Pontiac Trans Am 2nd Generation harrastajia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja BigOJS, 9.1.2010.

  1. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Tälle kesälle on tulossa harrasteautoksi 2Gen Trans Am 403 tekniikalla. Onko Overdrivella 2Gen kohtalotovereita? Olisi hienoa hieman "verkostoitua", koska ongelmia ja kysymyksiä aina tulee.

    Onko muuten 70-luvun Pontiacit autona millaisia. Minua on hieman varoiteltu 70-luvun jenkkien laatuongelmista, mutta lohtuna kuulemma on se että ko. vehkeet on jo muutamaan kertaan jouduttu rakentamaan uudelleen :)
    Mikä lienee totuus?
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    No puuhailet n. 35-vuotiaan auton kanssa. Se ei ole uusi. Eiköhän ne laatuongelmaiset yksilöt ole poistuneet kierrosta näinä vuosina?

    Ja vanhan auton kohdalla taas tuo "uudelleenrakentaminen" on tuonut mulla olleiden ko. aikakauden GM:ien kohdalla suurimmat "laatuongelmat". Kun sinne miltein aina "rakennetusta autosta" löytyvään mm. sokean ja kädettömän uusiksi vetämiin sähköihin 1 km tarpeettomalla samanvärisellä johdolla ja varasliittimillä ja abikoilla vilkaisee, alkaa ymmärtää mitä tarkoitan ja miksi ihan Orgis-GM muinaisine laatuongelmineen on ihan taivaasta verrattuna noihin viritelmiin.
     
  3. speedy

    speedy Double Gearhead

    Hyvä valinta! Jos ja kun sun autos on hyvässä iskussa, niin kelpaa päästellä, et tule pettymään 8)
     
  4. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Amerikkalaisten autojen hyvä puoli on se että niitä on helppo rakentaa vs. esim. "ylisuunnitellut" Mersut ja Bemarit. Huono puoli on se että ne on pakko rakentaa uusiksi jos haluaa hyvän ;)
    3rd gen Firebirdistä on kokemusta ja joskus 4th gen Camarolla tuli koeajettua, noista voi sanoa että "sama paska eri paketissa". Firebird 305 TBI -koneella oli kyllä luotettava mutta jos ulkonäköä vastaavat ajo-ominaisuudet olisi halunnut niin en tiedä millaisen alustajumpan + korin vahvistuksen / kevennyksen seurauksena ne olis syntyneet...
    Itse 2nd genreä en koskaan ajanut, mutta tuskin kehitys meni taaksepäin 80-luvulla.
     
  5. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    f

    Meni se taaksepäin. Vaihdoin aikoinaan kolme vuotta vanhana 1989 TBI305 perus-Firebirdin 1979 Camaroon ja Camaro oli parempi ja tukevampi, vaikka luuin sen olevan vanha lulla.
     
  6. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Re: f

    :eek: Kaikki on näköjään mahdollista... Suunnittelupuolella linee ollut aika hiljaista, noh GM:hän leipoi jo konkkaan joten...
    Annetaanpas tilaa nyt 2nd gen tietäjille.
     
  7. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Kerhotoiminnan kautta pääsee myös hienosti kanssaharrastajien pariin

    GM harrastajien valtakunnallinen kerho, GM Cruisers ry (jossa allekirjoittanut vaikuttaa)
    http://www.gm-cruisers.fi
    ja sitten Camaro ja Firebird harrastajien oma F-body Club Finland Ry
    www.f-bodyfinland.com

    Molempien kerhojen jäseniä on tässä vuosien varrella oppinut tuntemaan omaa 2gen Camaro harrastellessa.

    Kaiken kaikkiaan 2gen Firebird/Trans Amit ja Camarot ovat aika pitkälle samasta muotista. (Toki pieniä nyanssieroja aina on)
     
  8. ramair4

    ramair4 1st gear

    hyvä valinta. :D
    tervetuloa joukkoon harvaan. :D
     
  9. kuula

    kuula Gearhead

    Jep jee. Onhan näitä.
     
  10. HRA-47

    HRA-47 1st gear

    Hyviä pelejä ovat :D
     
  11. TransSami

    TransSami Gearhead

    [​IMG]

    Jep, jep...
     
  12. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Hienoa että harrastajia löytyy!

    Onpahan joku foorumi mihin kysymyksiä laitella kun sellaisia matkan varrella tulee.

    Koska "jenkki-scene" ei ole minulle entuudestaan tuttua niin tiedustelenpa vielä, että mikä lienee 2Gen Pontiacin arvostus jenkkipiireissä? Hankalia tuntui olevan löytää ja hinnatkin kohtuullisen kovia.
     
  13. rkr

    rkr Gearhead

    Re: f

    Kyllä kaikissa vanhemmissa vehkeissä on alustapalikoiden kunto se joka ratkaisee. Lisäksi pitää muistaa että T/A tai Z28 on paljon jäykemmällä alustalla kuin perusversio. Sinällään kolmoskoppaisen McPhersonit on paremmat mutka-ajoon mutta kyllä sen kakkoskoppaisenkin saa toimimaan kun vaan laittaa oikeat palikat alle. Onnea vaan matkaan, mulla vaihtui kakkoskoppanen kolmoseen 16 vuotta sitten :D
     
  14. BigOJS

    BigOJS 3rd gear

    Arvostuksesta vielä...

    Kukaan ei tarkemmin kommentoinut että lieneekö tuollainen TA kuinka arvostettu auto jenkkipiireissä? Sehän alkaa hieman olla tuota lasikuitu-sukupolvea...

    Toivottavasti kesällä törmätään. En usko että jaksan alkaa Cruisingeja kiertämään, mutta suunnitelmissa oli että jos itsensä ja autonsa Himokselle veisi kesäkuussa.
     
  15. Firebirdin sierainkonepelti

    Morjens!

    -71 Tulilintu rakenteilla. Tarkoitus olis tehdä melkosen kaikkineen uusiksi koko härveli. Nyt on hiottu pellille ja vaihdettu kokonaan uusi alusta ja jarrut. Ennen maalausta pitäisi löytää konepelti noilla sieraimilla. Tallissa on täysin suora pelti ilman, mutta ulkonäkö ratkaisee tässä tilanteessa. Joten onkohan kellään nurkissa pyörimässä ylimääräistä..?
     

Kerro tästä muillekin!