Parhaat ajat Euroopan radoilta vuonna 2020

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja Rami_Vaan, 25.8.2020.

  1. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Olen mielenkiinnolla seurannut millaisia aikoja on ajettu Euroopan radoilla tänä erikoisena vuonna. Tähän mennessä ainakin seuraavien luokkien osalta tilanne näyttää aika hyvältä Kauhavan radan osalta.

    Moottoripyörät

    TFB: Vesa Lipponen 5.921 (itseasiassa ainoa 5 sekunnin aika koko maailmassa)

    FB: Juha Ollikainen 6.822

    SSB: Ida Zetterström 6.885 (Ida on nyt kaikkien aikojen toiseksi nopein SSB kuski)

    Autot:

    TF: Tommi Haapanen 3.978

    TMFC: Johnny Oksa 5.77x

    Muistaako joku muita? Täydentäkää listaa...

    Säilyyköhän nuo parhaina Santapodin "Not Euroopean Finals" & National Finals kisojen jälkeen tai pystyykö joku vielä parantamaan noita Suomessa tehtyjä aikoja FHRA kiihdytysajon finaaleissa.

    Jään mielenkiinnolla odottamaan miten käy.
     
    Muokattu: 25.8.2020
    JuhaKuu, tukkijulli ja hantta tykkäävät tästä.
  2. hantta

    hantta Gearhead

    Vastaavaa listaa toivoisin myös katuautoista ja- prätkistä, niinkään ei kiinnosta, kumpiko ensin maaliin tuli, tai kuka alitti indeksin ja hylättiin, ainoastaan loppuaika ja- nopeus ;)
     
    tukkijulli tykkää tästä.
  3. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Mikä on katuauto? Ja onko se nopeampi kuin katumoottoripyörä?
    No joo, jos saa sanoa oman ielipiteen niin katuauto on vehje joka on rekisterissä ja johon jollain vilpillä ja vilunkilla on leima saatu, ja millä pystyy ajamaan katuajoa. Mun mielestä esimerkiks tossa panox shootoutissa olleet vehkeet sen pitkälti täyttävät. Mut varmakshan sitä ei voi sanoa ilman ajotestiä. Eli nopein sillä listalla on Jimmy Forsman, 8.05/278.
     
    chevy 2 ja hantta tykkäävät tästä.
  4. hantta

    hantta Gearhead

    Toivoin mielessäni hiukan laajempaa listaa, mutta hyvä alku kumminkin :d
     
  5. kari6767

    kari6767 3rd gear

    Itsellä kriteerit täyttävät,Plymouth Valiant -65 8,54/254 kmh sekä Mopar Rambler -65 8,66/252 kmh
     
    Catiska ja chevy 2 tykkäävät tästä.
  6. orkkis runko, orkkis pyöränkotelot, orkkis runkorakenne, orkkis jousitystyyppi = katuauto tms.

    muutettu runko, muutettu pyöränkotelot, muutettu runkorakenne, muutettu jousitustyyppi = pro katuauto tms.
     
  7. hantta

    hantta Gearhead

    Kai kotimaan katuautokisoissa jotkin säännöt ovat, mennään vaikka niillä ;)
     
  8. Missä katuautokisoissa? Eikö jokaisissa katuautokisoissa ole omat säännöt vai miten olet yhdistänyt vaikka Burnoutparty, WCC säännöt? Fhra katuautotapahtumat ei ole kilpailuja, kun tietääkseni ei ole eliminaattoria. Entä sitten Top street ja Real street luokat (1-4autoa ajaa) miten olet ne pannut yhteen tuohon lauseeseen?

    Kaikki käy , sano naapurin Maisa.
     
  9. hantta

    hantta Gearhead

    Selvä pyy, tuo yksi prätkän aika riittänee kattamaan koko kotimaan katuautojen parhaat ajat tällä kaudella ;)
     
  10. GS

    GS Gearhead

    Eli suomessa katuauton määritelmä menee siinä miten kukin sen oman autonsa kautta mieltää, eikä siinä mikä on suomessa katuliikenteeseen hyväksytty auto?
    Jos näin, niin mikään ”tuunattu” auto ei ole ”katuauto”(tai rajanveto puhtaasti mielipideasia)?
    Katuauton ei kaiketi pidä olla museoauto ja museokatsastettu ollakseen ”katuauto”.
    Jos joku omistaa auton joka on hyväksytty laillisin puittein/metoden yleseen tieliikenteeseen, mikä se on jos ei ”katuauto”? Rekisteriotteessa ei kuitenkaan määritellä ”Pro-katuautoa”,tms?

    Jokainen yleiseen tieliikenteeseen hyväksytty auto on kuitenkin oikeasti ”katuauto” ja nämä ....”melkein....”ehkä”....”voisi olla”....ihan hyvin voisi olla jos”....jne, eivät oikeasti ole ”katuautoja”, vaan ne kuuluu juuri tähän luokkaan ...”pro katuautot”, tms, riippuen ihan siitä miten kilpailun järjestäjä kulloinkin ja missäkin määrittelee omaan kilpailuunsa ”katuautoksi".
     
