Ongelmia entisöijä Triangle Motor Co:n kanssa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja geekoo, 19.5.2013.

  1. geekoo

    geekoo 1st gear

  2. ido59

    ido59 Gearhead

  3. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    En kyllä oikeen ymmärrä miksi geekoon vastaanotto on tämmönen harrasteauto-foorumilla. Ihan asiallisesti minusta hän on tuonut asian esille, ilman mitään vihjailuja tai valheita, on kertonut asiat niikuin ne ovat.

    Ilmeisesti auton olisi pitänyt olla joku letukan paska, että olisi myötätuntoa täältä herunut.
     
  4. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    asiallisesti ilman faktoja, kun ei julkaise sopimusta?
     
  5. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    Jos on päättänyt olla julkaisematta sitä, niin sitten sitä ei julkaista. Mikä ongelma siinä on?
     
  6. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Kysytääs ennemmin että MIKSI on päättänyt olla julkaisematta sitä?
     
  7. Pölyttäjä

    Pölyttäjä Gearhead

    No tuskin ainakaan siksi ettei paskapuheet paljastuisi. Jos puolueeton tavarantarkastaja on todennut, että "ylitöitä" on tehty, niin luulisi sen riittävän todisteeksi.
     
  8. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Enp äole missään vaiheessa väittänyt geekoota paskan puhujaksi. On vaan tuo projekti kuvaus aika salainen paperi että siksi kiinnostaa erityisesti.
     
  9. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Kyllä tuo Triangle tässä tämä "ongelma" on. Älkää nyt puolustelko sitä.Näyttöä on että hommat perustuu siellä "raikkaan puoleiseen" laskutukseen ja ylihinnoitteluun. Uskomatonta tuokin että jotkut vieneet jo sinne rahaa etukäteen että saavat autonsa joskus huoltoon?! Omituista. Muutenkin tässähän on paljastunut muidenkin kokemuksia ko. lafkasta joten joku paperinpala on tässä palapelissä kohtuu mitätön.Älkää takertuko siihen. Tuo tuntimäärä on hatusta vedetty,heidän täytyy pystyä tuo perusteleen tuo kaikki ja mikä tärkeintä: ASIAKASTA ON INFORMOITAVA KUSTANNUKSISTA AINA,pelkkään arvioon ei voi perustaa.Aina täytyy infota kustannuksista,et voi 40te laskua vetästä hatusta ja toivoa että asiakas sen maksaa. Heillä se on ennen toiminut rikkaiden maksajien kanssa mutta joskus joku voi kyseenalaistaa ja nyt niin tapahtui.
    Täällä kyllä huomaa eräiden sympatiat siihen suuntaan ,ilmeisemmin tuttu tai kaveri töissä siellä siis. Tai jotain.
    Noista tunneista edelleen ,tuossa ajassa saa kyllä kummasti aikaan kun on vaan tilat,vehkeet,taito,motivaatio yms,kunnossa.Tuo heidän sivuillaan oleva kuvaus on niin keponen että siihen tuo summa on aikas tuulesta tempastu.Ei tuo nyt niin suuri remontti ole etteikö siitä selviäisi ammattilainen kun katsoo mitä muutakin ovat siellä saaneet aikaiseksi. Turhaa verrata omaa projektia kun tuskin omistat samanlaisia tiloja /työkaluja kuin heillä on ja he TEKEVÄT TUOTA TYÖTÄ AMMATIKSEEN.Ammattilainen tekee hieman tunnissa enemmän kuin harrastelija.Vaikka herra Edsel onkin isot duunit tehnyt.
     
  10. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Mielenkiintoinen tässä olisi tietää mikä heidän tuntiveloituksensa määrä on?Jos merkkiliikkeet tänä päivänä operoivat tuossa 100-120e/h hinnoissa.Miten he hinnoittelevat itsensä? Yli tuon vai miten? Tekeväthän he paljon suorasta tavarasta mutta kohtuu vanhoihin autoihin jotka pääsääntöisesti kohtuu helppoja ja yksinkertaisia... Jotkut jopa todella yksinkertaisia..
     
