Opel V8

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja JS78, 3.3.2014.

  1. JS78

    JS78 3rd gear

    Bob Lutz kertoo tarinan Opelin yrityksestä istuttaa Diplomaattiin, 283 CID V8.

    http://www.youtube.com/watch?v=PY-jRZTBY-s

    Alkaa 1h 26 min kohdalta...

    Kielitaidottomille pähkinänkuoressa: Ei kestänyt kone Autobahn ajoa kaasupohjassa tuntitolkulla. Sitten laittoivat 327 CID race kamoilla ja rupes kestämään.
     
  2. Naula

    Naula 3rd gear

    Hyvää tarinaa ja hyvä huumorintaju ukolla.

    "We'd get a call from Lyon that the engine experienced a spontaneous disassembly." :lol:

    Tässä siis puhetta jo Pontiacin nelisatasesta Ranskan baanoilla.
     
  3. palontie

    palontie Double Gearhead

  4. export

    export 3rd gear

    Pitääpä ajella muutama tunti kaasupohjassa dynossa diplomatilla kun kesä koittaa. Katotaan miten reiska osat kestää 327:ssa :)
     
  5. Robot Riot

    Robot Riot Gearhead



    Mäkin hieroin kauppaa tosta samasta Admiralista.
    Olisikohan vuosi ollut -94, hintaa 6000mk :eek:
    Lepsämässä Nurmijärvellä oli myynnissä.
    Olisi kannattanut ostaa silloin. Nää on näitä...
     
  6. B 50

    B 50 Gearhead

  7. Robot Riot

    Robot Riot Gearhead

    Siellä ei bensa kauan vanhentunut tankissa.
     
  8. voittol

    voittol 2nd gear

    Mahtoko näistä tulla viä kalua?
    73Diplomaatti vaaleen vihree , 400 laatikko luisti myydessä, rek uas - 550 ? myin nokialta -95 johonkin etelä suomeen ?
    64 kapitääni buickin pikkukoneella ja 2-vaihteinen autom. punanen , musta katto rek. ogj-??? , myin nokialta 2000 ? olihan ne huonoja , mutta kai niistä jotain sai , vai saiko ?
     
  9. ata

    ata Gearhead

    Se oli sama syy minkä takia Opel Omega B V8 ei tullut tuotantoon asti, vaikka autonäyttelyissä olikin, ja ehti mennä korjaamoiden tietokantoihinkin (5.7 LS1 oli muistaakseni Y57SE Opelin moottorikoodilla) ja esitteetkin ehdittiin painaa, eli autobaanalla kaasu pohjassa pitkään ajaessa tuli ylikuumenemisongelmia. Australian vastaavissa malleissa (Holden Commodore) tätä ongelmaa ei ollut, koska a) kukaan ei siellä oletakaan että autolla ajettaisiin kaasu pohjassa täysiä pitkiä aikoja ja b) autoa oli levitetty keskeltä joten moottoritila ei ollut yhtä ahdas.
     
  10. JS78

    JS78 3rd gear

    Sinänsä outoa, eikös siellä Australiassa olis hyvät puitteet painaa autiomaan suorilla tuntitolkulla nasta laudassa.
     
  11. Dna Kerma

    Dna Kerma Gearhead

Kerro tästä muillekin!