powervalve?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Gyrus, 21.5.2008.

  1. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    eli kumminko päin tuo powervalven "koko" menee? eli jos haluan että powervalve aukeaa aikaisemmin kun painan kaasua niin pitääkö arvon olla pienempi vai suurempi? onko suosituksia kokeiltavaksi arvoksi? nyt 6.5

    kone 318 ja nokka comp cams XE274, sytkä säädetty 12 perusennakko ja täys 35 astetta ja vika on tällä hetkellä että kiihdytyspumpun rampilla ja squirterillä en ole päässyt eroon viasta kun painaa kaasun pohjaan tyhjäkäynniltä niin menee laihalle ja yskäsee ja "mooaa" ja hetken päästä alkaa taas vetämään.. Tämän yli pääsee kun nostaa hiljaa kierroksia jarrua vasten ja sitten vasta lähtee kiihdyttämään.

    Kaasarina on Road Demon 625
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    En usko, että power valve auttaa tossa tapauksessa, vaan vikaa edelleen tarvis löytyä tolta ajotus, pumppu ja pumpun suutinosastolta, ehkä myös toision aukeamista säätämällä. Ei kerkee tollasessa tilanteessa vielä suuttimet mukaan, toi PV viak pitäis näkyä ennemmin vauhdissa pienellä kaasun lisäyksellä. Onhan se kaasari purettu ja putsattu? Mut isompi arvo valvessa, ja aukee pienemmällä alipaineen pudotuksella, eli pienemmällä kaasun avauksella.
     
  3. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    kaasari on putsattu ja purettu ja poralla putsattu auki kanavat joita ei oltu loppuun asti porattu..

    Vika näkyy myös esim kun ajaa normi cruising vauhtia ja painaa vaikka puoleen väliin kaasun niin stumppaa ja köhäsy tulee vasta täydellä kaasulla..
     
  4. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    niin tuli vielä semmoinen mieleen et muuttuuko noi ennakon säätö perusarvot jos jakajassa ei ole ollenkaan alipainesäätöä? eli pitäiskö sillon säätää lisää ennakkoa jo valmiiksi?
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei pitäis muuttua, Paljon sulla on puristussuhde, ja millä kierroksilla tulee maksimit? Mun mielestä tota vois ehkä vähän lyhentää, eli enempi perustaa. Mut sitähän on helppo kokeilla, laita vaikka perusennakko 25:n, ja kokeile tota paikaltaan polkasemista, et vaan vedätä sitten kauheen pitkälle, mut ohi sen "stumppauskohdan". Jos muuttuu, ni saattaa siltä puolelta (ennakkokäyrästä) löytyy helpotusta.
     
  6. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    2500 kierroksilla on jo täydet.. juu toi oli hyvä idea.. eli pitää koittaa säädellä sytkää noin.

    Alipainemittari olis hyvä apu säätöön mutta tällä hetkellä löytyy vaan epälineaarisella asteikolla oleva seosmittari
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    En tuijottais myöskään siihen seosmittariin niin, et jos käytäntö ososttaaa yhtä, seosmittari toista, niin menisin kyllä sen käytännön mukaan.
     
  8. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    juu noinhan se yleensä pitää tehdä.. tällä kerralla onneks samaan aikaan kun seosmittarin mukaan menee laihalle myös kone mooaa eli hyytyy eli molemmat vahvistaa toisiaan..
     
  9. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    niin unohtu vielä vastata puristus suhteeseen. Jos oletetaan että vakio 318 kansissa on noin 73cc niin silloin jää puristus suhde vähä 10 alle.
     
  10. Numero kertoo avautumisen estävän alipaineen elohopeatuumina. Eli esim 85 valven rungossa meinaa sitä että imusarjan alipaine kun putoaa alle 8,5 elohopeatuuman , alipaine ei jaksa enää voittaa jousivoimaa joka pyrkii aukaisemaan powervalvea ja rasitustilanteessa sit rikastuttaa seosta. Niitä löytyy 0.5 välein ja viimeksi jouduin purkamaan omani ja hieman venyttämään jousta että sai sen sopivaksi , tein semmoisen koeponnistus laitteen ja alipainemittarilla varustetun letkuhässäkän jotta sain hierottua oman ahdin-moottorin toimivaksi.
     
