ooppeli, omena 2.0i ja mystinen oikku

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja petro_din, 18.10.2003.

  1. petro_din

    petro_din Gearhead

    Ei liity jenkkeihin mutta gm:n tekniikkaa tuokin :smile:

    Dodii, auto on matkalla merkkihuoltoon, mutta mikä mahtanee olla ongelma, auto jätti tänä aamulla matkalle, ensimmäisen kerran tuo auto tällästä teki, mutta aikasemmin, viime viikon sunnuntaina sytty moottorin merkkivalo, paikalllinen liike totes että lienee alijännitteestä tai jostain sellasesta johtuva häiriö joka vaatii vaan kuittauksen merkkiliikkeessä, noh, siltä reissulta tullessa juuri pihassa tuo valo sammui, aika oli kumminkin jo varattu merkkiliikkeeseen.

    auto kävi nätisti ja ei pitäny mitään muita outoja ääniäkun sellanen jännä naksutus ruiskuboxin lähettyvillä, niinkun kello ois nakuttanu, nopeasti kylläkin...

    doh, ite en ollu kyydissä mutta oli kuulemma vaan ruvennu veto häviimään ja sitten oli sammunu kokonaan iha normaalista ajovauhdista, sitten oli lähteny kuulemma viellä käyntiin mutta oli käynny jotenkin vajaatoimisesti, oli kumminkin päässy tieltä muitten tukkeena olemasta pois, ei sen jälkeen kuulemma enää lähteny käyntiin ja se valo killottaa taas...

    mikä lienee hajonnut? joku simppeli ohjaus piiri?

    arvauksia kustannuksista? ite luulisin että menee vähintään se 1000e(elektroniikka on tunnetusti halpaa) ja syypäänä ruiskun ohjaus laatikon ohjaus piiri, jollain vastaavia kokemuksia?


    t: mahdollisesti auton tuleva omistaja :smile:
    toivottavasti ymmärrätte jotakin tästä hätäsesti väsätystä jutusta...
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Isäukon omena teki aina joskus hieman vastaavaa eli moottorihäiriön valo syttyi ja ohjausjärjestelmä meni ilmeisesti johonkin "limp home"-asentoon koska tehot hävisivät. Oli kuitenkin ihan ajettavissa ja kun sammutti ja käynnisti uudelleen niin toimi taas normaalisti. Ikinä ei selvinnyt mistä oli kyse.
     
  3. fire

    fire Gearhead

    hapettumat antureiden liittimissä aiheutti pään vaivaa omassa ooppelissa , varsinkin kostealla ilmalla tai jos auto oli seissyt jonkun aikaa !
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    En osaa mitään varmaa sanoa kun ei ole tietoa mikäruisku tossa on mutta se boxin läheltä kuuluva nakutus vois olla bensa pumpun rele. Eli jos tuo on vielä ihan sytytys signaalia haisteleva rele niin se voi hajota niin että ainakun kipinä tulee se käyttää pumpun päällä ja katkaisee heti, normaalistihan sen pitäis pitää noin 5sekunttia pumppua päällä aina sen jäkeen ku kipinä on tullu eli jatkuvasti.
     
  5. petro_din

    petro_din Gearhead

    kuulostaa halvalle josse joku rele on :smile:

    doh, kohta on arki ja saa tietää mitä ammattilaiset sanoo... kumminkin vaihtaavat kyselemättä kaiken koko koneesta lähtien ja periivät vaan maksun...

    do sen näkee :smile:
     
  6. petro_din

    petro_din Gearhead

    hymn... olivat vaan laturin vaihtaneet ja vikahan oli "fyysinen" näin sano joku huippuammattilainen tiskiltä, anto avaimet ja toivotti hyviä matkoja ja anto 300e:n laskun...

    no kyllä tuo tänään aamusta käyntiin lähti ja kuletti 40 kilometriä ihan ookoo...

    mutta outoa jos laturissa jotain vikaa, luulis että pitäs erikoistakin ääntä jos kerta mekaaninen vika, ja pitäshän siinä ny prkl palaa se punanen valo ettei lataa... mutta ei...

    do se kulkee, mutta kuinka kauan :wink:
     

Kerro tästä muillekin!