Plymouth satellite 2dht 1974 twin turbo

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja sokkalanmäki, 24.2.2013.

  1. sokkalanmäki

    sokkalanmäki 1st gear

    Re: Plymouth satellite 2dht 1974

    Tällein kevään korvilla ajattelin ett pakko laittaa muutama kesäinen kuva ku saatiin romut renkailleen ja pajasta ulos.
    Ihan hirveästi ei ole kerennyt mitään erikoista tekemään mut ainakin etuakseli saatiin kasattua kaikilla uusila niveleillä ja puslilla ja saatiin renkailleen. Takanta otin lehtijousista lateja pois että sinne jäi enää kaksi. Enää coil overeita tilaan ni saadaa perä kestämään ylhäälläkin ilman teräksen tuomaa apua :D :D

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. HT

    HT Gearhead

    Re: Plymouth satellite 2dht 1974

    Sanoisin että on stance kohdillaan!
     
  3. sokkalanmäki

    sokkalanmäki 1st gear

    Re: Plymouth satellite 2dht 1974

    Projektia taas hitusen saatu eteenpäin. Kävin hakemassa tuon 383 koneistuksesta jossa porasivat ylikokoon, vaihtoivat nokan laakerit ja prässäsivät männät veiveihin. Alakerta lyötiin nippuun arp:n pulteilla ja tietty uusilla laakereilla ja renkailla. Nuo männät tulevat 0,20mm dekin alapuolelle joten puristukset saadaan kyllä hilattua ihan oikean vaparimotin luokkaan. Ajatuksena olisi tässä tilailla victorin kannet 75cc palotilalla joten puristus tiivisteestä riippuen on siinä 10 hujakoilla. Eiköhän tästä jotain saada aikaan :D

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Re: Plymouth satellite 2dht 1974

    Kyllähän siinä pitää chevymiehenkin sanoa että on yks hienoimpia korimalleja mitä on,aikanaan itsekkin ettiny mutta ei löytyny kun neliovisena joten se jäi siihen. Tuota väritystä hieman muuttasin ja lisää kromia,mut tosiaan ite autossa on tyyliä.
     
  5. sokkalanmäki

    sokkalanmäki 1st gear

    Re: Plymouth satellite 2dht 1974

    Alkuperäinen idea oli rojektissa että tuo väri olisi ollut hieman lähempänä mopariin omaa Hi perf väriä ja puskurit esim olisi ollut kromissa, mutta oli takapuskuri sen verta huonossa hapessa että päätettiin tehdä jotain tämän tyylistä :) tarkoituksena olisi vielä joku talvi tehdä tuohon takapyöränkaaret runkoon asti ja vaihtaa nuo molemmat takakyljet. Laitoin autometal directille s postia että miten olisi että meinaatteko milloin.Alkaa tekemään kokonaisia kylkiä 73 vm eteenpäin satelliteen niin vastaukseksi tuli että ei aikomusta ku ei ole menekistä varmuutta.... Todella harmi juttu, noh pitää jostain Amerikasta purkaamolta koittaa etsiä hyvät kyljet. Nää oli leivottu sen verta rajusti kitil että kaikkien korjauksien jälkeen ei oikein näytä enää ihan omaan silmään käypäiseltä. Ja tähän vielä lisätääkseni pari kesää sitten eräs autoilija peruutti kuskin puolen kyljen kasaan niinkylkilnjan pokkaus kärsi siitä melko paljon, mutta kyllä tästä joku päivä vieläd viimeistellään todella tasokas laitos. Raceillaan hieman ennen sitä ;)
     
  6. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Re: Plymouth satellite 2dht 1974

    Ajattelin näin niinkun aina mulla tapana että mistä lähtee autonrakennus? ei se auto kuuntele sun syitä vaan sun pitää kuunnella sitä autoo. Minkälainen tyyli sopii sille,on kaikki ja se pitää toteuttaa,näin mä ajattelen.Eli tommonen suht pyöräkkälinjanen auto,kirkas väri,kromit ehdottomasti keulaan,puskureihin ja vanteisiin,ei liian isot,pitää olla kumia päällä koska auto ei kuitenkaan ole niin pyöree että passais matalaprofiilit...Kuten sanoin niin auto on hieno,mutta kuuntele sitä. Jos vielä on hengissä tuolla tuning-osastolla yks vihreä firebird,voit siitä nähdä mitä tapahtuu kun autoa ei kuunnella.
     
