Paljonko 440 puristuspaineet?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Janappa, 3.9.2009.

  1. Janappa

    Janappa 3rd gear

    Paljonko pitäis olla moparin 440 vakio konees puristuspaineet... Miten ne tarkalleen mitataan??
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    1.Kone käytetään lämpimäksi
    2.irrotetaan sytytystulpat
    3.lukitaan kaasu auki
    4.irrotetaan puolalle menevä virtajohto
    5.kierretään mittari(tavallisesti letku) tulpan reikään ja sitten startataan konetta joku tietty määrä esim.5 kierrosta ympäri ja mielellään niin et joku kaveri starttaa ja itse katsoo mittarin viisaria kuinka se liikkuu eli onko liike saman suuntainen joka pytyssä ensimmäiseltä sykäykseltä lähtien(jos on "hiukan" kalliimpi mittari niin se piirtää koko puristuspaine käyrän kortille niin hommasta selviää loistavasti yksinkin)!

    Tuohon mitä ´76 mallinen monimonikymppisen paineet pitäis olla en osaa sanoa,mut aika matala puristeisiahan nuo noina vuosina oli...

    Mut ei ne juurikaan alle 8barin saa jäädä tai edessä on koneremonttia...
    Sellasella kikalla jos jossain pytyssä jää paine alas voit testata vuotaako paineet alakertaan vai venttiileistä/kansipahvista kun laitat tulpan reiästä öljyä sylinteriin ja annat hiukan aikaa vaikuttaa ja uus starttaus ja jos paineet nousee selvästi on siellä jossain kulumaa ja jos ei niin vika löytyy kannen puolelta!
     
  3. Janappa

    Janappa 3rd gear

    Mittasin ohjeitten mukaan... paineet oli n.12.5-13.5kg/cm2... onko ihan kelpuutettavat!? :eek:
     
  4. isok5

    isok5 1st gear

    Ensiksikin jos on ollu pitkään seissyt yksilö ja tai huonolla huollolla ollutut peli on mahdollista:APakopuolen/imu venttiilien ohjurit väljät ts.venttili ei mene kiinni.Bmännännänrenkaat jumissa.Tällästä ehdotukseksi kun on kokemusta näitten Mobiilien eloon saamiseksi.PS.vois kyllä kirjuutella vähän oireitakin jos niitä on yleesäki on.
     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Todella hyvät,kyllä noilla entinen edustusauto hyökkää komeasti :D

    Unohtui mainita et joskus saattaa viimeisten sylinterien kohdalla mittarin näyttämä hiukan laskea kun akusta potku hiukan vähenee niin ei jaksa välttämättä veivata niin kovasti,mut nuo arvot kelpaa vaikka mihin!
     

Kerro tästä muillekin!