PCV-kopan kiinnitys venttiilikoppiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ChevaMan, 6.11.2015.

  1. ChevaMan

    ChevaMan 2nd gear

    Millä tavalla toi PCV -venttiilien koppa kannattaisi kiinnittää, jotta se todellakin kestää? Sarjan mukana tuli itseporautuva ruuvi, mutta pelkästään sen kiertäminen kiinni ei mielestäni vaikuta 100%:n luotettavalta... Kannattaisko toi ruuvi liimata tai käyttää ruuvilukitetta kiinnitykseen venttiilinkoppiin? Onko kokemuksia vastaavanlaisesta tapauksesta? Vai kannattaisiko jättää kokonaan asentamatta toi PCV -venttiilien koppa?

    [​IMG]
     
  2. SBM

    SBM 2nd gear

    Mä oon vetäny kaikkiin moparin venttiilikoppiin "loiskelevyt" noilla ruuveilla ja lisäksi laittanut tipat sinistä locktitea yöunien takeeksi. Yksikään ei ole irronnut.
     
  3. LPV

    LPV 3rd gear

    Jos haluat ne hyvin kiinni, poraa ja kierteytä sopivat jengat koppiin ja laita Loctiten "sinisellä" kiinni. Eivät varmasti irtoa. Kyllä ne on kaiketi noilla ruuveilla tavanneet pysyä, kun ei niistä ole mitään hälyä noussut. Minkä merkkiset kopat sulla on?
     
  4. starsky

    starsky 1st gear

  5. ChevaMan

    ChevaMan 2nd gear

    Venttiilinkopat on Cal Custom merkkiset.

    Laitan huohotuskopat kiinni, sitä mä ajattelinkin, että jos ne on tehtaalta lähtiessä sarjan mukana kannattaa ne kiinni laittaakin...

    Taidan tehdä milliset kierteet ja kierrelukitetta kierteisiin.
     

Kerro tästä muillekin!