onko kellään ollut ongelmia uusien akkujen kanssa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja C '70, 16.7.2012.

  1. C '70

    C '70 3rd gear

    Kiinostais tietää onkohan kellään ollu samoja ongelmia kun mulla.Ostin honkkarista uuden 100A akun ja ajelin sillä muutamia kertoja,sitten kun auto jäi seisomaan niin oli ittekseen purkanu akun loppuun(tai auto purkanu sen kuivaks).Aloin lataamaan sitä täyteen eipä ottanu enää virtaa vastaan.Kävin vaihtamassa uuteen akkuun ja näyttää olevan taas sama homma oli noin 10 päivää paikallaan ja Akku tyhjä.Enteilee ettei ota virtaa taaskaan kun se lasi mikä pitäis näyttää vihreetä on musta koko ajan.Voiko ihmisellä olla noin huonoa tuuria että käy vaihtamassa toiseen akkuun niin sekin on paska.Vai voiko auto hajottaa akun jostain syystä.Laturilta tuleva virta 14V auto käynnissä eli ei pitäis edes ladata liikaa? :eek:
     
  2. hara64

    hara64 1st gear

    muutamat irto/apu akut, mitä mulla tossa pyörii jaloissa, on sellasia jotka odottelee jonkun tovin ennenkuin rupeevat ottamaan virtaa vastaan.

    tiedä sitten onko ominaisuus vai omituisuus
     
  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Snajderin akkuja pari kesää sitten uusin kolme peräkkäin. Teki just samoin. Latasin ja toimi sen mitä nyt akku latauksella toimii ilman virranottokykyä ja sitten nuupahti eikä enää ottanut virtaa vastaan.

    Motonetissa jo alkovat epäillä että tahallaan hajotan niitä, siellä ne testailivat ja uuden sain aina.


    Auto meni vaihtoon missä tuo akku oli joten en tiiä sitten onko kestänyt.


    Nykyään on parissa autossa kanss snajderit mutta eri väriset, semmonen harmaa/musta mikälie malli on. Hajonneet oli eri sarjaa.



    Joten ihan hyvin voi olla tollanen tuuri, jos vielä vaikka viallinen erä osunut samaan kauppaan ja sinä olet se joka sellaisen ostaa ja saa vielä pari samanlaista tilalle...
     
  4. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    ei oo ollu koskaan ongelmia uusien akkujen kanssa,
    johtuu varmaan siitä et akkua tarvii kokoajan ni tulee kierrettyä
    halpis akut kaukaa. pääasiassa tullu ostettua akku liikkeestä tai
    autosähkö liikkeestä.
     
  5. Puutera

    Puutera 3rd gear

    Nykyakut eivät yllä kestävyydeltään läheskään samaan kategoriaan kuin ennen esim. Salama -akkujen aikaan. Näin ainakin omien kokemuksieni perusteella.

    Kyllä lisävaiva, kun saa koko ajan olla vaihtamassa tai korjauttamassa, harmittaa paljonkin, mutta eniten vituttaa myyjäliikkeessä ilmoille heitetyt epäilyt tahallisista rikkomisista.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Eihän noi tosiaan hyviä akkuja oo. Edellis talvena pari kertaa -30 riitti siihen että hyyty ekan starttauksen lopulla jo. Kun taas Saabissa oli suht vanha akku joka kesti -35 asteessa useita käynnistyksiä. Toki toinen auto oli diesel joka hyyty mutta hyvällä akulla sekin lähti laakista.


    Tuntuu vaan että ainakaan noi motonetin valikoiman akut kauheasti eroa kuin hinnaltaan :D

    Sanoin kanssa tiskillä sillon että miks helvetissä luulette että huvikseen näitä tuon parin päivän välein tänne kun sama akku kyseessä ja samanlainen tulee vaihdossa.
     
  7. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Noi uusien akkujen ongelmat mullakin ollu lähinnä noitten harrasteautojen kanssa, ku ei noi uudet akut enää kestä ku kesän tai kaks, hyvällä tuurilla kolme, tänä kesänä uusinu vasta yhden, viime kesänä tappelin muutaman uuden kanssa ku ei vaan uutuuttaankaan jaksanu sytyttää isolohkoa tulille lämpösenä, vaan aina hyyty ku kone lämpes, siis uudet akut ja auto latas hyvin, vasta kolmannella rupes pelaamaan oikein, ne kaks oli jotain vanhaa varastoa eikä kestäny rasitusta kunnolla, et kyllä on tuurin kauppaa et saa edes hyvää ja ehjää uutta akkua.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Lisäyksenä vielä! Tais noissa snajdereissa ainakin siihen maailmanaikaan (2009-2010) olla vielä kahden vuoden takuu joka vähän edes edesautto noita. Taitaako enää olla?
     
  9. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    viimesin VARTA ostettu -08 autoon jolla ajettu n.200km 2-3 kesänä,
    viime vuoden oli tallin lattialla n. -0 - +20 asteessa ja nyt se on taas käytössä. eli 5:s vuosi menossa.
     
  10. C '70

    C '70 3rd gear

    Oon kyllä ihmetelly tota samaa hommaa.Itteläkin on isolohko ja ei meinaa oikein lämpösenä herätä tulille,mutta kylmänä laakista jos on virtaa akussa kunnolla.Apuvirralla lähteny aina hyvin käyntiin,kun kone alkaa olemaan lämmin ja käy vaikka kalja kaupassa meinaa alkaa vituttaa sahata tota hyyskää käyntiin siellä parkkipaikalla.Taas pelätä että akku nyykkä sen takia kun virrat finaalissa.
     
