Pieni heitto alipaineessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Cleve, 21.9.2021.

  1. Cleve

    Cleve Gearhead

    Tuossa mittailin alipaineita just tehdystä koneesta ja tyhjäkäynnillä mittarin neula heittelee 1-1.5" (19.5-18).

    Mitähän mahtaa johtua moinen? Olisko useita vuosia vanhoissa msd jakajassa/puolassa/boxissa vikaa? Tulpat ja johdot ovat uudet.

    Nokka on
    Comp SP Street Performance Billet Roller Cam (HR) 282/288, 230/236, .510/.521, 112 LS (Std Firing Order/ Std Journals)
     
  2. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Siis, alipaineella seilaa? Minulla tekee aivan samalla tavalla pienellä virinokalla. Asialle ei voi mitään... moottorissa ei ole mitään vikaa. Hieman voit tasata alipainetta kun otat parista kolmesta eri paikkaa imusarjaa. Tyhjäkäynnillä seoksien tasaiseksi saaminen toki on vähän hankalampaa mutta sille ei voi mitään.
     
  3. Cleve

    Cleve Gearhead

    Juu, eli tyhjäkäynnillä mitatessa neula värisee tuo 19.5-18 välissä koko ajan. Kierrokset seilaa myös tyhjäkäynnillä 910-940 välillä. Voipi toki tuo nokkakin vähän vaikuttaa.

    Toki säätämistähän tuo vaatii vielä. Seokset on siinä 14-15 välissä.
     
  4. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Mulla seilaa tyhjäkäynnillä kierrokset noin 150rpm ja seos 13,7-14,8 välissä tyhjäkäynnillä.
    Mapin arvo seilaa sen 0.3 johonkin suuntaan., joka aiheuttaa heilumista. Minulla on 273-asteinen virinokka ja 11mm nosto about. Samaa teki pienemmällä nostolla ja samoilla asteilla eikoisilla venttiileillä ja puristuksillakin. Vähän kun tulee kierroksia niin asia korjaantuu.

    Minulla tyhjäkäynti 1000-1150rpm.
     
  5. Weijari

    Weijari Gearhead

    Jos et muuta ole katsomassa kuin alipainetta, niin laita Ennakkolimppuihin katsomisen ajaksi tiukat jouset, jotta mekaaninen ennakko ei "kellu". Tämä voi rauhoittaa tuon kierrosten seilaamisen ja samoin alipaineen. .
     

Kerro tästä muillekin!