ooooij

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja JR35, 8.1.2011.

  1. JR35

    JR35 3rd gear

    Iltaa.
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

  3. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Nimimerkki Petteri A tietää isoista Opeleista varmaan enemmän kuin kukaan muu tässä maassa. Esiintyy samalla nimimerkillä tuolla Opel 60-70-foorumilla sekä täällä Overdrivellä, aktiivisemmin Opel-foorumilla.
     
  4. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    tuossa ois jotain tietoo vuodelta -64

    [​IMG]
     
  5. MGB GT V8

    MGB GT V8 1st gear

  6. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

  7. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    hieno on mut kuuluu jo B sarjaan

    Aata on tehty 64-68vuodet, mulla oli -68ssa 2.8L kutonen
    kun taas tuo alkupää oli 2.6L.
    ei varmaan mitään eroa ainakaan tuntumaan :odroll:

    kasillekin tuli haettua luvat ja kone ostettua(missäköhän sekin on, ku muistais).
    ois niillä luvilla pitänyt rakentaa vähän turhan paljon niin hylkäsin sen.
    tein sitten vähän peltitöitä ja muutin 4Dstä 2coupeks.
     
  8. ata

    ata Gearhead

    Nuo A-mallin Kapitänit ovat erittäin harvinaisia laitteita, niitä ei ole kovin paljoa edes tehty aikoinaan.

    Mallihan kuului Opelin K-A-D-sarjaan eli Kapitän, Admiral ja Diplomat, jotka perustuivat samaan peruskoriin ja erot olivat lähinnä varustelussa ja vakiotekniikassa jne. Kapitänin oltua yksinkertaisin, Admiralin "välimalli" ja Diplomatin ylellisin versio.

    Näitä A-mallin 2,6-litraisia Kapitänejä tehtiin siis vuosina 1964-1965 vain 15 030 kpl.

    Moottori siis 2,6-litrainen suora OHV-kuutonen (2605 cc) missä 100 hv ja 185 Nm.

    2,8-litraisia Kapitän A:ita tehtiin taas 1965-1968 9106 kpl (1965-66 2.8S CIH 125 hv/210 Nm ja 1967-1968 2.8HL CIH 140 hv/227 Nm) ja lisäksi vielä Kapitän A V8, joita tehtiin vain 113 kpl (ainakin yksi musta tällainen aito on Suomessakin liikenteessä, ultraharvinainen laite) jossa 4,6-litran Chevrolet pikkulohko 190 hv/354 Nm.

    Siis kaikkia Kapitän A-malleja on valmistettu yhteensäkin vain 24249 kpl kaikilla eri moottorivaihtoehdoilla, kaikki vuosimallit yhteenlaskettuna, mikä on tosiaan hyvin vähän verrattuna moneen muuhun automalliin. Montako niistä on tänä päivänä jäljellä, tuskin kovinkaan montaa.

    Näille K-A-D-malleille oli ainakin aiemmin oma kerhonsakin, mutta nykyään taitaa se väki enimmäkseen löytyä tuota 60- ja 70-lukujen Opel-malleihin erikoistuneesta kerhosta.

    Olisin laittanut linkin netissä ladattavissa olevaan Opel-merkkikerhon vanhaan jäsenlehden numeroon, missä oli pieni kirjoittamani historiikki näistä malleista, mutta valitettavasti teknisistä syistä juuri tällä hetkellä se ei ole netissä ladattavissa.
     
  9. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

  10. voittol

    voittol 2nd gear

    Tuollainen 2.6 l , 64 oli ittelläkin tuossa 90-luvun ajan , 2000 myin pois johonkin kangasalan suuntaan , mitähän rojektiin kuuluu ? myydessä alla oli buickin pikku kasi ja 2 vaihteinen ilmajäähdytetty automaatti , puna-musta väritys.
     
  11. GMies

    GMies Gearhead

    Onko tämä, kuvattu Kangasalla ?
    [​IMG]
    Minullakin oli Kapitan 70-80 luvulla, Malaga Rot, mutta huhujen mukaan nuoriso lienee tuhonnut. Kuva Tanskan lautalla 1976
    [​IMG]
     
  12. voittol

    voittol 2nd gear

    Ei ole tuo tumma/musta , sen omistajan kanssa olen ollut joskus puheissa, lisä tuntomerkkinä tuolloin 10 vuotta sitten takalasissa oli vielä vanha " pieksämäki hot rod" kerhon tarra , musta vinyylikatto oli alusta massalla tehty ja punaisen matta maalin alla oli monia eri maali ja ruoste kerroksia. rekisteri numero taisi alkaa OGJ- ...
     
