1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Power Stroke 6.0

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja pimeroolis, 22.1.2012.

  1. AJ

    AJ Gearhead

    Ford lähti käymään, mutta ilmeisesti turbon vnt-siivet jumissa, koska ahtopaine ei nouse tai sitten ahtopaineanturilta johto irti... missä se muuten sijaitsee?
    Toinen ongelma on tärinä kierroksilla, tyhjäkäynnillä ei huomaa, mutta 1000-2000rpm tärisee selvästi. Oliskohan joku suutin viallinen? Täytyy irroittaa suuttimien johtoja ja kattoa muuttuuko käynti. Tätä ongelmaa oli jo ennen tätä käyntiinlähtö vikaa, välillä täristi ja välillä toimi hyvin.
     
  2. Kosta

    Kosta 1st gear

    Mitäs öljyä olisi paras laittaa vm 2003 Fors Excursionin? Ovatko kuinka tarkkoja oikean öljyn suhteen?
     
  3. Janne76

    Janne76 2nd gear

    Nämä öljykeskustelut menee yleensä kovaksi väännöksi mielipiteineen, joten tämä on vain oman 7 vuoden kokemukseni perusteella 6.0 powerstrokesta ;)
    Täyssynteettistä CI-4 tai CJ-4 luokituksella, 5w-40, 10w-40 tai 0w-40. Omassani on nyt ollu kesästä asti 0w-40, ja hienosti toimii heti startista alkaen.
    Ohjekirja tosin suosittelee 15w-40 öljyä, mutta ainakin talvikäytössä se on liian paksua.
    Paksut 15w- öljyt aiheuttaa helposti ikävää nykimistä kylmänä.
     
  4. Kosta

    Kosta 1st gear

    Varmasti tuo 10w-40 menisi sitten talvellakin ihan jees.
    Mitä tuonne automaattilaatikko?on kannattaisi laittaa? Auto on ollut minulla kuukauden verran ja nyt tulee ajeltua sillä jatkossa enempi, niin ajattelin että perä ja laatikkoöljyt pikimmiten vaihtoon.
     
  5. j-noja

    j-noja 1st gear

    Pitkästä aikaa... Vierivä Ford alkoi juuri sammaloitumaan.

    Lueskelin tuossa noita vanhoja viestejä (s.20), jossa totesin auton vaihdon olevan ajankohtainen ja vaihdon kestävän yleensä noin 5 vuotta. No, ei tullut sitten vuodet vielä täyteen, mutta Fordin sammaloituminen alkoi. Vierintä lakkasi.

    Nyt ei lähde Fordi käyntiin. "Raaka" ääni startatessa ja välillä kuulostaa, että "pinioni" laskee irti tuosta vauhtipyörästä, rutinaa ja pauketta. Näyttäisi siltä, että myös jäähdytysnestettä pakenee jonnekkin. Jotenkin aistin aiheen jo muutama viikko sitten kun pakkasten kiristyessä valkoinen pilvi pakoputksesta oli viipyilevämpi kuin ennen ja näytti sakeammalta (leijui takana aika sakeana ja pitkään). (tätäkin tosin tuli testattua lämpimässä hallissa, jossa ei savua tullut, mutta etiäinen kumminkin). Maistelin ja haistelin pakoputkea ja mielestäni en siitä kyllä sellaista makeaa tai erityisen hajuista savua aistinut, sillä en ollut ihan älyttömän huolissani.

    Kuitenkin nyt on aika niin kortilla, että masunnus saa Fordin nyt ehkä huonompaan kuntoon kuin se onkaan.

    Laitetaanpa tähän puolitosissaan ilmoa mitä tommosen käynnistymättömän kihvelin jäännösarvo olisi. Auto siis:

    Ford PS6.0L 2005 (internatiol 2004 tarra mottorissa)
    - Mielestäni todella siisti sisältä. (kuskin penkki yms ehjiä). Beige sisusta mustalla kojetaululla.
    - Pioneer viihde järjestelmä
    - 4WD sähkökytköinen
    - Edge kosketusnäyttö ajotietokoneena
    - Siihen integroitu peruutuskamera (näistä yhdessä maksoin uutena 1000€).
    - Autoenginuity ford bundle PC softa mukaan

    Huollot ja korjaukset seuraavasti:
    - uusi laturi (2 vkoa vanha)
    - Pallonivelet viime kesänä (eteen)
    - FICM poweri uusittu
    - FICM liittimet uusittu
    - Metallisiipi vesipumppu 2016
    - Hihna ja kiristimet 2016
    - Ilmastointi huolto 2018 kesällä
    - 100% nokian rotiiva talvirenkaat (2017)
    - Kesärenkaat 20" kromi rinkulat
    - Etu vetonivel vasen vaihdettu syksyllä (toinen mukaan)

    Mukaan saisi vielä:
    - Motorcraftin useamman ösuodattimen
    - Motorcraftin löpönsuodatin pareja 2kpl
    - Paketissa hehkutulpat 8 kpl

    Olisko kenelläkään tarvetta koko kasalle?

