Pilaa päiväsi ilmoittamalla Nettiautossa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja FoCoMo, 31.10.2013.

  1. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Tässähän on se vanha totuus, että hinnalla voi myydä mitä tahansa mutta mitä halvempi auto, sitä värikkäämpi on myös ostajakunta. Parin tonnin autoa kun myy, käy vielä suht asiallista porukkaa ihmettelemässä, mutta niiden muutaman satasen romujen kanssa pelaaminen on yhtä tuskaa.
     
  2. trukki306

    trukki306 Gearhead

    pakko on liittyä tähän ketjuun... itse skippaan yleensä aina EI HINNOITELTU ilmoitukset koska jos myyjä ei osaa sanoa kohteensa hintaa niin pitäisikö mun se sille kertoa :eek: ja jos kerron oman kantani niin aina on vastaus .. eei se niin halvalla lähe.. eli tietää myyjä sittenkin mitä siitä haluaa, muttei vaan kehtaa sitä ilmoittaa.

    kaiken minkä olen ilmoittanut nettiauton kautta olen myös saanut myydyksi, välillä helposti ja välillä ummet ja lammet kuunnellen tarinoita kun naapurillakin oli just tommoinen samanlainen, halvenpi vaan...ja 4 ovinenkin se oli ja olihan siinä ruostettakin ja blaa blaa blaa...

    viimeksi kun olin ostamassa talviautoa niin kävi näin :D :

    oli aikainen aamu joten laitoin txt viestin myyjälle: olisin kiinnostunut autostasi joten jos viitsit soittaa kun heräät/pystyt.
    heppu soittelikin aamusella ja kertoi autostansa suunnilleen kaiken.. piiiitkä stoori, auto kuulosti juuri siltä mitä hain ja totesin ukolle että tulen töistä lähtiessäni sen maksamaan ( en siis tinkinyt ) ja myyjä sanoikin olevansa poissa aamun eli ei sitä pystyisikään luovuttamaan ennen iltapäivää... JA MITES KÄVIKÄÄN.. heppu laittoi viestiä 1 1/2 tunnin päästä että auto oli myyty ????!!?? soitin perään ja kysyin että mitä vittua.. myyjän vastaus oli että ei nykyjään voi soittajiin luottaa !!!!!! totesin tylysti että KIITTI VITUSTI ja lopetin puhelun.

    näinkin välillä käy.

    toinen tarina kun olin myymässä el caminoa: olin juuri leimannut auton ja jopa kiillottanut maalipinnan, autossa oli uudet renkaat ja vanteet, tekniikka pirteä v8, eli kaikinpuolin täysin toimiva harrasteauto. hinnaksi laitoin 3000e mikä oli todella halpa... noh aikaa kului ja soittoja ei tullut ?? sitten soitti kaveri joka kertoi oman työkaverinsa katselleen ilmoitustani ja olisi ollut kiinnostunut ostamaan sen MUTTA hinta oli kuulemma liian halpa.. jotain vikaa siinä oli oltava, ei kannata soittaa.
    NOH, totesin sitten että ei myydä halvalla ja nostin hintaa tonnilla.. johan puhelin pirahti ja ensimmäinen katsoja vei sen mukanaan, saksaan asti.

    meitä on moneen junaan ja osa jää asemallekin toljottamaan, eli älä myy autoasi halvalla... YLIHINNOITTELE SE TAI ÄLÄ HINNOITTELE OLLENKAAN niin se kauppa käy... BUAHHAHHAH ja vitut.

    jos on myymässä niin ei kannata paskaa jauhaa ilmoituksissa, muuten jää paska käsiin, kertomalla faktat rehellisesti niin kauppa käy.. ainakin omalla kohdallani on toiminut hyvin näin.
     
  3. FoCoMo

    FoCoMo 1st gear

    Ton ekan tilanteen on aiheuttanut toiminnallaan juuri ne kaikenmaaliman paskanjauhajat jotka jauhaa sontaa puhelimessa tai viesteissään, kenenkään puheisiin ja sopimisiin ei voi luottaa, sille on myytävä joka ensin rahojen kanssa tulee pelipaikalle, näistä sitten kärsii puheensa pitävät kunnon ihmiset jotka on tosissaan ostamassa, juuri niin tässä on käynyt.
     
  4. fury poika

    fury poika 3rd gear

    Juurikin näin!!
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Eli ostaja 1 soittaa myyjälle seitsemältä aamulla ja lupaa ostaa sen kun kello lyö 16. Varausmaksua ei anneta.
    Kello 8:15 ostaja 2 soittaa ja kysyy josko joku on vaikka paikalla jotta voi ostaa auton. Hoitaa kauppa-aktin heti ja kruisailee Taunuksella auringonnousuun.
    Myyjä reilusti ilmoittaa ostaja ykköselle että Tane matkaa nyt uusiin seikkailuihin, johon ostaja 1 hermostuu ja soittaa perään, kyselee syytä kauppa-aktin ennenaikaiseen keskeytykseen kovista lupailuista huolimatta, myyjä tuumaa jotta soittelijoita riittää eikä niihin voi (välttämättä) luottaa. Ostaja 1 haistattaa pitkät ja sulkee puhelimen.

