kuin Ebaynkin kauppaama syyläri. Spectra.
     
  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ennen oli, sitten siirsivät tuotannon kiinaan...
     
  9. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Applen tietokoneet ja puhelimet tehdään kiinassa. Silti ne on parhaita.
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, kyllä kiinasta laatuakin tulee, mutta se ei oo silloin halpaa... Noi kiinan jäähyt on kaikki mitä oon nähnyt, paskaa, kymmenestä vuotaa valmiiksi yheksän. Sillä osumatarkkuudella en myy kiinan jäähyjä, jos olis niin että kymmenestä vuotaa aina yksi tai vähemmän, sitten jo kannattais myydä, katteella hoitais sen yhden takuuvaihdon... Mutta yhdellä ei pysty 9 takuuvaihtoa maksamaan, ei mitenkään... Ja tuskin tuossa jää"pala"koneessakaan kovin vanha se jäähy on, jos se vuotaa ja on kiiinan-jäähy, kun kerrran oli SPI:n numero päällä...
     
  11. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Tuokin on outo juttu kun välillä se halvin on se laadukkain, eli hinta ei tunnu kertovan laadusta mitään.
    Itse kyllästyin tuohon että varaosat mitä ostelee tuntuu olevan nykyään varsin huonolaatuisia, ja ostelin kokeeksi yhteen projektiin melkein kaikki sähkötarvikkeet ja anturit suoraan kiinasta. Yllätys oli positiivinen yksi ainoa bensapaineanturi rupesi oiereilemaan. Eli siis kilpa-auto johon rakensin aika kattavan tiedonkeruun ecu tuli jenkeistä ms3pro ultimate, mutta kaikki mistä sille tietoa tulee tai mitä se ohjaa on kiinasta myös sähköinen vesipumppu. Jos nuo olisi ostanut suomesta olisi hinnan saanu kertoa aika isolla numerolla ja silti olisivat saattaneeet tulla samasta tehtaasta. Saattaa kyllä olla että mulla on kerrankin ollu arpa onnea, mutta suomesta ostetuissa osissa mulla on ollu paljon useammin maanantai kappaleita.
     
  12. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Juu ei niistä aina tiedä. Kun maassa ei ollut kellään mun haluamaa automaatin pientä kuuleria, semmonen alumiininen kenno, hinta maahantuojalla 89,95, niin oli pakko katsoa Alin tarjoomaa. Maksoi se vähän yli kympin kotia lähimpään postiin kuskattuna ennen näitä uusia tullisääntöjä plus postin maksuja. Ali oli vissiin pöllinyt kuvat Suomesta, koska ne oli ihan samat!
     
    JAMANT tykkää tästä.
  13. jtapio

    jtapio Gearhead

Kerro tästä muillekin!