  11. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Nykyaikainen korjaamotoiminta perustuu suuressa määrin hienovaraiseen kusetukseen.Suurin osa asiakkaista ei ymmärrä nykyauton päälle hölkäsen pöläystä ja käytettävistä työmenetelmistäkään ei ole mitään hajua.Ja mitä tulee vanhan auton kunnostuttamiseen siellä pätee lähes samat asiat,sillä henkilö joka autonsa vie laitettavaksi harvoin tietää mitä missäkin hommassa menee ja hienovarainen kusetus onnistuu jälleen.
     
  12. geekoo

    geekoo 1st gear

    Sitä projektinkuvausta on jo aikaisemmin kysytty ketjussa yli kymmenen eri kertaa, ja kysytään näköjään edelleenkin. Valitettavasti en vaan voi tyydyttää kyselijöitä.

    Olette fiksuja keskustelijoita. Siksi ette voine tosissaanne edellyttää, että kantaja (siis minä) OD:ssä etukäteen kävisi läpi, puolustaisi, kommentoisi, selittäisi, perustelisi tms. mahdollisen tulevan oikeudenkäynnin yhden keskeisen todistuskappaleen sisällön.
     
  13. kaierkki

    kaierkki Gearhead

    Taidampa tästä hiipiä vaimon viereen peiton alle ja alkaa tavaran tarkastajaksi...

    Voimia geekoolle, toivottavasti saat asian maaliin suotuisissa merkeissä..
     
  14. geekoo

    geekoo 1st gear

    Hyvä J. Käkriäinen
    Kuten sanoin, projektinkuvaus tulee olemaan mahdollisen tulevan oikeudenkäynnin yksi keskeinen todistuskappale. Eli kyllä se tullaan esittämään siellä, taatusti.
     
  15. HCkivi&pyöritys

    HCkivi&pyöritys 1st gear

    .Vaikka herra Edsel onkin isot duunit tehnyt :rotfl:
     
  16. geekoo

    geekoo 1st gear

    1.
    Käräjäoikeus tulee ensin ottamaan kantaa Trianglen takaisinsaantihakemukseen. Mikäli se ei hyväksy sitä, yksipuolinen tuomio jää voimaan. Mikäli hakemus hyväksytään oikeudenkäynti alkaa arviolta noin vuoden kuluttua.

    2.
    Minähän olen se, joka esittää projektinkuvauksen. Sehän on minun todistusaineistoa Trianglea vastaan.
     
  17. geekoo

    geekoo 1st gear

    Eiköhän Triangle protestoisi, jos yrittäisin esittää väärennöksen oikeudenkäynnissä.
     
  18. SamiL

    SamiL Gearhead

    Uteliaisuus näyttää olevan tärkein vaikutin monelle kirjoittajalle. Ollaan harmissaan, kun ei saada irti riittävästi mehukkaita yksityiskohtia tästä kahdenvälisestä riidasta. Minusta sen kummemmin geekoo kuin TMC:kaan eivät ole velvollisia tyydyttämään jokaisen kyselijän "tiedonhalua".
     
  19. Substitute

    Substitute Gearhead


    Onko sinulla J.Käkriäinen liike- tai muita suhteita Triangle Motorsiin?

    Vastaa Kyllä tai Ei!
     
  20. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Ilman muuta, itse varmaan teen ainakin 30% hitaammin kuin ammattilainen ja muutamat asiat tein moneen kertaan. :rotfl: Siiti pidän TMC:n tunti määrää oikean suuntaisena, varmaan monessa työvaiheessä oli useampikin mies duunissa, eiköähän ammattilaisella ole selkeä järjestelmä missä tunnit on kirjattu ylös.
     

Kerro tästä muillekin!