Pumppupensa Mestari?????

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja chevy 2, 27.9.2005.

  1. ere

    ere Gearhead

    Sääntökeskustelulle perustettiin jopa oma otsikko, ei ottanut tulta.
    lipsuu ihmisillä kirjoitukset sääntöasiasta tänne jostain syystä.

    FHRA WCC sääntö keskustelu ja Pumppubensa mestaruuskisojen järjestäminen Vaasa/Kauhajoki akselilla on kaks eri asiaa.

    Jos ehdoittaa Pumppubensamestaruuskisoihin toistakin pumppubensaluokkaa jossa käytetään katusliksejä ilman sadan kilsan siirtymää jossa kaikkia muutoksia ei otteessa vaadita, kuulunee se tänne. Jos se on iteltä pois ja sitä haluaa vastustaa kuuluu sekin tänne.

    Järjestäjät järjestää mitä niitä huvittaa ja mitä katsojat tulee katsomaan.
    Kuskit sit valitsee mitä kisoja niitä kiinostaa ajaa. Sitähän tässä kysyttiin, aluksi
     
  2. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Gearhead

    Toivottavasti ens kesänä saadaan vaan jonnekin, vaikkapa sit FHRA:n kisoihin mahdollisimman paljon ja kattava valikoima erilaisia autoja kun olishan sekin mielenkiintoista nähdä samalla viiivalla hieman eri aikakausienkin luomuksia. Meidän ryskä on harrastajatasoinen perinteiseen tapaan rakennettu "vanhan ajan" keksintö mut lisävaihtelunsahan tois jos semmoisten lisäks viivalla olis erilaista uudempaa ruiskuversiota, turboa jne. Tosin niiltä(kin) saatais sit varmaankin takkiin että pöllyää :rotfl:
     
  3. DS 325

    DS 325 Gearhead

    Hyvä Big Bad Chevy ja Ere te olette molemmat tajunneet mistä tässä väännössä on kyse. Tarkoitukseni ei ole estää, kieltää tai muutenkaan manipuloida tulevien mahdollisten kiihdyttäjä-legendojen infernaalista esiinmarssia. TERVETULOA vaan kaikki mukaan.

    Täällä on kuitenkin kokoajan rinnastettu autot kahteen eri luokkaan, joten yhtäläisyyksiä mahdollisiin sääntömuutos episodeihin on olemassa. Älkää rinnastako katu-autoja eri kategorioihin jonkun rengasvalinnan, ajokilometerien tai vaikkapa kuljettajan asuinpaikkakunnan mukaan, ei siitä ole meille kenellekään mitään hyötyä.

    Jatkakaa toki samaan malliin tän pumppubensaluokan kehittämistä, mutta yrittäkää keksiä jotain myös sen mahdolliseen toteuttamiseen. Oma ehdotukseni, joka on muuten myös ensimmäinen tälllä tredillä olisi:
    Tuolla WCSC kisoissahan on muuten toi Streetman luokka , jossa noi autojen muutokset ovat rajattuja melko pitkälle, joten olisikohan mahdollista, että siellä järjestettäisiin mahdollinen Eliminaattori "tällaisten oikeiden katu-autojen" kesken. Kisojen kisakatsastajat sitten päättäisivät mitkä auton kuuluisivat Streetmaniin, mitkä kisa-luokkiin. Säännöt tietysti tulisi kirjoittaa siten, ettei kenellekään jäisi epäselväksi, mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Tätä kenties kannattais kokeilla ehdottaa niille jotka näitä kisoja järjestävät, edes yhteen kisaan.

    Ei tää tän vaikeampaa ole. Kun ehdotatte jotain tehkää se niin, ettei siitä tarvitse väitellä sivukaupalla näillä palstoilla. Ei sitä säädöstä kuitenkaan täällä meidän kirjoittajien kesken tehdä, vaan järjestävien kerhojen kokouksissa. 8)
     
  4. Sarah

    Sarah 1st gear

    DS 325 kirjoitti: Tuolla WCSC kisoissahan on muuten toi Streetman luokka , jossa noi autojen muutokset ovat rajattuja melko pitkälle, joten olisikohan mahdollista, että siellä järjestettäisiin mahdollinen Eliminaattori "tällaisten oikeiden katu-autojen" kesken. Kisojen kisakatsastajat sitten päättäisivät mitkä auton kuuluisivat Streetmaniin, mitkä kisa-luokkiin. Säännöt tietysti tulisi kirjoittaa siten, ettei kenellekään jäisi epäselväksi, mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Tätä kenties kannattais kokeilla ehdottaa niille jotka näitä kisoja järjestävät, edes yhteen kisaan.


