pakosarjojen maalauksesta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja 66monaco, 12.10.2012.

  1. 66monaco

    66monaco Gearhead

    pitäis yhen 440 valusarjat (lasikuulapuhalletut) maalata thermolack 8050 (kuumankestospraymaali) hopeeks, kandeisko sarjat eka pistää uuniin lämpenemään ja sitten maalaa, vaikko eka maalaa ja sit uuniin?? kuullut että jompi kumpi toimen pide tekisi käsittelystä kestävempää?
     
  2. mirage

    mirage 3rd gear

    Mikä toi thermolack on? Yleensä tuppaa noi sprayt olee ihan p.. Mä itte oon päätyny tohon por15 kamaan.
     
  3. 66monaco

    66monaco Gearhead

    eli tota: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=60-9704 maalasin yhen peltisarjat tolla ja ihan jees kestänyt mutta nyt valusarjat kyseessä, ja kuullut että pitäis eka lämmittää että metallin "huokoset" "avautuisitvat" ja maali tunkeutuisi paremmin??? tolla maalilla ne nyt joka tapauksessa vedän, se vaan että maalaanko ennen vai jälkeen lämmityksen? vai onko merkitystä?
     
  4. mirage

    mirage 3rd gear

    Toi por tulee "valmiiks" vasta kun sarja lämpenee käytössä. Paljon peltisarjoilla kilsoja ja minkä näköset on nyt? Tohon lämmityshommaan en osaa ottaa kyllä kantaa, kun toisaalta vois kuvitella, että lämpimään pintaan ruiskutettaessa se kuivuu liian nopeasti, eikä muodosta sen takia riittävää sidosta siihen maalattavaan pintaan.
     
  5. 66monaco

    66monaco Gearhead

    hhmm ok... sarjoilla ajettu pari kolme kesää ja n 20-30 tkm..ja aavistuksen himmeemmät kun juuri maalatut..
     
  6. Rusty

    Rusty Double Gearhead

    Tikkurilan Thermal alumiinisilikonimaali on myös osoittautunut hyväksi pakosarjamaaliksi.
     
  7. 66monaco

    66monaco Gearhead

    jees, mutta eipä oo vielä ainakaan selvinnyt tuo kysymykseni.. voiko "esilämmityksessä" olla jokin juttu että lika palaa huokosista pois tai jotain...
     
  8. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    et sie missään tavallisessa uunissa saa sellasia lämpötiloja aikaseks, et mikään lika palais yhtään sen paremmin ku käyttämällä pakosarjat reippaalla ajolenkillä lämpimiks.

    sanoisin, et maalaat ne ja uuniin sen jälkeen ku ovat kuivuneet. sit vasta koneen kylkiin ja kunnon lämmintä. ainakin jonkun maalin kanssa piti toimia mainitsemallani tavalla, esilämmityksestä en oo koskaan kuullu.
     
  9. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Itse olen kuumentanut noita niin että olen pultannut sarjat yhteen ja lasivillatuke toiseen päähän jossa vähän rakoa että ilma kiertää, ja sitten toho tai kuumailmapuhallin puhaltamaan siihen toiseen päähän ... jotkut näistä maaleista eivät kovetu kunnolla ilman paistoa jotta edes asennus olisi mahdollinen ilman että maali lähtee irti
     
  10. 66monaco

    66monaco Gearhead

    ok, kiitoksia näistä :)
     
  11. Toope

    Toope 2nd gear

    Itte oon pistäny kylmänä kilikalit (valusarjat),ja antanu "tekeytyä" päivän tai pari,sit kone tulille/lämmintä sarjoille,ja pysyny hyvin,jo pari vuotta.Mut kuten OD:lla tapana,tästäkin voi jankata maailman tappiin.... :lol:
     

Kerro tästä muillekin!