Pikkujako ja 15"

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja 340cid, 7.4.2004.

  1. 340cid

    340cid Gearhead

    Oliko mopsin pikkujakovanteita 15 tuumasina?
    Nii, ei niitä nyt varmaan "enää mistään saa" :smile:
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    kato vaikka summit'in luettelosta niin
    15" rallye wheels'ejä löytyy
    ainaski pikkujaolla, taitaa olla leveyksiä
    aina kymppiin saakka. hinta saattaa olla
    pieni varjopuoli.kaverilla on -64 Vallussa
    tämmöiset repro 15 x 7 Rallyet ja näyttä-
    vät tosi hyviltä.
    Palatakseni kysymykseen niin ei niitä
    varmaan orggis asennuksina ollut mutta tän
    asian varmaan selvittää tän palstan gurut.
     
  3. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Itsellä on kilpa-autossa vW Boran vanteet. Niitä joutuu vähän kaventamaan edessä, kun nivelet ottaa kiinni, mutta kaiken vapaatilan näillä offseteilla saa hyötykäyttöön vastapuolelta. Alfa 165:n vanne ja Toyota Carina II:n vanne käy myös, sekä nyky-chryslereiden. Tuo kavennushomma vaatii sorvin, eikä ole tieliikennelain mukainen.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Montako milliä nuiden Boran, Carinan ym. vanteiden jaot heittää tuosta 4":sta?
     
  5. dart -66

    dart -66 Gearhead

    dartti 4"=101,6 ja muut 100mm
     
  6. dart -66

    dart -66 Gearhead

    dartti 4"=101,6 ja muut 100mm paitsi Alfa joka on 98. Jos haluat että pyörän pultit pysyvät navoissa kiinni, unohda vääräjakoiset, saattaapi kerran pyörähtää pultit läpi ja sitten tarvii rälläkkää...
    Ei meinaan tee hyvää tuo sivuttaisvoima noille pyöränpulteille.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: dart -66 2004-04-09 15:38 ]</font>

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: dart -66 2004-04-09 15:40 ]</font>
     
  7. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Onpi pysynyt kiinni kisakäytössä piikkipyörillä. Mutta keskireikä pitää sorvata justiinsa oikeaksi, muutoin em. tapahtuu, ja ensimmäiset kiristykset tasaisesti.
    Mutta kuten edellä todettu, en suosittele tieliikennekäyttöön!
     
  8. jyrie

    jyrie Gearhead

    mä duunautin dusteriin adapterit teräksestä...jotta sain vw vr6 tarkotetut azev vanteet paikalleen...hommma oli aika ok, ehkei ihan ilmasta, mutta näytti hyvältä...tuo 1.6 millii heittoo jaossa on musta sellanen et mieluummin tekee noi adapterit 4 tuumasesta 5x100 milliin...

    http://homepage.mac.com/jyrie/.Pictures ... arkwin.jpg
     
  9. 67

    67 1st gear

    onkos toi dusteri joskus lähdössä ihan liikenteeseenkin?
     
  10. jyrie

    jyrie Gearhead

    dusteri on poistunu rekkarista, mutta saattas kohta löytyy jo tarpeeks motivaatioo (tai sit ehkä mahollista myyntiä). mutta tietty paras vaihtoehto ois täällä hemmojen riivaaminen tyhmillä kyssäreillä...ja kunnostus...ruosteesta se ei oo pahemmin kärsiny...ajot loppu siihen kun lohko halkes...oma vika...liian laihat litkut...

    mites noita b-koppasen leveempiä periä on yleensä saatavilla..? oliko se niin että kiinnikkeet on samalla etäisyydellä a:ssa ja B.ssä?

    ja tietty levysetti keulaan..onko näitä vielä liikenteessä? onko kukaan tilaannu magnumforcen säädettäviä ylätukivarsia? kokemuksia?

    turbokamat on tossa tallissa nordenskjöldinkadulla mutta painekotelo on edelleen pro turbossa...ehkä syksyllä vois alkaa räplään koska ton säilöminenkin maksaa niin miksei laittais taas käyttöön ja kunnon pakkasnesteet... ,-)
     
  11. Swinger70

    Swinger70 Gearhead

    Mun mielestä Mopeman jossain vaiheessa jutteli hommanneensa ja asennelleensa säädettäviä putkitukivarsia, vois tietää paremmin. Netistä olen pällistellyt ja useampaa tekijää on, toisissa asiallisempi jälki ja säädöt, kuvien perusteella.
    Oon kanssa katsellut josko tilauspakettia kasailis ja varret yksi artikkeli siihen.
     
  12. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    ameriikasta löytyy (stockton wheels) adaptereita, joilla saa muutettua 4" jaon 4,5":seksi.
    Mööpäri musclessa käyttivät ´71 dartissa noita, kun edessä oli wilwoodin levyt 4,5" jaolla ja takana 4" orginaalit rummut.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    itellä on chrysler neon:in 15 tuumaset vanteet -68 vallussa talvirenkaina. on 6 tuumaa leveet ja vaati vanteen kääntämisen ja venttiilireiän muuttamisen toiselle puolelle. teetin 0 offsetille ja ihan hyvin mahtuu pyöriin. keskireikä on koneistettava kohalleen ettei käy pulttien päälle. hyvin on kestäny ainaki viime talven. sorvaamo sunila tampereelta teki sorvaushommat 100 eskobarilla. kyllä pultit vähä antaa periks ku jako vähä heittää mut eihän niitä joka päivä vaihdeta. jos viä vetää käsin kiinni tasasesti ja tarkistaa pulttien kireyden sillon tällön niin on varmaan ok. ite oon ainakin ollu tyytyväinen.
     

Kerro tästä muillekin!