    Vaikka naispuolinen katsoja olenkin kannan minäkin korteni kekoon tähän pieneen keskusteluun.Mielestäni tämä on loistava idea.
    Kaikilla olisi taatusti hauskaa,kaikki pääsee ajamaan ja myös yleisö varmasti viihtyisi.Voihan olla että minäkin tulen sinne joku päivä ajamaan tavallista katuautoa. :lol:
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ja minä. Teoriassa kaikki on kivaa, mutta käytännössä asiat tuskin muuttuu yhtään sen kivemmiks kun mitä ne jo on. Se kivous tahtoo olla enempi siellä oman otsalohkon kätköissä näissäkin hommissa kuin riippuvainen ulkopuolisten toimista.
     
  6. gremlin

    gremlin Gearhead

    Kyllahan tommonen luokka voidaan ajaa Porin brackettikisan yhteydessa mikali porukka saa jonkunmoiset saannot aikaiseksi.
    WCC kisojen yhteydessa semmosta ei pysty ajamaan koska se karsii osallistujia luokista ja kisaajia on muutenkin paljon 1 paivasiin kisoihin.
    Jos siirtymaa yms. ''ylimaaraista'' hommaa luokka vaatii niin siihen tarttee loytya lisaa toimitsijoita ja ''tarkkailijoita''.
    Meilla ei ole viela paivamaara selvilla kisalle eika ole paatetty onko se 1 tai 2 paivanen. :odroll:
    Koittakaahan saada jotain saantoja tehtya niin voidaan alkaa ajamaan hommaa eteenpain.
    Suosittelisin kylla sliksien(DOT??) hyvaksymista koska katukummeilla ei ole kovin turvallista vedatella liimatulla/kumitetulla radalla. :soosoo:

    Kari Natkin
    Bear City Cruisers ry
     
  7. jukka63

    jukka63 1st gear

    ei muuta kuin hyvinkään "liimaradalle" :D vastaa varmaan aika hyvin katuolosuhteita.mielenkiintoo varmaan lisäis jos ajettais rahasta. 100e per naama,voittajalle koko potti.tuen mielelläni kyseistä tapahtumaa ajamalla,vaikka siinä menee se satku. :(
     
  8. rebel58

    rebel58 Gearhead

    Ei vastaa katuolosuhteita. No talvella ehkä. Se oli liukkaampi. Tule Jukka tuonne TB Drag Showhun niin saat sen perhekossun.
     
  9. jukka63

    jukka63 1st gear

    täytyy kattoo,jos saisin muijan katsomaan aitoa,miehet hameessa drag showta.epäilempä vahvasti,että lähtee..mut tampereelle oon menossa,ostan sieltä toisen kaasarin.kun toi yks 850 ei riitä ruokkimaan tulevaa.kyllähän niitä pitää olla kaks ja joku vatkain alla :D pistä jotain infoo,ettei taas unohdu.
     
  10. Saku

    Saku 3rd gear

    Kiihdytys/katuautojen luokkien elinkaari on lyhyt. Johtuu siitä että homma on kaikille tuttua ja aika nopeasti rakennetaan nopeampi, entistä lähempänä oikeaa kiihdytysautoa oleva vehje. Säännöillä yritetään estää tämä ja pitää laitteet katuautoina. Lähestymistapa on väärä. Arvosteluperuste ei saa olla sama kuin oikealla kiihdytysautolla, vaan kriteereiden tulee olla ne mitä katuautolta odotetaankin. Toinen juttu mitä odotetaan.

    Katsokaa V8/gti tulosluetteloa, siellä on paljon ei-V8 autoja mukana ja näillähän porukka yhä enemmän ajaa katukuvassa. Näitä ei varmastikaan saa mukaan pelkkään kiihdytykseen kun ajat ovat parhaimmillaan 12-13s. Kiihdytyskisoja he eivät katso kun siellä ei ole omanlaista kalustoa lainkaan. Sen sijaan huippunopeus, mutkarata, drifting, auto-x -kisoissa he näkevät hohtoa. Kyllä myös kiihdytyksessä, se kun on hevosvoimamittari, mutta se ei ole ratkaisevaa. Uudemmalla harrasteautokalustolla kun pärjää sekalaisessa ajossa, siinä mitä päivittäin tehdään. Jos uudempaa kalustoa ei tule mukaan niin enemmin tai myöhemmin osanottajamäärä laskee.

