Plymouth a -koppa infoa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja black label, 18.3.2007.

  1. black label

    black label 1st gear

    -71 kasikoneen etupalkki. kesä lähestyy eikä "slant6 to v8 swap" -moottorinkorvakkeet ole puolen vuoden odottelusta huolimatta vieläkään saapuneet vaikka on schumacherilta ja mancinilta tilattu. :mad: joten nyt niitä palkkeja tännepäin!
     
  2. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Voi olla et noita palkkejakin saa odotella.
    Oli kas sarjaa noita muutos-sarjoja,nyt yhdet(käytetyt)nekin varattu jos ei mene niin katsotaan tilannetta.
     
  3. black label

    black label 1st gear

    jaah...no jos on rahnalle käyttöä niin annat vain tilinumeron niin ei tarvi varailla.
     
  4. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Jep,mut pitää miehen seisoo sanojensa takana luvattu mikä luvattu.Jos tulipalohätä niin en nyt pysty auttamaan.
     
  5. black label

    black label 1st gear

    Juu toki miehen on sanojensa takana seistävä, mutta jos varaus menee ohi niin ilmoittele.
     
  6. F-body

    F-body Gearhead

    Aattelin heittää vinkin. Tuli just itselle kutospalkki 360cid moottorinkorvat US-PARTSIN kautta kolmessa viikossa. Merkki sarjalla on Trans-Dapt Performance Products ja osanumero TRD-4695 -67-72 A-body.
    Parasta hinta: 150e perillä Porissa ! Summitin hinnastossa hinta on 58,69$ .
    Mancini ja Schumacher liikkuvat pikkasen eri lukemissa !
     
  7. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Ihan kyselen et onko paketissa maininta et 340/360.
    Kuvassa kun katsoo niin toi mikä tulee kuskin(vasen)puolelle on 273/318 kiinnike.
    Kuvahan voi olla yleiskuvakin.
    Halpaa on.
    ps kyllä noilla katteilla liikkuukin.
     
  8. black label

    black label 1st gear

    jepjep, just juu...täähän nyt on tietty aina just tätä, kyselin aika monesta paikkaa tietämättömänä asiasta syksyllä kun homma oli ajankohtaista, mutta joka puljusta tarjottiin vastausta etteivät edes tiedä mitä osia tarkoitan, ja tuskin sellaisia edes saa mistään. No nyt on sellaset korvat kuitenkin löytyneet, ja projekti voi niiden osalta edetä
     
  9. F-body

    F-body Gearhead

    Paketissa lukee 360cid. En ole koittanut vielä paikalleen ,mutta näyttäis olevan samanlaiset kuin ne Manciinin ja Schumacherin tekeleet.
    Asiallisen näköiset ovat.
     
  10. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Sorry, ei ole minullakaan ylimääräistä kasipalkkia kaupan, mutta tuohon TD:n kiinnikesatsiin kommentoisin. Firman nettisivuilta löytyvästä em. kiinnikesatsin 273-360 asennusohjeessa ei mainita 273/318 ja 340/360 korvakkeiden eroista mitään. Mutta onko se kovin yllättävää, kun siellä väitetään ohjauksen välitangon (centerlink) olevan vaihtokelpoinen '64-'72 A-bodyjen välillä :rotfl: Ja että kaikissa malleissa olisi kasille ja kutoselle omat toisistaan poikkeavat centerlinkit :rotfl:

    Siis '63-'66 centerlinkit ei sovi '67-'72 malleihin (leveydessä ei ole kuin muutama tuuma eroa).
    Vuosimalleissa '64-'66 centerlinkiä oli kutoselle oma ja kasille oma. Vuosina '67-'72 oli sama centerlinkki sekä kutosten että sb V8 yhteydessä.

    Tuota Schumacherin ja TD:n hintaeroa selittänee valmistusmaa. Arvatkaa kummat on tehty Aasiassa?
     
  11. kinde

    kinde Gearhead

    AI , kyllä minulla on ollut käsissä yhtäaikaa 67--- L6 ja V8 centerlinkki ja minusta niissä oli eroa juuri syvyydessä. Untako oon nähny :eek: ?
     
