parkkipaikan löytäminen Hesan keskustassa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja human62, 4.1.2008.

  1. human62

    human62 1st gear

    Kertokaa mistä löydän käyttökatiskalleni Chevy Vanille laillisen parkkipaikan Hesassa, kun menen esim. Tennispalatsiin elokuviin. Tietty vielä sen pitäisi olla kohtuu läheltä eli. ns. alle kilometri.

    Ainakin Vanien omistajat tietävät kuinka kankea Vani on... :x

    Kaikkialla maan päällisillä paikoilla, jos löydät edes vapaan, on vain tunnin lupa(ja jos menet ennen klo.19.00 ) on maksettava siihen asti ja sen jälkeen ei ainakaan ole yhtään vapaana.

    Maanalaisiin on ensimmäisenä kyltti jossa ilmoitetaan korkeus 4 m
    mutta kun ajat sinne tulee uusi kyltti jossa 2,1 m
    Vanin korkeus noin.2,25 onneksi siellä sai vielä käännettyä ympäri...

    Onko myös Vanin korkeudesta tarkkaa tietoa oma Vanini on siis "tehdaskorotettu" Stargraft vuosimalli -93. Katolla matala alumiinikattoteline... :)
     
  2. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Voi tosiaan olla aika hankalaa. Mä hakisin paikkaa Töölön suunnalta.

    Museokatu, Runeberginkatu?

    Tai sitten Hietaniemen hautausmaan suoralle.
    Siitä reipas vajaan kilometrin kävely.
     
  3. BRC1

    BRC1 Gearhead

    No on siinä ongelma....Tulee mieleen yksi vanha ystävä joka oikeasti lopetti vuosia sitten stadissa leffassa käymisen kun parkkipaikan löytäminen on niin vaikeaa :eek:

    En osaa nyt ottaa kantaa minne vani mahtuu korkeutensa puolesta mutta omat autot olen saanut aina sopimaan mukavasti lähietäisyydelle. Tosin paikkojen laillisuudesta en ota kantaa :oops: Sakkoja tullut todella vähän suhteessa parkeerauksiin. Pitkässä jouksussa onkin helpompaa ja halvempaa pysäköidä ihan minne haluaa,laittamatta euroakaan maksuihin.
     
  4. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Hakaniemen torilla mä aina parkkeeraan... ei maksa mitään. en tosin oo paikallisia, mut silloin kun siellä käyn. HUOLTOAJO -kyltti ikkunaan vain.
     
  5. Stance

    Stance Gearhead

    Ruoholahdesta voi konttoriajan jälkeen löytyä tilaa, matkaa on tosin jo sitten enemmän, mutta metrolla (pummilla :oops: ) yksi pysäkin väli niin olet Tennispalatsilla.

    Itse olen niin laiska paikan etsijä että ajan yleensä suoraan Elielin parkkihalliin. Iltaisin pääsee parilla eurolla. Siellä taitaa olla korkeusrajoitus 2,4m?
     
  6. Jasca

    Jasca 1st gear

    Eiks tommonen mahdu Forumin P-halliin? Ei ole ilmainen, mutta ytimessä. Ja lämmin.

    EDIT: Ei näytä mahtuva. Nettisivuilla ilmoittavat ajoneuvon maksimikorkeudeks 2,1 metrii. Elielin max. korkeus on 2,4 metrii. Hintaa näyttäis olevan klo 18-21 euron puoltuntii ja klo 21-08 euron tunti. Täält löytyy jonkinlainen hintavertailu.

    - Jasca -
     
  7. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Olympialaiturin edessä kadun varressa on yleensä aina tilaa eikä muistaakseni rajoituksia, mutta joutuu ottaan kolmosen sporan että pääsee Tennispalatsille. Muuten on kadun varret aika täynnä ja hallit liian matalia Vanille...
     
  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mites vanhat vr makasiinit? Storyvillen edessä oleva parkkis? Rautatienkadut?
     
  9. Jasca

    Jasca 1st gear

    VR:n makasiinien paikalle rakennetaan sitä Musiikkitaloo et sinne ei varmaan pysty parkkeeraa. Storyvillen edessä olevat paikat maksullisia (P-lippu), eikä siinä niit paikkoja kauhiast-pal ole. Rautatienkaduilla taas ehtooaikaan asukkaiden autoi et vaikee löytää vapaata ruutuu.