    Siirtymiä ei tarvita jos ajetaan vähänkään mutkaa. Tällöin kilometrejä tulee väkisin useampi kymmenen. Omaa osaamista voi hyödyntää kun mukana on useampi laji, yhdessä pärjää paremmin, toisessa huonommin. Jos sitten on vartilla ylivoimainen, niin voihan ajaa pelkästään sitä saaden kovimman ajan, mutta ei pärjää koko kilpailussa.

    Mikään yksittäinen juttu, kuten koneen koko, alulohko, 4-link, hammastanko ei ole ratkaiseva. Samat renkaat joka lajiin niin on ihan turha vaihtaa alle wrinkle wall sliksejä. Äärimmilleen viritetyllä koneella voi ajaa vartin, mutta se ei kestä pidempää käyttöä. Myöskään kuikkuinen kone ei ole häävi kun ajetaan pidon rajoilla kaarteessa. Äräimmät kisakoneet putoavat pois automaattisesti, niitä ei tarvitse kieltää teknisillä säännöillä. Erilaisia luokkia voi muodostaa painottamalla osa-alueita eri tavoin, muskeliautoille mutkaa vain sen verran että pro-stokit karsiutuvat, joku gti-luokka saa sitten vähemmän painoarvoa varttiin.

    Monen lajin järjestäminen on vaikeampaa, mutta valmiita kisojahan on jo olemassa. Jokainen osallistukoon mihin hyväksyttyyn tapahtumaan tykkää, aikakortit talteen. Finaalit yhdessä tapahtumassa.

    Jokainen haluaa itselle sopivat säännöt ja omat autot yllättäen ovat noita monen lajin vehkeitä. Mutta tuskin kukaan voi väittää että 1500kg auto, jossa on 185 renkaat edessä ja rumpujarrut takana on oikeasti nopea liikenteen seassa liikennevalolähtöjä lukuunottamatta. Tai että 185/385 rengastuksella voi ajaa kadunkulmaan järkevästi. Tai että etuvakaajan poisto tekee autosta nopeamman. Näin on näreet, nykysäännöillä kiihdytyskisojen katuluokkien osanottamäärä vähenee ja kadunmiesten testipäivien lisääntyy käyttö/harrastekaluston uusiutuessa.
     
  11. Henski

    Henski 1st gear

    Täyttä asiaa ja blaablaablaa samassa nipussa. Mutkat ja suorat eri laji ja näin tulee oleman, amen. Ja spekulaatiot jatkukoon...Molempi parempi! Vain osallistumalla voit voittaa ja vaikuttaa!
     
  12. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    Niiinpä. Nopein vartilla on varttispede ja nopein mutkabaanalla on mutkaspede. Mutta nopein molemmissa on täysspede. Siihen mä pyrin.
    Ja se on jo aika spedee.
     
  13. DS 325

    DS 325 Gearhead

    Olipas taas täysin turha avautuminen tossa pari viestiä ylempänä. Eihän noi asiat liity mitenkään tähän alkuperäiseen trediin. Jos on muut olleet aika ajoin hakoteillä tässä keskusteluryhmässä, niin tämä kaveri se vasta metsässä onkin. Miten suoraanajamiset, mutkaradat ja gti-pellejen parkkipaikka mahtailut yleensäkään liittyvät toisiinsa. Ettei tämäkin kaveri taas vaan hakis jotain ryhmäideaa joka sopis sitten just hänen autolleen
    :soosoo:
    Hyvähän tietysti on, että tätäkin keskustelua pyritään jälleen elvyttämään, muttei kai keinot ihan mitä tahansa skeidaa saa olla. Mutta nyt kun tääkin aihe sai taas vähän eloa alleeen, niin tehkää kuten oikeat miehet, ottakaa osaa, älkää vinkuko keskustelupalstoilla, ei se niin vaikeaa ole vieläkään.

    Mutta tervetuloa Saku mukaan kisoihin, sillä sunkin Bemarilla varmaan pärjää ihan hyvin näissä suora-olosuhteissa kuten aivan ilmeisesti myös radalla. :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!