  11. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Kiihdytys pumpulta lisää soppaa. Saako kyseisestä kaasarista säädettyä kuinka kiihdytyspumpun käyttövarren suhdetta?
     
  12. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    onkohan tämä sama asia kuin tuo rampin/nokan vaihto eli millä profiililla alkais lykkäämään tavaraa..?

    jos on niin sitä on kokeiltu mutta ei suurta vaikutusta..
     
  13. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead

    Ite kokeilin eri powervalveja alipainemittarin ja seosmittarin kanssa, siitä kyllä näkee missä alipaineessa menee laihalle... Veikkaan että isompi nr. powervalve auttais tai pienentäis "kuoppaa".
     
  14. RAIVO

    RAIVO Gearhead

    Lisää perusennakkoa ensin eli jakaja töydälle ja rajoitusta limppuihin.
    Mulla demonis tuntu kyl auttaneen tohon viiveeseen 6.5--->8.5 vaihto kyl aika paljon (mieto nokka). Tosin kierroksilla 2000 ylöspäin painettaessa pohjaan.

    Tyhjäkäynniltä osakuormalle siirryttäessä oli kakomista kans ja siihen taas ratkaisu löyty kun otti kaasarin irti ja katto läppiä, oli esiasetus siirtyny ensiös jossain vaihees perseelleen ja oli liikaa kiinni läpät. Meinas stumppaa aina kadun kulmas ainaki kylmänä pintakaasulla. Se mikä transition slot pitäs näkyy pikkasen, noin millin.
     
  15. Joo , aja alipainemittari kiinni isoimmalla vaihteella 80 ja katso paljonko koneesi tekee matkavauhdissa alipainetta ettei käy niin että powervalve aukeaa kevyessä matka-ajossa ,kostautuu nimittäin pensalaskussa...
    Eli jos koneen alipaine pysyy vaikka tuolla 8 hg:n tienoilla , toimiva arvo vois olla 7.5 tai 7 tasan jolle tasolle alipaine tippuu kun annat hieman reilummin kaasua. Isommilla kierroksilla alipaine tietysti on suurempi mutta tuo matkavauhti kertoo sen käyttö-alipaineen jota oikeasti tarvitset.

    Tuohon yskähtelyynhän on sitten saatavana mm isompia kiihdytyspumppuja ja jyrkempiä/korkeampiprofiilisia ramppeja kaasuvivustoon... Itelläkin painava auto,pitkä välitys ja varsinkin kylmänä tahtoo helposti aivastaa jos liian äkkiä tallaa ,mut tää onkin säädelty pensapihiks käyttikseks :rotfl:
     
  16. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    Juu no mulla ei ole painavaa autoa, pitkää välitystä eikä vakio stallia.. eli duster(vähä kevennetty), 3.9 välitys ja 2400stallia..

    Mutta ISO KIITOS vastanneille, pitää viikonloppuna koittaa kunnolla säädellä.. Jos vaikka kävis ostamassa alipainemittarinkin ni vois sen avulla kans kattella..
     
  17. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    Nyt ongelma korjattu, sitä en tiedä tarkkaan mikä ongelman korjas mutta tälläsillä muutoksilla alko toimimaan..

    ensiösuuttimet 71->73
    kiihdytyspumpun ramppi takas vakio pinkkiin #330
    powervalve 6.5 -> 4.5
    tyhjäkäynti seosruuveja joka nurkasta 2½ auki -> 2 auki

    vielä käy osakaasulla ja täyskaasulla pikkasen rikkaalla että pitänee koittaa suuttimia vähä pienennellä..
     
  18. Selli

    Selli Gearhead

    Täytyy tässä samaan syssyyn kysästä että käykö noi Hollikan Powervalvet Demoniin? Oon tässä vähän tilausta tekemässä Summitilta ni vois samalla itellekkin tilata parit eri arvoiset valvet mutta ku tuo summitti ei myy Demon tuotteita enää ni aattelin että käykö ne keskenään? Mullon siis Speed Demon 650db
     
  19. Ylli

    Ylli Gearhead

    Käy Demoniin...
     

Kerro tästä muillekin!