    EDIT: Kappas, oli sit 500. viesti tääl :rotfl:
     
  10. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Lähtisin hakemaan siitä Päivi Lipposen aukiolta Nervanderinkadulta.
    http://kartta.hel.fi/opas/main/default. ... 99&e=51910
     
  11. GTO cab69

    GTO cab69 1st gear

    Mää ehkä jättäisin Vanin kans Hakaniemeen. Ympyrätalosta siinä rannan puolella on katu, Säästöpankinranta. Siinä on helppoja vinoparkkeja. Usein ollu tilaa, mut kandee varoo korkeeta "rotvallia". :) Ite vedin kesällä Gto:n hiekkapellin siinä kantin päälle. Kivet ikävästi pensaan sisällä piilossa.
    Hakiksesta pääsee ratikalla näppärästi keskustaa, kertalippu 2ekee tai dösällä 2,2e. Matkaan riittää alle puolituntia, Hakis-Kamppi tai metrolla suoraan Kamppiin.
    Tai ettii lähempää sieltä esim. Töölön suunnalta kadun varresta ruudun. Sellasen mitkä on näillä alue tunnuksille varattuja. Usein näissä loppuu tunnus pakko kl. 18-19. Kerran vaan yks parkkipirkko valisti et me lopetetaan työt kl. 17 jälkeen, et eipä he tuu sulle sen jälkeen lappuja kirjoittelemaan. :D
    Olin silloin oman tunnuksen, alueen ulkopuolella.
    Heillä taitaa olla vaan virka-aika..?
    Niin, onhan vielä nämä jalkapallo stadionin parkki ja jäähallinkin parkkis.. ja Olympia stadionin parkkis.. Näistä en tiiä, saako jättää vapaasti..?
    Joku vois kertoo, joka näistä tietää..
     
  12. jaketin

    jaketin Gearhead

    itse asiassa autopartio liikkuu klo 21.00 asti
     
  13. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Mä olen löytänyt paikan useimmiten eduskuntatalon takaa niiltä pikkukaduilta, nimistä ei aavistustakaan. Ainakin joku vuosi sitten oli kohtuudella vapaita maksuttomia paikkoja tarjolla.
     
  14. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Jos tarvii etsiä parkkipaikkaa heasasta, on tehtävä jo alunperin tuomittu epäonnistumaan, ei niitä ole etsijöille. Sen sijaan, jos etsii parkkipaikka Stadista, Helsingistä tai keskustasta, on parkkipaikan löytäminen paljon todennäköisempää. Eli kyseessä on kullttuuri- ja kielipolittinen ongelma joka aiheuttaa sen asenteen, ettei sopivia parkkiapikkoja vain ole tarjolla. :rotfl:
     
  15. SpW66

    SpW66 Gearhead

    Kesällä jutustelin pirkkojen kanssa ja kertoivat tekevänsä nykyään myös viikonloppuisin töitä. Monelle tullut yllätyksenä.
    Yhdessä vaiheessa porukat pysäköi myös Rautatiekadun bussi-vinoparkkiin.
    Kiitos että ette tee sitä enää. Oli harmittavaa kun oli aie painaa pää tyynyyn, vaan ei saanut työvälinettä parkkiin. Parikin kertaa haeskelin liinaa, olisi vetäissyt kinnerit kadulle seisomaan :D
    Muutama paikka löytyy myös Elielinaukion Holiday Inn:in takaa radanvarresta. Kasarmitori taitaa olla jo liian kaukana?
    Onneksi oma on matala, pitkä mutta ketterä :odroll:
     
  16. SamiL

    SamiL Gearhead

    Varmaan vähän samantapainen ongelma, kuin täällä maaseudulla, kun erehtyy tietä kysyessään käyttämään sanontoja "täällä böndellä" tai "täällä landella", niin voi joutua neuvotuksi hyvinkin harhaan :rotfl:
     
  17. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    parkkipaikka

    Näinhän se on. Kielipoliittinen ongelma. Parkkipaikkoja on mutta ei "parkkiapikkoja" :poff: :poff:
     
  18. Buickustom

    Buickustom Gearhead

    Missäs kunnossa entisen Leppäsuon Esson parkkis on nyt?
    Siin hiekka-alueella tien toisella puolella on ollu usein tilaa.
    Tän hetkisestä tilanteesta ei ole tietoa kun en ole vähään aikaan siellä päin käynyt.
     
  19. SpW66

    SpW66 Gearhead

    Siinä lienee tilaa vaihtelevasti, vielä toistaiseksi. Viimeksi kun ajelin ohi oli tilaa, mutta missä vaiheessa rakennustyöt ovat milloinkin? Kuka tietää.
    Miten kauan on sitäkää vähää tilaa jäljellä :cry:
    Mitenkäs Finlandia-talon parkki?
     
  20. human62

    human62 1st gear

    Kiitoksia vihjeistä. Yksi hyvä parkki oli missä tahansa kun olen ajanut jalkakäytävälle ja konepelti pystyyn... niin en ole koskaan pitänyt autoani kyllä yli puolta tuntia, tai saanut sakkoakaan.Huvittavaa siinä on kun tulet autollesi, kaik kattelee sun konepellin alle...

    Täälläh'än on foorumi myös Leppäsuon Esson raggareista.
    Siellähän on kaikki purettu/aidattua ja se ainoa vapaa alue on vain Busseille, siinä yhdet sakot olen saanut tai oikeammin autoni.

    Tietty kun kerran sakotetaan, niin ajan tod. näk. ensi kerralla suoraan tennispalatsin eteen 40 egen parkkiin, ei se nyt niin kallis ole, kun me autoilijat ollaan jo totuttu maksamaan kaikesta :lol:
     

Kerro tästä muillekin!