pienoismallit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Pienoismallit', aloittaja Anonymous, 25.10.2003.

  1. Vallu

    Vallu Gearhead

    Ylläpito ei vaivaudu edes kommentoimaan...
     
  2. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Eiköhän tuolla ylläpidolla riitä tekemistä sen verran paljon ettei kerkiä kaikkea kommentoimaan.
    AMT:ltä tuli muuten markkinoille 80 Monte Carlo, jossa on Chopperi trailerilla.
     
  3. Vallu

    Vallu Gearhead

    AMT suoltaa ihan kivasti näitä vanhoja mielenkiintoisia malleja markkinoille. Pienenä miinuksena vois näistä vanhoista AMT sarjoista antaa taustapeilien puutteen ja kromiset ajovalot. Tietääkö joku muuten, onko Lindberg:llä kotisivuja, en ole ainakaan itse törmännyt niihin?
     
  4. BonneMan60

    BonneMan60 Gearhead

    taitaa olla niin ettei muutaman kellarin nurkassa maali/liima höyryjen seassa tuhertavan mallarin vuoksi lähdetä omaa palstaa väsäämään :smile:
     
  5. Tuhertaja

    Tuhertaja 1st gear

    Niinnn... mut kyllähän täällä on jo aika monta keskustelijaa tästä aiheesta... En mä usko että siitä kamalasti ois vaivaa jos yhen pienen pienen palstan tekis! :smile:
     
  6. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    Ei se oma palsta ihan välttämätön ole. Vastahan tässä keskustelussa on 22 sivua tähän mennessä :lol:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mr.Speed 2004-04-08 19:35 ]</font>
     
  7. Pienoismallimies

    Pienoismallimies 1st gear

    En tiedä kunnollisista pienoismallisivuista, mutta mun uudet aiheeseen liittyvät sivustot on pian valmiina.
    http://www.scalemodeling.tk/
    nyt jo englanninkielinen puoli toimii ainakin.
     
  8. Konte

    Konte 1st gear

    Hyvä Jarkko!
    Mielenkiintoisen näköisiä autoja.
    Tarvii huomenna katsella tarkemmin :smile:
     
  9. Pienoismallimies

    Pienoismallimies 1st gear

    Kääk, nyt kaikki tietää mun nimen... :smile:

    Siellä tosiaan on uudempia, aika hyvälaatuisiakin rakennelmia, ja vanhoja katiskoita kanssa. Mut ainakin monta erilaista ideaa esillä, joista voi innostua.

    Mallien taustana itserakentamani huoltoasemamalli, jolla ei suoranaista esikuvaa.

    Nyt aika menee tiukasti lasten, ja vitriinin toimittamisen parissa, mutta mm.1 funnycar työn alla sentään.
     
  10. BonneMan60

    BonneMan60 Gearhead

    siistejä malleja Pienoismallimiehellä, tässä meikäläisen viimeisin viritelmä
    [​IMG]
    tähän taisi loppua 1:25 autojen väsääminen tältä talvelta ,nyt siirytään vaihteeksi 1:1 Bonneville projektin pariin.
     
  11. Wolfheart

    Wolfheart 1st gear

    Jumalauta jotta on nätti!
     
  12. Konte

    Konte 1st gear

    Millä oot ton kromin tehnyt? Onko Alcladia vai Bare Metal Foilia?
    Tosi upeen näköinen auto! Tulee paineita oman 1:25 Impalan kanssa :smile:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Konte 2004-04-14 10:07 ]</font>
     
  13. Pienoismallimies

    Pienoismallimies 1st gear

    nyrkkisääntö:
    alcladia ei voi käyttää kromilistoihin, koska tulee samalla maalanneeksi korinkin ruiskulla, teippaamisesta huolimatta.
    alclad soveltuu irto-osien, esim puskureiden käsittelyyn.
    Koriin kiinnivalettujen listojen kromaaminen onnistuu parhaiten bare-metal foililla, jota saa alumiini-kromi-ultrabrightkromi-kulta-mustasävyissä ainakin.
    foili taas ei oikein hyvin sovellu puskureihin, koska osa on muodoiltaan niin monimutkainen, että taitoskohtia ja ryppyjä syntyisi väkisinkin.

    http://www.scalemodeling.tk/
    tietonikkarista.
     
  14. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Hyvä että jotkut saavat jotain aikaan. Tyylikäs toteutus Bonneman. Itse olen suunnitellut tekeväni Kustomin Revellin 54 Chevystä. Tosin en ole tämän talven aikaan saannut mitään aikaiseksi pienoismalli rintamalla :smile:
     
  15. Vallu

    Vallu Gearhead

    Onko kellään ollut ongelmia tuo BareMetalin ultrabright chromen kanssa? Mulla se ei meinaa tarttua mihinkään kunnolla ja repeääkin herkemmin kuin tavallinen kromifoili. Vai sattuiko mulle "maanantaierä" tuota ultrabrightiä?
     
  16. Pienoismallimies

    Pienoismallimies 1st gear

    sama ongelma, joka koskee itseasiassa myös muita laatuja, paitsiperinteista kromifoilia, johtuu kait siitä, että muut ovat paksumpia laatuja, niissähän on kromin päälle lisätty toinen, sävyttävä kerros.
     
  17. BonneMan60

    BonneMan60 Gearhead

    tavallinen chrome bmf tarttuu ja jopa pysyy listoissa, ultrabright on tosiaan heppoista kamaa , ´53 kustomissa käytin tuota tavallista, alcladia on tarkoitus käyttää trumpeterin pontiacin himmeisiin kromiosiin ,onko kokemusta mitä pohjamaalia pitäisi käyttää, soveltuuko humbroll/rewell kiiltävä musta tarkoitukseen ?
     
  18. Mr.Speed

    Mr.Speed Gearhead

    Hieno toi `53 Chevy :smile: Mistä sarjasta pienoismallimies on tehnyt tuon 1960 Plymouth station wagonin?
     
  19. Pienoismallimies

    Pienoismallimies 1st gear

    60 Plymouth STW on tehty 1960 Plymouth STW:n rakennussarjasta, joka taas on JoHanin valmistama vanha sarja HUONOLLA detaljoinnilla. Kone, sisälokasuojat ym. tavaraa pihistetty muista malleista...
    Sarjaa sai sekä poliisi- että tavallisena farkkuna silloin joskus kultaisella 80- luvulla mallikaupoista..
     
  20. Pienoismallimies

    Pienoismallimies 1st gear

    Mitä teillä muilla on nyt työn alla?
    Mää teen vanhaa Monogram Show Rodia, 1972 El Camino Desperado Funny Caria. Detaljoinniltaan huono mutta muuten kiva malli.
     

Kerro tästä muillekin!