Pontiac Catalina -63 convertible LSX restomod

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Visa, 24.1.2013.

  1. Visa

    Visa Gearhead

    [​IMG]
    Solenoidit, pinnapultit ja Hp-tuners saapuivat tänään. DHL toimitti paketin 5 päivässä tullauksineen. Hyvin siis toimii ainakin niillä pakettien toimitus vaikka jokapuolella varotellaan korona viivästyksistä. Toivottavasti saisi vielä ensiviikolla auton takaisin ajoon.
     
    Kähmy 545, JouniK, Herje ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. Visa

    Visa Gearhead

    Kovin on huonosti kerinnyt rätin kimpussa temuamaan, niin laitetaan tällaista väliaika puuhastelua, mikä pääsee ensi talvena paikoilleen... Eli uusi bensatankki ja kokoa reiluhko 100litraa. Köykämiinistä tehdään, niin ei tartte murehtia e85/flexfuel käyttöä.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Kähmy 545, rekkamies, isalmela ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Komea tankki tulee ja parempi kuin orkkis kun loiskelevyt mutta eikö olisi alareunaan kannattanut tehdä laipioihin kolot jotta bensa liikkuisi siellä hyvin kun menee pinta isojen reikien alle?
     
  4. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Onkohan noi reijät tarpeeks isot?
     
  5. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Sitä en tiedä mutta ovat keskellä,mittoja en tiedä niin arvioisin n4cm jäävän reiän molemmin puolin ehjää.Molemmat reunat tasaisia jotka tulevat pintoja vastaan,ei tiivistetty niin silloin vuotavat lokerot toisiinsa mutta vähän nopeuttaisi sitä niin ei hörppäisi ilmaa missään vaiheessa
     
  6. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Korkeaseosetanoli voi haurastuttaa alumiinia, sinkkiä, messinkiä, luonnonkumia, polyuretaania ja tiettyjä kestomuoveja (esim. PVC-muovi).

    https://www.ttl.fi/ova/E85.html
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Anodisointi suojaa kyllä alumiinitankin E85 vastaan.
     
    Visa tykkää tästä.
  8. Visa

    Visa Gearhead

    Kyllä sielä onkin kolot. Viimeisessä kuvassa näkyykin , kun osaan jo tehty.

    Jos noita pyöreitä reikiä tarkoitat, niin on varmasti tarpeeksi isot. Helman reikiä pitää vielä vähän tutkia. Vedellähän tuota on helppo simuloida, mitenkä toimii.
    Myös sumppu on vielä tekemättä.

    Anodisointi on yksi vaihtoehto tai tankkiepoksi. Kumpikaan ei mahdottomia maksa.
     
  9. Chevette

    Chevette 3rd gear

    Pitäisi puusilmän katsoa tarkemmin ennenkuin kommentoi
     
  10. Visa

    Visa Gearhead

    Takaisin katon pariin. Pientä jumppaamista jäi vielä seuraaville vapaille, mutta aika hyvin tuo asettui jo paikoilleen.


     
    rekkamies, Vermilion, hevimies ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Nyt alkaa näyttää hyvältä eli jos tätä ensimmäistä kertaa teitte niin suoritus on erinomainen.:)
     
    Visa tykkää tästä.
  12. Visa

    Visa Gearhead

    Toista kertaa.. Eka kerta oli 7 vuotta sitten ja oli sellanen yhden päivän huitasu silloin. Mitenkään vaikeana en tätä pidä vieläkään. Kärsivällisyyttä vaatii enemmän, että jaksaa oikoa ryppyjä.. eli irrottaa niittejä takakaaresta ja merkkien mukaan aina uuteen kohtaan. Nyt olen irroittanut tuon neljästi ja aina jotain kohtaa korjannut. Alkaa sujua jo nopeahkosti.
     