  11. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Eipä oo ollu itse akuista johtuvia ongelmia niin Motonetinkään kuin Puuilon akuilla. Mustangissa oli 5-vuotta (möin pois) Znajderi ja hyvin pelas vaikka mankka pitkässä seisotuksessa imikin muutamia kertoja tyhjäksi aina heräsi älylaturilla eloon. Ja Rotiskossakin Znajderi hyvin läks talven käymään ilman lohkoja joka aamu vaikka -30 lähenteli pakkaset.

    Vehkeet ku on kunnossa ni kyl lähtee halpisakuillakin :rotfl:

    PS Toi ettei kuumana/lämpösenä jaksa pyörittää saattaa johtua liiallisesta perusenanakosta, koittaas vähän pienentää 8).Tai ehtoopuolella olevasta startista.
     
  12. Mopar heppu

    Mopar heppu 2nd gear

    Jollain voi olla ennakot pielessä mut mulla ei ollu vaan uusi akku kaupan hyllyltä hyyty kuuman koneen kanssa, eikä ollu startti vikakaan ku oli uusi ministartti, kaikki tutkittu ku vasta tajusin mittailla sitä akkua, kuuman koneen kanssa putos vaan jännitteet 8 volttiin, oli vaan susi akku uutuuttaan ja sama toisella akulla, vasta kolmannella rupes toimimaan oikein, ei pojat oikein uskonu tarvikeliikkeessä että olis akut paskana, tottakai vika oli vanhassa jenkissä, no muutaman kuukauden päästä sit tuli maahantuojalta lausuntoa sekä palautusta eurojen osalta, et akut ei kestäny rasitusta vaikka muuten toimivatkin ja oli kuulemma jotain vanhaa seisonutta varastoa, kannattaa mitata se akku startatessa vaikka kuinka olis uusi, nää nykyset akut ei kestä seisottelua varastoissa montaa vuotta ku hyytyvät, ja tommosen moparin kärjettömän ennakot ei muutu itsestään, tottakai senkin tarkistin ekana ja nyt se kolmas akku paikoillaan jo toista kesää ja pyörittää niin pirusti tommosta 440:stä oli kylmä tai kuuma.
     
  13. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Joo no se oliki ehdotus mistä lähtä etsimään... :rotfl: Ja ei ne ennakot itsestään muutu totta, vaan jos joku onki säätäny päin persettä niinko oli tos mun Miradas... 8)

    Ja totta tuokin ettei nykyiset valmiiksi hapotetut akut kestä varastointia. Sempä takia en ole Honkkarista yhtään ostanutkaan, pölykerros päällä todistaa seisseen pitkään. Ja muualtakin olen ottanut vähiten pölyttyneen... Ja ostetut halpisakut olen ennen käyttöön ottoa ladannut älylaturilla täyteen...

    Mutta eihän mistään saa enää Salamaa, Nihtisillassa tehtyä. Se oli Akku se :lol:
     
  14. C '70

    C '70 3rd gear

    Nyt lähti ilmeisesti akku taas pelittämään.Ensin purin sitä jonkun aikaa valot päällä,otin akun irti heiluttelin ja kopasin varovasti lattiaan muutaman kerran sen jälkeen lataukseen.Alko ottamaan virtaa vastaan ja näyttäis olevan taas täys.Se silmä ei kyllä vaihda väriä mutta liekö toimii ollenkaan virtaa on ainakin.Ei tartte onneks taas ajaa hupia edes takas tota vaihtamaan.
     
  15. JKF

    JKF Gearhead

    Mulla tuli saksasta uitetussa käyttisletukassa Vartan akku vuonna -04 , tiedä sitten minkä ikäinen se jo oli silloin. -07 siirsin sen harrastepeliin kun se oli mitoiltaan siihen sopiva. Viime syyskuussa ajoin pelin taas talviteloille ja toukokuussa avaimesta tulille ilman mitään latauksia välillä. Akunkenkä toki oli irti talven ajan.

    Tosin on toi -07 biltemasta ostettu akkukin ollut yllättävän sitkeä vaikka on päässy talvipakkasilla parikin kertaa absoluuttisen tyhjäksi. Toi bilteman akku on sitä mallia jossa on se tarkastussilmä.
     
  16. renttu81

    renttu81 Gearhead

    Joskus oli uus exide ihan pimee mut vaihtovat tutussa liikkeessä ilman testailuja mielellään. Uusien akkojen kanssa ollu jonkuu verran sanomista. :rotfl:
     
  17. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Mp:n halpoja kaukoidän akkuja on mennyt kuuteen vuoteen 2 kpl aivan totaalisen mykäksi, viimeksi nyt sunnuntaina. Ne ottaa virtaa vastaan ja toimii kunnes joku kerta ei reagoi lainkaan. Jännite oli viimeksikin 12.90 V mutta virtojen päälle laitto tiputtaa jännitteen alle 8 volttiin eikä edes vapaavalo jaksa syttyä. Oletan että ne tärisee palasiksi tms. Tää viimeisin oli Motonetistä ostettu ja hapotettu 10/2010, ajettu reilu 1000km ja ollut ajossa varmaan 6 - 7 kertaa. Väliaikoina on säännöllisesti herätelty pienellä älylaturilla niin kuin neuvotaan tehdä.
    Nyt loppui noitten halpojen kanssa pelleily, ei huvita enää jäädä yöllä jonnekin kylmäasemalle toiselle puolelle Suomea, kyytiavun hankkiminen ym. tulee sekin hintoihinsa eli oikeasti nuo on olleet aika hinnakkaita akkuja.
     

Kerro tästä muillekin!