Passatin pierburg alipaineletkut

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Karpov, 8.12.2014.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tollanen piti laitella ja nyt unohtu letkujen paikat.

    2E kaasari missä alipaineohjauksia sun muita hässäköitä.


    Muut letkut ok mutta nämä on auki: Jarrutehostimelta tulee takaiskuventtiili johon tulee alipaineletku jakajalta, tämä letku jatkuu takaiskun päältä haarana toisen takaiskun? kautta kaasariin mutta minne?


    Toinen paikka on vapaana kyseisen takaiskun juuressa eli varmaan suoralle alipaineelle.


    Kaasarin perseessä läpien kohdalla tulipellin puolella myös paikka letkulle, muistaakseni tuo jakajan letku ei sinne asti mennyt alunperin.


    Ryyppykoteloonhan tulee vesiletkuja kaksi mutta siitä lähtee myös aivan vierekkäin kaksi alipaineletkua, mihin?
     
  2. Timmo

    Timmo 1st gear

  3. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Värikuvien letkut on kiinni ja tuo 2e2 kaasutin on erilainen. Esim ryyppykoteloon ei tule kuvissa letkuja vaan töpseli. Muitakin eroavaisuuksia löytyy.

    Myös vacuum diagram ei päde kun muutama oudompi haaroitus ja erilaiset lähdöt.

    [​IMG] Kaasari on tällänen paitsi ilman kaasuvehkeitä tottakai.



    Tossa ne ryyppykotelon letkut haarautuu muttei ihan ota tolkkua.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    [​IMG]

    Tuossa näkyy
     
  5. Timmo

    Timmo 1st gear

    Tuolla on jotain kanssa: http://www.clubgti.com/showthread.php?2 ... g-2e2-quot

    Tuon kuvan mukaan (ja jonkun minkä näin toisaalla) jarrutehostimelle menisi alipaine suoraan imusarjan kuskin puoleiselta sivulta ja tuossa kuvassa myös jakajalle menee siitä haara.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuo kanssa se vääränmallinen kaasari.

    Tuossakin menee imusarjasta letku jarrutehostimelle. Siinä on välissä takaisku minkä päällä ja alla letkulähtö. Päällä olevaan tulee letku mikä yhdistyy T-haaraan. T-haaran toinne pää menee virranjakajalle ja toinen pää on kysymysmerkki.


    Samaten sen takaiskun alapuolelle tuleva letkupaikka on kysymysmerkki.
     
  7. Timmo

    Timmo 1st gear

    Muistaakseni ainakin Golfin korjausoppaassa oli alipainekaaviot, kun joskus semmoista Pierburgilaista rassasin. Kirjastossa pitäisi olla.
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Noniin nyt löyty letkut.


    Jos jollekkin jatkossa apua niin näin menivät:

    Kaasarin alta läpiltä letku kaasarin päälle muovikanteen, jakajan alipaine ryypyn koteloon ja toinen letku imusarjan alipaineletkusta myös ryypylle.
     

Kerro tästä muillekin!