    Muokattu: 29.7.2021
    Ace66 tykkää tästä.
  13. Visa

    Visa Gearhead

    Taas on auto ajossa. Vaihteiston solenoideja en nyt vaihtanut vielä. Talvella pääsee salkku työn alle ja vaihdetaan kaikki uutta sitte samalla. Keulasta oli aikapaljon pultteja löystynyt, niin pistin about kaikki ruuvilukitteella kiinni. Apusimpukassa ja raidetankojen päissä ihan hitusen väljää. Täytynee nekin uusia. Laatikkoon ajoin uuden ohjelman ja nostin vähän linjapaineita ja muutin vaihtopisteitä ja luistoa. Maf delete/ speed de density tune vielä tekemättä.
    Rätti on nyt tuon näköinen. Vaatii vielä vähän kiristystä takakulmista, mutta ajellaan nyt välillä, ettei kesä lopu ihan kesken.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Kirka4ever, Roberto, J.J. ja 11 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  14. Ace66

    Ace66 3rd gear

    Hemmetin hieno on auto ja tuo rättikin istuu tosi nätisti.:)Ei muuta kuin tien päälle,kyllä kelpaa päästellä.
     
    isalmela, Väpsy ja Visa tykkäävät tästä.
  15. Visa

    Visa Gearhead

    Taas ajeltu about 250km ja kulutus näyttäisi melkotarkkaan 13l/100km, vaikka ei ole nelosvaihde toiminnassa. Lupailee siis varsin kohtuullista kulutusta. Tänään kuitenkin kun ajelin logeja, niin auto alkoi rötäilemään ja huomasin polttoainekorjausten pyörivän melkein 50% tasolla. Nilkutin vanhempien pihaan ja katselin pellin alle. Bensanpaineet alle 2bar. Brkl!! Paineet ei muuttuneet mihinkään, vaikka laittoi ruuvia kireämmälle. Eka ajatus, että paineensäädin paskana. No ei ollut ja ehjälle näytti. Seuraavaksi suodatin irti. Hieman mujua löytyi sudista, mutta hyvin virtaa. Paineilmaa linjoihin ja uusi yritys. Noh.. pumppu pyörii vaan polttoainetta ei tule ollenkaan. Huomenna pääsee kurkkimaan, onko pumppu irronnut letkusta tankin sisällä, vai onko vaan paskana?! Vittumainen homma vaan kun tankissa se 90litraa bensaa ja tankin saa pudottaa alas, että pääsee pumppuun käsiksi.
     
  16. Hatunnosto tekijälle.
    Tämä on harrastamista , Real Hotrodding.

    a
     
    Visa tykkää tästä.
  17. stoneland alley

    stoneland alley Gearhead

    Onko tästä jo käytännön kokemusta?
    vastaava ohjaus tulossa itsellekkin, kaveri tosin hoitaa softa puolen.
     
  18. Visa

    Visa Gearhead

    Mulla on jo ohjelmointi tehty ja asentamista vaille valmis. Eli kokemusta ei ole vielä. Las vegasista yksi harrastaja jeesas mulle valmiin koodin tuohon.
     
    impala-63 tykkää tästä.
  19. Visa

    Visa Gearhead

    Pumppu kun kerta sanoi sopparin irti, niin samalla talveksi suunniteltu tankin vaihto tehdään nyt sitten samalla. Uuteen tankkiin tuleen boschin -044 pumppu sisäisesti ja hitsuutellaan sellaiseen kulmaan, että mahtuu ottamaan irti ilman tankin irroitusta. Nyt pitäisi pystyä nostamaan pumppu taka akselin "tunnelista" pois jos tarvetta.
    [​IMG]

    [​IMG]
    Ei nyt mitään "some" saumaa, mutta eiköhän se bensat pidä sisäpuolella. Pumpun kiinnitys aihioksi ostin tarvikemotista keruusäiliön ja leikattiin se pohjasta auki. Sentin pari irti tankin pohjasta ja toimii lisä sumppuna. Kahden pumpun ja erillisen keruusäiliön systeemiä en halunnut tähän. Lisäksi pumppu tankin sisällä ja toivottavasti hiljentää ääniä hiukan.
     
    rekkamies, juko7, Isamu ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  20. Visa

    Visa Gearhead

    Vielä vaatii koeponnistuksen ja tankkianturin reijän..aika urakka oli tämäkin. Oma alumiinin hitsauskokemus on jotain metrin luokkaa ennen tätä. Broidi kyllä hitsas suurimman osan tästäkin, mutta hyvää reeniä sai taas. Jätti mulle piruvie suurimmat reikien muuraukset.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Gary Grand, Isamu, Seevu ja 1 muu tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!