Pontiac trans sport: outo melu konehuoneesta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja rautasydän, 27.6.2013.

  1. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Eilen ajoin kaverin pihaan autolla ja sammutin. Matka jatkui parin minuutin jälkeen, jolloin auto käynnistyksen jälkeen alkoi pitää aivan tajutonta metakkaa ja airbag valo paloi. Ajoin autolla muutaman metrin tien reunaan ja sammutin koneen mutta meteli vain jatkui. Kuulosti, kuin konehuoneessa olisi huutanut sähköpora ylikierroksilla. Ajattelin, että flekti mennyt hulluksi mutta flekti ei pyörinyt, varmuudeksi flektin piuha kuitenkin irti tuloksetta. Mitään työkaluja ei mukana ja huutelin kaveria juoksemaan omalle autolleen hakemaan jakarin, että saa akunkengän irti. Tässä vaiheessa leijui jo pieniä savukiehkuroita ilmassa ja sama huuto jatkuu vaan. Kokeilin käynnistää, ei yritystäkään. Juuri kun kaveri juoksuttaa jakaria tontille huuto lakkasi. Töihin, kun olin menossa niin ajattelin koittaa autoa käyntiin ja sehän lähti samantien, ajelin töihin 20 kilsaa ilman minkään maailman ongelmia, Kaikki tuntui pelaavan niinkuin ei mitään. Mikähän helvata siellä mahto mennä oikoseen? Auto on -94 ja 2,3 voimakoneella ja manuaalilla varustettu. Ilmastointia ei ole. Ja vielä tuosta äänestä, että se oli todella kova, kun kymmenen metrin päässä keinumassa olleet lapset löi käsiä korville :eek:
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Mites äänitorvi? Ratin kontakteissa jotain, jos airbag valokin paloi.
     
  3. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Ei sentään, sen kyllä tunnistais. Nyt on tullu lopulta myös vikaa esiin tuon jälkeen vaikka ei välttämättä liity toisiinsa nämä, eli kylmänä ja hetken seisottua on toosi pitkä startti. Sammuttaessa ja heti uudelleen käynnistäessä pärähtää heti käyntiin. Ajossa ei mitään outoa esillä. Ilmeisesti bensasuodatin vaihtoon, toivottvasti pumppu, vai oisko joku kampiakselintunnistin tms vika? Nii tuo ääni, että oisko startti jääny jostain syystä jumiin ja tyhjänä pyöritti niin perkeleellistä vauhtia, että siksi ei tajunnu heti, että startista kyse?
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ei oo montaa sähkömoottoria konehuoneessa... Startti ja flekti.
     
  5. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Oisko kosteutta päässyt tietoaivoon ja kytki startin päälle ja nyt ei jaksa kunnolla pyörittää tai jonkin oleellisen (lisä kaasutus) henki katosi savun mukana?

    Startti pitää muuten kauhean metelin jos ratas sorvaa itselleen tilaa kun vetämättä lähtee pyörimään
    Kannattaa katella starttia ainakin,

    mutta aloittaisin sillä, että heti huomenna haet päävirtakatkaisijan ja sen asennat niin seuraavan kerran ei tarvii ruveta akkua purkamaan irti
    Metrivaijeria ostat ja pääkatkaisijasta vaijerin sisälle vedät, että saa akun irroitettua vaikka ajaessa.
     
  6. rautasydän

    rautasydän 2nd gear

    Tuo päävirtajutska on hyvä idea. Tosin nyt on taas tuo akunkengan lenkkiavain liitetty avaimenperäksi, niinkuin se aina on ollut paitsi juuri kyseisellä kerralla..
    Missä nuo aivot tuossa majailee jos joku sattuu tietämään?
     

Kerro tästä muillekin!