    Muokattu: 26.8.2020
  11. josu

    josu Gearhead

    Eikös Jimmy Forsmanin auto ole täysi putkirunkoinen kulkine
     
  12. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    On mitä on mut kilvissä ja leimassa. Ehkä prätkän ja auton rajamailla. Auton minimipituushan on viis metriä.
     
    viilho, LordMrFord ja Mikkis tykkäävät tästä.
  13. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Kokonainen yks viesti pysyi aiheessa. Onhan se saavutus sekin.
     
    JuhaKuu, chevy 2, Rannis ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. hahaaa,,.... mahtavaa. Eikö se nyt ole aivan sama mikä on katuauto ja mikä ei. Mikä leimassa ja mikä ei.... Ehdotan että joku perustaa toimikunnan miettimään asioita, oheistamispäällikkö olisi hyvä olla ja sitten vielä tiedotustilaisuus jossa toimikunta seisoo haara-asennossa kädet kainaloissa. Sillä tulee se uskottavuus ja loppuu tämä turha löpinän kirjoittelu meidän kaikkien osalta.

    Mää vaan liimailen magneetteja CSR vesipumppuun kiinni ja "säädän lehtijousia löysemmälle" sekä yritän löytää teevee -lukuja eturenkaiden kyljistä.

    a
     
    Inlinee tykkää tästä.
  15. Rami_Vaan

    Rami_Vaan 2nd gear

    Lista katuautojen parhaista ajoista olisi myös mielenkiintoinen.

    Lähinnä minä kumminkin aloitin tuon ylläolevan luettelon tekemisen sellaisten luokkien osalta, joita ajetaan useassa Euroopan maassa 'samoilla' säännöillä...

    Osittain ideana oli myös havannoida kuinka hyvään (ennätys)kuntoon eri rataryhmät ovat saaneet radat ympäri Eurooppaa.

    ... Näin ulkopuolisen silmin näytti siltä, että Anssi Pinola ryhmineen oli tehnyt (lähes?) EM-tasoisen radan Kauhavalle...

    - Vai miltä se tuntui kilpailijoista?

    Minun alkuperäiseen listaan täytynee lisätä TD/Pro Extreme autot, joissa parhaat ajat on ajettu Ruotsissa Mantorpissa:

    - Jan Ericsson, 3.8511

    - Vai pitäisikö TD ajat listata erikseen?

    - sekä vastaavasti erottaa TFB ja STB (poislukien Jaskan tekemät pyörät jotka ajaa TFB:ssä) ajat toisistaan?

    Lopuksi yksi kisa jossa on myös mahdollista muokata noita tämän vuoden ennätyksiä on Norjan "Drag Finals 2020 - Covid-19 Edition"
    kisat, joissa on mukana pari TFB pyörää... TF autoista en tiedä, sillä samaan aikaan ajetaan SantaPodissa 2:lla TF autolla, jotka on todennäköisesti Rune Fjeldin autoja.
     
  16. Mikkoli

    Mikkoli 3rd gear

    Listantynkäähän löytyy tuolta ”Street & Race” osiosta...Street Top nimellä. Ei päivitetty pariin vuoteen mutta ykkönen edelleen sama,täytys varmaan päivitellä? Toki löytyy sieltä muitakin listoja...toi on edenny FHRA-säännöillä.
     
  17. Mikkoli

    Mikkoli 3rd gear

    ...lista tietenkin jälleen jollekin väärä ”Katuauto”-lista...säästä itkut ja tee mieleisesi:poff:
     
  18. GS

    GS Gearhead

    Niin, siis FHRA:n TOP/Real-Street ei ole ”katuautoille” tarkoitettukaan, vaan ”Race Street” autoille. Eli mm.rekisteröintiä tai suoranaista katukelpoisuutta ei vaadita(joitain varusteita, mutta ei varsinaisia katuautovaatimuksia). Tämä ei ole mielipideasia, vaan fakta.

    Se mikä oikeasti olisi mielenkiintoista tietää, mikä on suomessa nopein ajettu aika oikealle katuautolle ja mikä/kuka mahtoi olla tänä vuonna nopein leimattu/vakuutettu katuauto(muutokset+koneen koko otteessa)?
     
  19. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Naapurin Ritvan Toyota Avensis Hyrbidi isolohko 2.0 8-lovisella manuaalilla, valoista lähtö kesti vartin ku oli sometauko, joten ei varastanu, ja maalissa oltiin reipasta alinopeutta ajaen koska 80kmh alueella kannattaa ajaa kameraan 60kmh ettei vaan räpsähä, siinä iltapäivän tiimoilla.
     
    Weijari tykkää tästä.
  20. GS
    "Se mikä oikeasti olisi mielenkiintoista tietää, mikä on suomessa nopein ajettu aika oikealle katuautolle ja mikä/kuka mahtoi olla tänä vuonna nopein leimattu/vakuutettu katuauto(muutokset+koneen koko otteessa)?"

    Varmasti joku on ajanut em. kriteerit täyttävällä autolla 8sek aikoja.

    Tottahan jokaisella joka kutsuu autoaan katuautoksi on em. kriteerit täytetty ja vähän lisääkin.
     

Kerro tästä muillekin!