  7. Roc

    Roc Gearhead

    Re: Plymouth satellite 2dht 1974

    Täysin eri mieltä. Jos kaikki olis ajatellut samalla tavalla, niin kaikenlainen hot roddinki ja autojen kustomointi olis kuollu ennenku olis edes alkanutkaan.
    Satelliteen vaan kunnon katutappelija-raaseri luukki päälle. Ei mitään kromeja mihinkään. Leveää ja matalaa kumia alle ja värkki tonttiin. Vielä kun tulis kolmella polkimella, niin aijai kuinka maukas värkki vedellä räkäsladeja. 8)
     
  8. pete78

    pete78 Gearhead

    Re: Plymouth satellite 2dht 1974

    juurikin näin..ite kun olen street rod / street machine politiikan kannattaja niin eikun kilpuri kasaan ja viivoja vetämään teinipoikien tuninki bemareiden päänvaivaks :)
     
  9. sokkalanmäki

    sokkalanmäki 1st gear

    Re: Plymouth satellite 2dht 1974

    Kyllä se itselläkin on vain niin että kyll tuo race suunta noitten romujen kanssa viehättää ja sillain tykkään niitä rakennella. Suuren intohimon aina kilpa-autoista saaneena meinaa olla että ei näitä rakennella ku yhdellä tavalla :D toki pitää pyrkiä että saisi toteuttettua lopputuloksen siististi :D
     
  10. sokkalanmäki

    sokkalanmäki 1st gear

    Re: Plymouth satellite 2dht 1974

    Tässä viel vähän tosta tankista lisäkuvia. Päätettiin muokata sitä silviisiin että nostettiin tuo korkki, jot saa ny tankattua ton kontista helpommin. Samalla modasin yhen nurkista löytyneen ö pohjan. Ei oikein voi tehdä syvää pohjaa ku tolla stacella tulee tuon tiehentavoittamisen kanssa hiukka onkelmaa joten päätin vain leventää tota.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Herje

    Herje Double Gearhead

    Re: Plymouth satellite 2dht 1974

    Mites tossa tulee apusimpukka?
    Ainakin c-bodyssa ottaa helposti apparin puolella ö-pohjaan kiinni. :odroll:
     
  12. sokkalanmäki

    sokkalanmäki 1st gear

    Re: Plymouth satellite 2dht 1974

    Apusimpukka tulee tossakin vänkärin puolelle, mut olin kattovinani että tuon pitäis viel siihen mahtua. Tohon pohjaan jäi viel se vakiopohjan syvennys mikä siin on sitä simpukan vartta varten. Noh tännehän senkin kiroaminen sitten tulee ku konetta nostetaan paikalleen jos se ei käy :) :)
     
  13. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Re: Plymouth satellite 2dht 1974

    Sen verran kommentoin noihin aiempiin juttuihin että jos ei halua mennä suoraan auton mukaan,niin eihän toki streetrace lookissa olekkaan mitään vikaa,sopii tohon autoon hyvin. varottelin lähinnä siitä t:llä alkavasta rakennustyylistä,jonka nimeä emme lausu ääneen.
     
  14. sokkalanmäki

    sokkalanmäki 1st gear

    Re: Plymouth satellite 2dht 1974

    vähän taas tehty jotain harrastuksen hyväksi. Käytiin hakemassa tuolta kouvolan nurkista 15 d-hole gragsut. 8 eteen ja 10 taakse. Oli vaan niin jäätävä tuo takasien et ett eivät olis menny ikinä taakse millään muilla renkailla ku noilla kuvissa esiintyvillä venykumeilla... eikun laikka soimaan ja sorviin suoriksi :D Vanteisiin jäi nyt vähä vajaa 6 tuumaa back spacea, on tuo 9 1/4 perä sen verta kookas ett noin saatiin kivasti vanteet sisään, mutta niin ulos kuin mahdollista. takasiin olisi tulossa renkaiksi 275/50/15 et slicksit ja eteen luultavasti 245/55/15 slicksit myös.
     
  15. sokkalanmäki

    sokkalanmäki 1st gear

    Re: Plymouth satellite 2dht 1974

    sori, lanit vähä kaatu noiden kuvien osalta :D :D täss näitä nytte:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Ammuttii toi 275/60 mickey toho vanteelle nestekaasulla. Voin suositella, hoitu aika vaivattomasti kuha varoo 1,5m liekkejä :rotfl:
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. sokkalanmäki

    sokkalanmäki 1st gear

    Nyt sitten meni hommat ja suunnitelmat uusiksi ihan urakalla. Tilasin kkd motorsportilta kaks kappaletta holset hx35 full race ahtimia ja kaks 60mm ulkoista hukkaporttia.... saa nähdä monta ristikkoa ens kesänä perän päästä vaidellaan :) [​IMG]
     
  17. laakkius

    laakkius Gearhead

    yks tollanen ahdin on ihan kohillaan 2L moottoriin, yli 5L kasiin on vähän turhan pienet. Tietty jos riittää et alhaalta vetää kivasti niin mikäs siinä sitten... Ihanko ite valitsit ahtimet vai oliko Kopio-Kalle oikeen suositellu sulle näitä?
     
  18. Visa

    Visa Gearhead

    Hyvähän siitä tulee ku on oikean kokoset pakopesät. Kuitenki noilla päästään sinne yli 1000hv tarvittaessa. Kai ne on sitte pienet.
     
  19. hevimies

    hevimies Gearhead

    Nonniin rupeaa näyttämään häijyltä
     
  20. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Ensireaktio oli että eihän nuo tuulimyllyt lähe edes pyörimään saati ahda, mutta enhä mä tiedä ahtamisesta tai edes mopareista mitään :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!