    Onko tuo nyt ihan oikein tehty?

    Ostaja lupasi ostaa, myyjä lupasi myydä.
    Itse en varaile mitään minuutiksikaan yleensä. Ne illemmalla tulijat on niin nähty ;)
     
  6. trukki306

    trukki306 Gearhead

    niin noh.. en kylläkään haistatellut pitkiä vaan totesin että kiitostavaan vitusti, tässä näkee että ei edes soittajiin voi luottaa, näköjään. oma sanani pitää ja tulee aina pitämäänkin joten harmitti kun ei ollut ns. luottoa suomalaiseen mieheen.
     
  7. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Suomalaisia miehiä on 3 miljoonaa, sen verran monta idioottia mahtuu siihen porukkaan että pilaa niiden loppujenkin maineen.
    Viimeisin kaupattava nettiautossa oli mukava myydä, lapinmies soitteli ja kyseli ummet ja lammet, lupasi viikonloppuna hakea ja kyseli josko varaan sen hänelle.. Voit kuvitella varasinko.

    Ens kerralla jos jonkun auton haluat, pyydä tilinumero ja siirrä 10% kauppahinnasta myyjän tilille. Luulis säilyttävän iltapäivään asti.
     
  8. impala67

    impala67 Double Gearhead

    "juu varaus on mahdollista kun maksat käsirahan tilisiirtona" -ei yleensä lämmitä ostajaa.
    tosin itse olen kerran tarjoutunut maksamaan viiskymppiä vaikken autoa ostaisi jotta myyjä vastaa kun olen myytävän auton ilmoitetussa paikassa. joillain menee pupu pöksyyn kun joku oikeasti tuleekin sitä autoa hakemaan. ja se on raivostuttavaa, yrittää tavoittaa myyjää joka ei sitten edes vastaa vaikka on alustavasti sovittu.
    tämä nyt on tätä ihmeellisiä myyjiä ja ostajia topikin keskustelua...
     
  9. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Tuo varausmaksu on ihan hyvä, mutta mitäs sitten kun auto ei vastaakaan likikään sitä mitä on annettu ymmärtää ja kauppaa ei synny? Jääkö se raha siitä huolimatta myyjälle. Myyjällehän se minun logiikalla jää ilman muuta jos ostaja menee puihin vaikka tavara onkin ok.
     
  10. FoCoMo

    FoCoMo 1st gear

    Tästä varausmaksusta on vielä sekin variaatio olemassa että pitkällisissä liikeneuvotteluissa on tosiaan edetty puhelimitse varausmaksuun tai jopa kauppahinnan maksuun , tullaan kysymykseen tilinnumerosta, no kyseinen valeostaja sen saa, mutta maksua ei vaan kuulukaan...nyt sitten on myyjän tilinnumero jonkun esim. serkkuihinsa yhtyvän vähemmistön edustajan tai jonkun ihan muuten vaan vesipään käsissä. Tämähän ei ole optimaalinen tilanne. Tästä voisi vetää sen johtopäätöksen että, kuten ameriikassa sanotaan, cash is king. Tai; money talks, bullshit walks.
     
  11. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Ja mitäs se sillä tilinumerolla tekee? Laittaa huumerahat sinne ja verottaja kyselee että mistäs nämä?
     
  12. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Jenkeissä ihmisen tilinumero on melkeinpä valtiosalaisuuteen verrattava asia. En tiedä miksi, mutta ilmeisesti sitä kautta saa toisen tilin tyhjennettyä. Suomessa tilinumerolla ei ole mitään "väliä", koska sitä ei voi väärinkäyttää tuolla tavalla.
     
  13. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Ostin tossa käyttiksen Hollannista. Emaileja vaihdeltiin, nettihuijareita peläten odottelin että milloin kaveri ilmoittaa että maksu etukäteen hänen tilille. Ei ilmoittanut, ehdotin itse että voin maksaa varausmaksun, ei huolinut. Viestissä luki: en myy muille, sinulle varattu. Lensin Schipoliin ja siellä kaveri vastassa, eurot kouraan, autolla Traveen jne.
    Ja verotkin meni mukavasti.
    Taidan lähettää jouluntoivotteluviestin Hollantiin...
    (tämä ei ollut unta)
     
  14. FoCoMo

    FoCoMo 1st gear

    Suomentauti ei ole siis levinnyt vielä eurooppaan, etelään meni itteltäkin viimeksi nelipyöräinen, usiaita suomi-uunoja sitä oli tulossa hakeen, eivät vaan koskaan tulleet, 2-pyöräisestä PITI tulla rahat 2-viikkoa sitten tilille, suomesta tietenniin...
     

Kerro tästä muillekin!