  13. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    [​IMG]

    nyt kun mä laitan tän blueflame tekniikkaisen tähän vertailun vuoksi...[/quote]
     
  14. kippariv8

    kippariv8 Gearhead

    Gmiehen Kuvassa oleva musta kippari on minun ja sijaitsee edelleen kangasalla. Auto on alkuperäinen V8 malli joka ei vielä tällähetkellä ole entisöity ehkä tulevaisuudessa. Tämä on valmistetuista v.-64-68 113 kpl viimeisiä, vuonna -68 tehty kokonaiset 10 kpl.
    Näinikin pienestä kokonaisvalmistusmäärästä suomessa on ollut V8 kippareita jopa 2kpl, toinen ei ole ollut liikenteessä enää pitkään aikaan...saksalaisen nettisivun mukaan 97% valmistetuista autoista olisi tuhoutunut.
    Admiraaleja on valmistettu V8 623kpl joista ainakin yksi on kulkeutunut suomeen, löytyy serkkupojalta...ei liiku vielä pitkään aikaan.
    Diplomaatteja onkin sitten ollut useampi suomessa tällähetkellä tiedossani olevia on ainakin neljä. A-malli Diplomaatti on aina varustettu V8 koneella.
    283 koneella olevia on tehty peräti 8518kpl ja 327 koneela 287 kpl.
    Diplomat coupeja on tehty 347kpl ja yksi löytyy suomesta. coupe on aina 327 koneella.
     
  15. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Kaverin kanssa käytiin aikanaan Pieksämäellä katsomassa jotain tuoikäisä/korista, muistaakseni Kapitänia. Oli Miranol-punainen alustamatatulla katolla, kone kolisi kuin hiiliproomu ja maalipinta oli lievästi sanottuna halvalla ja nopeasti sutaistu. Myyjä oli kyllä aika positiivinen, maalin saa kuulemma cleenerillä kuntoon ja ainahan ne ooppelien koneet kolisee. Ja itseasiassa auto oli jo luvattu muualle mutta jos pojat käytte heti automaatilla hakemassa rahat niin hän voi myydä meille. Niinpäniin. No, jäihän se ostamatta. Useita vuosia myöhemmin näin hämmästyttävän samanlaisen Teiskon swapin parkkiksella ja kone kolisi ihan samallalailla että kai no Ooppeli koneet sitten on semmoisia.

    Uusimmassa Classic Motor -lehdessä olisi kannessa tuon korin Admiral, ajettu 45000km? Lehti on muovikääreessä (= mukana haju?) joten juttua en ole lukenut.
     
  16. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Hienoa! Tuotiinkos Diplomaatteja yhteensä 9 kpl?
     
  17. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    löytyi tuosta korimuutos luvasta noi paperit niin tuosta näkee vähän sitä sivuprofiilia:

    [​IMG]
     
  18. kippariv8

    kippariv8 Gearhead

    heikkisj

    Kaverin kanssa käytiin aikanaan Pieksämäellä katsomassa jotain tuoikäisä/korista, muistaakseni Kapitänia. Oli Miranol-punainen alustamatatulla katolla, kone kolisi kuin hiiliproomu ja maalipinta oli lievästi sanottuna halvalla ja nopeasti sutaistu. Myyjä oli kyllä aika positiivinen, maalin saa kuulemma cleenerillä kuntoon ja ainahan ne ooppelien koneet kolisee. Ja itseasiassa auto oli jo luvattu muualle mutta jos pojat käytte heti automaatilla hakemassa rahat niin hän voi myydä meille. Niinpäniin. No, jäihän se ostamatta. Useita vuosia myöhemmin näin hämmästyttävän samanlaisen Teiskon swapin parkkiksella ja kone kolisi ihan samallalailla että kai no Ooppeli koneet sitten on semmoisia.

    Heikkisj minä vuonna kävit pieksämäellä? Ihmetyttää vaan kun olen kotoisin pieksämäeltä,josta muutin pois vuonna 2000. enkä koskaa törmänny kyseiseen kippariin. Ensimmäinen oma kippari ostettiin jo vuonna 1990, jonka jälkeen kyllä vastaavat autot kiinnitti aina huomion..
    Täällä tampereella kyllä juttelin Voittol kanssa kerran SWT pihassa,eikä tainnut olla puhetta mistä hän osti auton, mutta taisin saada numeron jolle möi sen(en ole ihan varma kun näitä on sattunut niin paljon)
    kangasalle sanoi menneen. soittelin kyllä numeroon mutta auto oli kai paalattu aikoja sitten.
     
  19. cdv 77

    cdv 77 Gearhead

    Itellä on ollut -64, nyt töissä (Mobiliassa) hengitellään henkiin 8v seissyttä
    kipparia. Oli mm. polttoaineputki tankkiin umptukos, kytkinsylkyt jumis ym.
    Mut kyl se ajokuntoseks saadaan.
     
  20. kippariv8

    kippariv8 Gearhead

    cvd77 jos tarkoitat sitä mobilian kipparia niin mulla olis siihen ne kytkinsylinterit käytetyt,mutta ehjät. Kävin/jätin soittopyynnön mobiliaan viime kesänä monta kertaa... tuli jo mieleen että ette tarvii niitä. multa löytys paremmat pölykapselitkin siihen....
     

Kerro tästä muillekin!