  12. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Niin oliko ne iso- vai pikkukoppasesta?

    1967 Chrysler Passanger Car Parts Gatalogissa ei ole kuin yksi osanumero centerlinkille A-koppasiin. Opuksessa on mukana myös isolohkomallit. Tässäkin tietysti voisi olla pieni varaus, nimittäin em. luettelo on tammikuun 1968 versio, joka korvaa maaliskuun 1967 version. Mutta olisiko uusien mallien osaluttelot tullut jo 5 kk ennen kuin autot on ehtinyt myyntiin? Eli tuossa maaliskuun 1967 luettelossa saattaa olla vielä vanhemman polven mallit - tai sitten ei. Voihan olla, että alkuun '67 malleissa oli erikseen kaksi erilaista centerlinkiä, ja sen jälkeen tuli kesken mallivuoden yksistään kolmas, joka ei välttämättä ole kumpikaan aiemmista. Kunhan pohdiskelen... No ainakin '70 L6:ssa ollut centerlink sopii mainiosti sb:n kanssa.
     
  13. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    linkkiä

    Muuta kantaa en ota, mutta "vanhoissa" A-koppaisissa ei kyllä L-6 centerlinkki sovi SB:n kanssa asiallisesti. Viime syssynä kun tuli temuttua ko. laitoksen kanssa. Nyt on V-8 centerlinkki ja eroa syvyydessä kuin yöllä ja päivällä.

    Mutta käykää vilkasemassa tuolla niistä "nykyaikaisista" A-koppasten ohjauksesta. Olisiko mitään apuja "käden vääntöön" :rotfl:
    http://www.bigblockdart.com/techpages/linkage.shtml
     
  14. black label

    black label 1st gear

    Koneenkorvat löyty. Ainut vaan etta toisen puolen kiinnike näyttäis olevan 360 tai 340 korva, tai sitten jonku toisen mallin 318...=( eli joutuu noitakin pikkusen vissiin muokkaamaan
     
  15. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Jo.
     
  16. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Vaikka tämä oli alunperin osan haku ilmoitus, niin minulle tulleesta pyynnöstä siirsin tämän Dart / Valiant kerhon juttujen alle. Kuulema on arvokasta tietoa.
     
  17. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Muistaakseni pitäisi onnistua laittamalla prikkoja tai holkki kiinnikkeen ja moottorin korvan väliin kiinnityspultin yhteyteen. Toisin päin - 318 kiinnike 340/360 korvakkeeseen - ei taida onnistua. Näin jos kyseessä vasen eli kuskin puoli. Oikealla erona taitaa olla vain alemman pultin paikka joko korvakkeen etummaiseen tai takimmaiseen "korvaan".
     
  18. black label

    black label 1st gear

    jaa vai tänne tää mun ostoilmotus on tiensä löytäny. Viikonloppuna ois tarkotus ihan livenä päästä mallailemaan kasia dusteriin kunhan vaan saan ite (hehheh) tehtyä lukitusmutterit keinuvipuihin ja hommattua lootaan uuden öljypohjan. vanha meni piloille kun tuli kuningasajatus syventää sitä, mutta tais olla hiukka liikaa asennusolutta käden ulottuvilla=) täytyy vaikka laittaa infoa/kuvatuksia kuin se koneen öljypohja sopii ton centerlinkin kanssa
     
  19. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Katselin Mitchellin kolarikorjauskustannusarvio-opasvihkosesta 1970-72 Darttien osanumeroita, niin siinäkin oli vain yksi osanumero centerlinkille (#2535077, vaihtoaika 0,8 h ja hinta $17,92 vuonna 1977).
     
  20. kinde

    kinde Gearhead

    Okei Okei , ehkä oon unta nähny. 8)

    Palaan kunhan kontti saapuu................ :)


    ehkä niitä sittenkin on neljää eri mallia 63---75

    Eipä moni usko sitäkään , että 68 Roadrunnerin rummut/levyt on maalattu jo tehtaalla punaisiksi jos on ollut "kromi Magnumit" alla.!!

    :D
     

Kerro tästä muillekin!