    Hyvät neuvot ovat nyt tarpeen, käyttöauto on nyt levinnyt ja aika ei riitä tuon harrastukseen tässä mittakaavassa.

    Onko Pirkanmaan läheisyydessä asian osaavaa pajaa, joka osaisi katsoa mikä on rikki ja/tai laittaa ja hankkia jostain ehkä vaihtomoottorin/kansiremontin.

    Jos joku kaipaa kuvia niin voin laitella tulemaan. Jos rupesi ostohousun lahje väpättämään niin sekin voisi olla vaihtoehto. Erityisesti nuo huolto/korjaus vaihtoehtojen mahdollisuudet ovat ehkä ne tarpeellisimmat. DIY mies tähän asti, mutta joskus se seinä nousee vastaan.

    En muuten näin olisi avautunut, mutta joudun nyt ajamaan vaimon sitikalla!

    -j-noja

    Edit:
    - Limited varustelutaso
    mm autom ilmastointi
    sähköpenkit ja lasit ja peilit
    lämmitys etupenkeissä

    - Kaukosäätöinen webasto
    - Maileja mittarissa siis 205,000
    - Katsastettu moitteetta 22.12.2018 Leimattu siis juuri
    - Sinisterin EGR delete
    - SCT tuner mukaan, jossa EGR delete softa
    - Aikanaan Salon Autoagentin maahantuoma
    - Olen toinen Suomiomistaja
    - Väri on musta
    - Kromi astinlaudat ja erugrilli
    - Teleskooppi sivupeilit ledivilkuilla

    - kaikkinensa ihan näyttävä peli

    - Ruostetta havaittu takapuskurissa (jossa myös vasen laitimmainen parkkitutka pimeenä (uudet anturit mukaan 4kpl)
     
    Muokattu: 20.1.2019
  6. Kosta

    Kosta 1st gear

    Käpistelin ajankuluksi tällaisen torque pro softalla.


    Hommasin myös obd y-kaapelin, mutta pitää rakentaa siihen virransyötön johtoon katkaisija millä voin vaihtaa virran joko tuolle bt kikkareelle josta torque lukee nuo arvot tai sitten Banksin viripalikan ohjaukselle. Lukevat samaan aikaan ja alkaa pätkiä lukemista.

    Sitten pari virhekoodia:
    p0670 eli viittaa ilmeisesti hehkuyksikköön (GPCM). Auto kyllä lähtee hienosti käyntiin jopa edellispäivien -20 pakkasilla kun käyttää tovin Eberiä. Mutta uusittavahan tuo on.

    P0277 Inj cylinder 6 injector circuit high, circuit short to ground or voltage, fuel injector. Olisiko solenoidi risa tai johto jossain poikki?
    Välttämättä ei tarvitsisi koko suutinta uusia.

    Pitää vielä ajaa Forscanilla tuo buzz testi ja katsoa mitä se kertoo.
     
    Muokattu: 24.1.2019
  7. Janne76

    Janne76 2nd gear

    Vialliseen solenoidiinhan tuo P0277 viittaa, tässä on hyvä ohje FICMiin liittyviin koodeihin
    https://swampsdiesel.com/files/Fordficm.pdf
     
  8. Kosta

    Kosta 1st gear

    Kiitos tuosta linkistä. Pitää huomenna mittailla hieman ja katsoa olisiko johtovikaa vai lähdetäänkö ostamaan uutta solenoidia. Mitä ehdin tutkia niin varmaan ulkomailta joutuu tilailemaan. En ainakaan kotimaan kaupoista nyt löytänyt noita.
    Onneksi nykyään netistä löytyy hiton hyvin tietoa ja onkin tullut ladattua aimo kasa dokumenttia jo koneelle.
     
  9. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Kellään mitään käryä miksi sct x4 tunerilla ei saa nopeutta rajoitettua 06 f250. Lataan haluamani rajoituksen, mutta siltikään se ei rajoita.
     
  10. Janne76

    Janne76 2nd gear

    Sama mullakin, taitaa olla ominaisuus eikä muuten toimi kierroksien rajotinkaan...
     
  11. chevyjussi

    chevyjussi 2nd gear

    Onkohan mitään kohtuu hintaista ratkaisua rajoitukseen, oletetaan autosta löytyvän tyyppihyväksytty rajoitin jonka perusteella lapun saa järjestettyä.
     
  12. pimeroolis

    pimeroolis 2nd gear

    -j-noja jos ottaisit nyt ensiks startin poies ja tarkastaisit sen kunnon. Ja tekee diagnoosin ,mista näkee mahdolliset onkelmat.
    Niihin 5R110 sin laatikoin ainosta Motorcraftin Mercon SP ta tai sit saa käyttä muutakin, mutta see on sit täytetävvä tarkaan samat specsit. Ei sellaist, että täyttä mercon ja jotain muita vaatimuksia. Sen laatikon remppa ei oo halpaa lystiä, hinnat alkaen 3000,-
    Älä nyt menee Kosta viellä ostama sitä "solenoidia" niitä ei saa täältä. Jos mootori toimi hienost sit on ok. Toki kannata seurat.
     

Kerro tästä muillekin!