Puhalluskaappi

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja sleepercooler, 17.11.2019.

1. sleepercooler

sleepercooler 3rd gear

Tarvetta oli puhalluskaapille joku tälläinen tai vastaavahttps://www.torafors.com/product-page/hiekkapuhalluskaappi-imurilla.

Omistaako kukaan harrastaja tälläistä kaappia?? Kiinnostaa lähinnä tuo toimivuus ja kannattaako ylipäätänsä satsata rahoja tuollaiseen kaappiin??

Käyttökokemuksia...

2. -tl-

-tl- Gearhead

3. valpas

valpas Gearhead

Vaikuttaa ihan pätevältä laitteelta.
    Valaisimen laittasin siihen ulkopuolelle, lasin ylälaitaan.
    Alasuppilo näyttäs sellaselta, että hiekka valuu sinne pohjalle. Riittävän pystyt seinämät.
    Minkähänlainen imuri on, että kestää pölyä? Mulla on sykloni ennen imurina toimivaa kanavapuhallinta. Kanavapuhaltimen akseli pitää olla pystyssä, ettei jumiudu.
    Varalasien saatavuus? Varasuuttimet, ja muut tarvikkeet, jotka voi kulua?
    Korkeussäätöö ei oo,mutta siihenvarmaan löytyy konstit, että saa hyvän työskentelykorkeuden.
    Tiiveys?
    Mikä siinä on tasona, jonka päällä puhallettavat on. Mulla on pyöreillä pikku reiillä oleva pelti. On toiminu hyvin.
    Vedenerotin? Hiekkapuhallus ei oikeen onnistu, jos paineilmassa on koosteutta.

4. nurkkajussi

nurkkajussi 1st gear

Tossa on imurissa iso suodatin patruuna ,tukkeutuu aika nopeasti ja valo meni aika äkkiä sumeeks ,laitoin lasin ulkopuolelle led valaisimen muute iha soiva peli

valpas tykkää tästä.
  5. -tl-

-tl- Gearhead

6. valpas

valpas Gearhead

Just tommonen reikälevy on mullakin, ja hyvin toimii. Ei oo menny juurikaan suutin tukkoon, vaikka kierrättämällä hiekkaa käytän.
    Tuota pölyä tulee niin paljon, että en suodatinta laittas. Syklooni, ja sitten puhaltimella ulos. Mulla on iso pakokaasuletku joustona välissä. Suodattimenkaan jälkeisiä en halliini sisälle jättäs. Mulla on yleensä Bilteman alumiinisilikaattia, ja sen pölyä en keuhkoihini ottas.
    Tuossa harmaassa ei näy pöly niin, kuin punasessa. Hyvä tai huono vuotoja bongatessa. Mun kaapistani ei juurikaan pölyä karkaa ulos, kuin liian aikasin avatessa.
    Tuohon toiseen sivuoveen (tai molempiinkin) vois rakentaa kuupan, jotta pystys vähän pidempääkin puhalteleen.....
    Letkut sais tulla kaappiin ritilän yläpuolelle, ettei tarttis tehdä niille aukkoa ritilään.

sleepercooler tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!