Kokeillaan onnistuuko projektiblogi Restomod/Pro Touring Plymouth Cuda 1974:n vaiheista. Varoituksen sana herkille katsojille, Cudaa tullaan räpeltämään reilulla kädellä itselleni mieleiseksi. Suunnitelmissa tehdä -70 klooni ja panostaa alustaan ja totta kai viedä se niin tonttiin kuin vain mahdollista. Keulille isolohkotekniikka, 4-linkki, coiloverit joka kulmaan jne. Väri on vielä auki, mutta joku hopeanharmaa, Gun gray tyyppinen on käynyt jo mielessä, saas nähdä..
Vastaan puolesta. Aijaa valitsemasi kuvan kuvasivun alareunasta: Kuvakoodit->foorumille (iso) Kopioi se koodi (linkki) ja liitä haluamaasi kohtaan viestissäsi jota tänne kirjoitat.
Aloittelin kopan jäykistelyn apurungon yhdistämisellä. WD Steelworks pokkasi palkkiprofiilit ja pohjan muodot leikattu plasmalla.
Unohtui sellainen kirjoittaa, että albumin kuvia pääsee katsomaan, kun vie kursorin kuvan päälle ja hiiren vasemmalla klikkaa.
Tässä kuva ajatuskatkosta. Piti tehdä isompi pala, eli tuon tussiviivan mukaan, mutta tuli sitten leikattua safkiksen jälkeen uudesta pellistä vanhojen merkintöjen mukaan. Noooh, ei siinä mitään peruuttamatonta käynyt. Jos olisi firma, mainos sloganina voisi olla " Korjaamme virheemme ammattitaidolla".
Pariin pistehitsiin oli poikinut pehmeyttä, ne poistettiin ja laitettiin uutta paikkaa. Pientä viimeistelyä vaille, jotta tulee sitten kotiväenmieluisa.
Sitten oli vuorossa Torque boxit eteen. Persaukisena kun ei raaskinut ostaa valmiita, niin tein itse ja säästin. Ensin mallit pahvista ja sen jälkeen monistettiin ne 2mm pellille. Kuskinpuolella oli hieman enemmän huomioitavaa, eli käsijarruvaijeri jne. Jätin reilut valumaukot ettei mikään ala pesiytymään fisun helmoihin. Dimple die vahvikkeet tietty. Koteloiden "yläpinnat" maalattu epoksilla ennen sulkemista. Ampujanpuolen vastaava Molemmat valmiina
Itselleni ei ole vielä käynyt, mutta muutaman varoittavan esimerkin kuulleena halusin välttää kardaanin ilmestymästä jonain päivänä takakonttiini. Ajattelin kokeilla onnistuisiko kardaanilenkki toteuttaa ihan omin pikku kätösin. Kun ei ole osaamista, riittäviä koneita ja materiaaleja, päätiin tehdä loopin 2mm billetsäsistä. Ennen boxausta Käikäle hepissä, lenkki on purettavissa alakautta Lisää lenkkiä
A-pilarin ja helman liitoskohtaan päässyt ruosteenkääntöpiirillä vähän rapeutta. Kuten yleensä tämän ikäisissä, vahinko on luultua pahempi.
RMS K-palkki tulossa ja 4-Linkki tulee WD Steelworksiltä. Tuttu 10 sekunnin Dodge Pickupista Amerikan Rauta 05/2018.
ok, eli pitäis oleman laatukamaa. Etenkin nois etupäissä ollu monilla valmistajilla ongelmaa sekä keston et geometrioiden kanssa. RMS sillä saralla huippua.
Totta ja WD:tä saa just sellaiset osat kun haluaa ja varmasti laadukkaina. esim. tankki tehdään alumiinista just haluttuun muotoon siten että tankkaus onnistuu orkkis paikalta, mutta saadaan sähköpumput, suodattimet AN-liittimet yms. suoraan tankkiin.