Opel Rekord C -67 Valmistenumero...?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja kd0264, 12.3.2007.

  1. kd0264

    kd0264 Gearhead

    Valmistenumero olis hukassa, en ole löytänyt mistään muualta kuin kiinni niitatusta peltilätkästä.

    Olisiko kellään tietoa, mihin sellainen on voitu lyödä, vai onko vielä tuolloin ollut sellaista laisinkaan? Auto on ollut käytössä vuoteen 1989, jolloin myös rekisteristä poistettu.

    Veljen 64 avo Electrassa oli metalli lätkä vain kuskin oven etukarmissa ja kelpasi leimassa jopa Hakuninmaalla 1980 luvulla.
     
  2. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Yhden kaverin ´70 Rekordista valmistenumeroa etittiin kanssa leimalla aika kauan, löytyi lopulta jostain syylarin läheltä, olikohan lukkopellistä...?
     
  3. Lepakko

    Lepakko Gearhead

    Omissa se on ollut aina syylarin etupuolella lukkopellissä. Tosin huonolla tuurilla on voinut häipyä aika olemattomiin.
     
  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Joo, siinä sentin levyisessä reunuksessa heti syylärin edessä, siinä se alkujaan on.
     
  5. smuige

    smuige Gearhead

    jep,syylarin vieressä lukkopellissä
     
  6. *AS8*

    *AS8* 1st gear

    Saattaa kyllä löytyä stanssattuna suoraan runkoonkin, esim. tulipelti repsikan puolella.
     
  7. PerttiA

    PerttiA 1st gear

    Jep, virallinen paikka syylärin edessä, lukkopellin ohuessa taitteessa.

    Jos on jälkikäteen lyöty, niin oikeanpuoleisen sisälokasuojan poikki kulkevasta vahvikkeesta kannattaa hakea, joko päältä tai sitten siitä pistehitsatusta reunasta.

    Merkintä on voitu myös tehdä kaivertamalla, jolloin merkinnät ovat voineet peittyä maalatessa.
    Useamman maalikerroksen alle peittyy sitten jo stanssatutkin numerot.
     
  8. pee5

    pee5 3rd gear

    Oikea sisälokasuoja '68 Coupe ja '68 4d. Syylärin edessä '71 farmari. En tiedä minä vuonna vaihtuu, näin mulla oli.
     
  9. kd0264

    kd0264 Gearhead

    Kiitos kaikille vastanneille.

    Runkonumeroa ei vain ilmoittamistanne paikoista löydy. Täytynee lyödä uudelleen itse ennen leimaa ja maalausta. Ja taitaa se olla syylärin eteen helpoin laittaakin.
     
  10. PerttiA

    PerttiA 1st gear

    "Syylärin edustalla" tarkoitamme sitä kapeaa pellin reunaa, joka jää syylärin ja lukkopellin väliin.
    Kyseinen reuna on noin 5 senttiä lukkopellin yläreunaa alempana, lukkopellin takapuolella.

    Ei ole kovin helppo siihen lyödä, ja jos lukkopeltiin lyö jonnekin muualle, niin vanhan kansan katsastusmies tietää sen olevan väärässä paikassa...

    Parempi paikka on sen oikeanpuoleisen sisälokasuojan jäykistekotelon reuna.
     

Kerro tästä muillekin!