Ponzo TransSport 3.8 särki

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja blazoffer, 14.9.2011.

  1. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Eli konehan on 3.8 Tpi (Mfi riippuen mitä opusta lukee) '92 ja kilometrejä ei ole vasta ku 190tkm.

    Välillä lähtee laakista käymään, välillä vaan pyörittää, joskus hörähtäen.
    Ajossa toimii ku Buick (niin, onhan tuo Buickin moottori :wink: ) kunnes yhtäkkiä vaan veto loppuu ja kone sammuu nykimättä.

    Nyt on vaihdettu uus PA-pumppu sihteineen ja suotimineen.

    Vikakoodia 17 herjaa ja riippuen mitä kirjaa lukee niin joko sytkäyksikkö tai polttoainepula ja/tai kampuran asentotunnistin.

    Ei viittis jatkaa tätä piiskatuli-korjausta vaan jos seuraavaks jollain olis jotain nerokasta ehdottaa...

    Kun noita vaihtoehtoja on monia: kampuran asentotunnistin, puola(t), ICM (Ignition Control Module), pumpun rele, joku ruiskun osa..........tulee turhan kalliiks ku joutuu "korjaamaan" kokeilemalla
     
  2. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    scanneri kiinni.
     
  3. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Sekin...mitenköhän paljon toi OBD1 kerää tietoja muistiin
     
  4. PK

    PK 1st gear

    Kyllä vaihtaisin tuon kampuran tunnistimen. Oireet sopii siihen.
     
  5. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Itekkin alan kallistua tuohon kanssa, kunhan olen tarkistanut pumpun releen.

    Eikös tuo kampuran anturi tarvi jonkun kohdistustyökalun?
     
  6. PK

    PK 1st gear

    Ei pitäis tarvita. Ei tosin ole kokemusta vaihtamisesta, kun ei ole vielä hajonnut.
     
  7. M-ajuri

    M-ajuri 2nd gear

    ei tarvii mitään kohdistukaluja. dampperin ulos vetäjän vain.
     
  8. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    No hyvä tietää.
    Katsoin vaan Haynesin ja Chiltonin kirjoista että tarvii, mutta jos saa kohdistettua nyrkkituntumalla niin aina parempi.
     
  9. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Paljonkos tuossa muuten pitäs olla paine pa-linjassa?

    -Löysin: 47psi :D
     

Kerro tästä muillekin!